Niet starten!
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 20:28
Niet starten!
Al 3 keer in een jaar tijd heb ik gehad dat ik mijn 316i (1999) niet aanslaat.
Tijdens het starten hoor je continue een luide tik en knipperen de lampen (dashboard en dimlicht). Met aanduwen start hij dan wel gelijk en is het daarna weer voor een tijd goed.
In mijn ogen kunnen het 3 dingen zijn:
- te weinig kracht van accu (ik weet dat de accu matig is, na 3 weken stilstand is hij nl. leeg).
- startmotor kapot
- iets met het klasse 3 alarm?
Hebben jullie een idee wat het meest voor de hand ligt aan de hand van de sympthonen?
Alvast bedankt!
Jeroen
Tijdens het starten hoor je continue een luide tik en knipperen de lampen (dashboard en dimlicht). Met aanduwen start hij dan wel gelijk en is het daarna weer voor een tijd goed.
In mijn ogen kunnen het 3 dingen zijn:
- te weinig kracht van accu (ik weet dat de accu matig is, na 3 weken stilstand is hij nl. leeg).
- startmotor kapot
- iets met het klasse 3 alarm?
Hebben jullie een idee wat het meest voor de hand ligt aan de hand van de sympthonen?
Alvast bedankt!
Jeroen
Re: Niet starten!
waarom wissel je niet gewoon je accu als je weet dat hij slecht is? Eigenlijk een retorische vraag. Wissel eens je accu en kom dan eens terug. Je lampen horen niet uit en aan te gaan als je start.. in ieder geval niet bij mijn diesel (en ja die heeft een zwaardere accu). Als je startmotor kapot is dan kunnen er 2 dingen gebeuren. Of je hoort een hoge zoem en er gebeurt niets, of je zekering klapt er uit omdat de motor vast staat en je er vermogen doorheen jaagt.
Als je weet dat je accu slecht is , waarom geef je geen geld uit aan een nieuwe accu? Ik val nu in herhaling maar ik kan er niet bij, je geeft namelijk zelf het antwoord al. Als je auto na 3 weken spanningsloos is dan is je accu echt bijna dood.
Als je weet dat je accu slecht is , waarom geef je geen geld uit aan een nieuwe accu? Ik val nu in herhaling maar ik kan er niet bij, je geeft namelijk zelf het antwoord al. Als je auto na 3 weken spanningsloos is dan is je accu echt bijna dood.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 20:28
Re: Niet starten!
Bedankt voor je reactie.
De reden dat ik de accu nog niet vervangen heb ik omdat deze mij nog maar 1 keer heeft laten staan, en in de lijst van noodzakelijke reparaties staat deze dus niet bovenaan.
Heb inmiddels na aanschaf (een jaar geleden) meer dan 2500 euro aan reparaties uit moeten laten voeren door fouten van monteurs en zit nog met dezelfde problemen. Deze wil ik eerst opgelost hebben voordat ik andere dingen ga vervangen, echter het startprobleem krijgt nu plotseling prioriteit 1 vandaar!
Wanneer jullie hier zouden zeggen dat het onmogelijk de accu kan zijn, dan wacht ik dus ook nog even met vervangen totdat ik eerst dit probleem weer heb opgelost.
De reden dat ik de accu nog niet vervangen heb ik omdat deze mij nog maar 1 keer heeft laten staan, en in de lijst van noodzakelijke reparaties staat deze dus niet bovenaan.
Heb inmiddels na aanschaf (een jaar geleden) meer dan 2500 euro aan reparaties uit moeten laten voeren door fouten van monteurs en zit nog met dezelfde problemen. Deze wil ik eerst opgelost hebben voordat ik andere dingen ga vervangen, echter het startprobleem krijgt nu plotseling prioriteit 1 vandaar!
Wanneer jullie hier zouden zeggen dat het onmogelijk de accu kan zijn, dan wacht ik dus ook nog even met vervangen totdat ik eerst dit probleem weer heb opgelost.
Re: Niet starten!
't Klinkt in ieder geval wel als een accu gerelateerd probleem. Je accu kan niet genoeg spanning geven om op te starten. Normaal zou dat ook bijvoorbeeld de dynamo kunnen zijn, maar dan zou het probleem chronischer moeten zijn en dan zou 3 weken stilstand in principe weinig problemen moeten opleveren.
Ik denk ook dat de accu defect is, en zou deze zsm vervangen
Ik denk ook dat de accu defect is, en zou deze zsm vervangen
-
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 17 mar 2008, 12:35
- Locatie: Antwerpen (België)
Re: Niet starten!
Ik denk ook dat dit je batterij is hoor, en zeker door de symptomen die je aangeeft. Voor 65€ heb je al een goede batterij dus het is niet een grote uitgave.
Re: Niet starten!
Naar mijn idee ook de accu.
Dat tikkende geluid en daarbij het dimmen/uitgaan van de lampjes gebeurt meestal als de accu te leeg is om de startmotor nog rond te draaien.
Dat tikkende geluid en daarbij het dimmen/uitgaan van de lampjes gebeurt meestal als de accu te leeg is om de startmotor nog rond te draaien.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 20:28
Re: Niet starten!
Bedankt voor jullie reacties!
Ik zal z.s.m. een nieuwe accu halen. Laten we hopen dat het probleem daarmee opgelost is!
groeten,
Jeroen
Ik zal z.s.m. een nieuwe accu halen. Laten we hopen dat het probleem daarmee opgelost is!
groeten,
Jeroen
Re: Niet starten!
Beste Jeroen,
het is vervelend om te horen dat je 2500 euro aan kosten hebt gemaakt met je auto. Helemaal omdat het fouten zijn van monteurs. Hopelijk kan je via deze website een goede monteur vinden.
Overigens sinds ik mijn auto heb (sep 2007) heb ik er al ruim 4000 euro in gestoken. Mede omdat sommige dingen bij de dealer gedaan zijn (te duur dus) en omdat de hogedrukpomp kapot is gegaan (2000 euro).
het is vervelend om te horen dat je 2500 euro aan kosten hebt gemaakt met je auto. Helemaal omdat het fouten zijn van monteurs. Hopelijk kan je via deze website een goede monteur vinden.
Overigens sinds ik mijn auto heb (sep 2007) heb ik er al ruim 4000 euro in gestoken. Mede omdat sommige dingen bij de dealer gedaan zijn (te duur dus) en omdat de hogedrukpomp kapot is gegaan (2000 euro).
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: Niet starten!
@ mario
Had jij toen ook last dat ie niet wou starten?? Ik heb sinds vorige week het probleem dat vooral sochtends de motor niet wil aanslaan...
Volgens de garage bleek het de opvoerpomp te zijn (hebben ze vervangen zeggen ze), 2 dagen lang startte die zonder problemen en deze ochtend was het weer zwaar klote....
Als ik m wil starten MOET ik wachtten op een zoem, na 15 x op contact zette hoor ik het pas en dan is het no problem... Maar zonder die zoem kan ik starten wat ik wil maar hij slaat gewoon niet aan...
Iemand nog meer een ideetje wat het kan zijn??
Had jij toen ook last dat ie niet wou starten?? Ik heb sinds vorige week het probleem dat vooral sochtends de motor niet wil aanslaan...
Volgens de garage bleek het de opvoerpomp te zijn (hebben ze vervangen zeggen ze), 2 dagen lang startte die zonder problemen en deze ochtend was het weer zwaar klote....
Als ik m wil starten MOET ik wachtten op een zoem, na 15 x op contact zette hoor ik het pas en dan is het no problem... Maar zonder die zoem kan ik starten wat ik wil maar hij slaat gewoon niet aan...
Iemand nog meer een ideetje wat het kan zijn??
Verrek, BMW rijd toch ook wel lekker!!!
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Niet starten!
Die zoem is toch echt van je brandstofpomp.
De vraag is alleen, welke van de twee...
Je kunt het makkelijk horen, als je de bestuurdersdeur open laat staan. Dan kan je direct horen of de opvoerpomp meedraait of niet.
Je zit er namelijk practisch bovenop.
Als er een nieuwe in zit, en hij draait nog steeds niet altijd mee, zit er een probleem in de aansturing ervan.
De vraag is alleen, welke van de twee...
Je kunt het makkelijk horen, als je de bestuurdersdeur open laat staan. Dan kan je direct horen of de opvoerpomp meedraait of niet.
Je zit er namelijk practisch bovenop.
Als er een nieuwe in zit, en hij draait nog steeds niet altijd mee, zit er een probleem in de aansturing ervan.
Re: Niet starten!
je motorpomp draait alleen als je motor aanstaat. Je hebt dus het probleem dat je opvoerpomp niet mee wilt draaien. Ik ga er even vanuit dat je een diesel hebt? Ik denk dat het voor de benzine praktisch hetzelfde is alleen zit daar het brandstoffilter op een andere plek.
Het volgende kan je doen:
Als je de zoem na 15x hoort pas dan lijkt het erop alsof er een relais niet mee op komt. Of dat de pomp overleden is maar ik denk het eerste. Als je zeker wilt weten of het de opvoerpomp is moet je een van je branstofslangen van je filter aftrekken, dit is een snelsluiter die je erop en eraf klikt. Als je dan het contact aanzet en je branstof komt uit het slangetje (dit gaat echt hard dus neem een leeg potje mee of een stalen emmer) dan is niet de opvoerpomp. Komt er geen brandstof uit probeer dan eerst de rest van de slangetjes en als er echt niets uitkomt dan is het je opvoerpomp of de aansturing ervan. Dit moet je dan met een multimeter doormeten. Je kan voor de zekerheid ook de zekering vervangen van de pomp (zie dashbord kastje). Maar ik denk niet dat het daar aan ligt. Als de ze pomp hebben gewisseld, en ik ga er even van uit dat ze dat goed hebben gedaan met een goede pomp dan ligt het aan de aansturing van de pomp. Het zou eventueel kunnen helpen als je de accupolen eens 5 minuten eraf haalt en de auto volledig dood maakt. Het kan ook liggen aan een slecht werkende accu.. Maar dat laatste denk ik dan weer niet. Je opvoerpomp vraagt helemaal niet zoveel brandstof en na 15x werkt hij ineens weer wel en slaat je auto aan?
Het volgende kan je doen:
Als je de zoem na 15x hoort pas dan lijkt het erop alsof er een relais niet mee op komt. Of dat de pomp overleden is maar ik denk het eerste. Als je zeker wilt weten of het de opvoerpomp is moet je een van je branstofslangen van je filter aftrekken, dit is een snelsluiter die je erop en eraf klikt. Als je dan het contact aanzet en je branstof komt uit het slangetje (dit gaat echt hard dus neem een leeg potje mee of een stalen emmer) dan is niet de opvoerpomp. Komt er geen brandstof uit probeer dan eerst de rest van de slangetjes en als er echt niets uitkomt dan is het je opvoerpomp of de aansturing ervan. Dit moet je dan met een multimeter doormeten. Je kan voor de zekerheid ook de zekering vervangen van de pomp (zie dashbord kastje). Maar ik denk niet dat het daar aan ligt. Als de ze pomp hebben gewisseld, en ik ga er even van uit dat ze dat goed hebben gedaan met een goede pomp dan ligt het aan de aansturing van de pomp. Het zou eventueel kunnen helpen als je de accupolen eens 5 minuten eraf haalt en de auto volledig dood maakt. Het kan ook liggen aan een slecht werkende accu.. Maar dat laatste denk ik dan weer niet. Je opvoerpomp vraagt helemaal niet zoveel brandstof en na 15x werkt hij ineens weer wel en slaat je auto aan?
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: Niet starten!
@ mario
Ik heb inderdaad een diesel, 318D... Maar de accu is in ieder geval in orde Dat weet ik wel.
Tijdens het rijden heb ik nerges last van of iif zo weinig dat ik er zelf niks van merk. Ik zal dalijk na het avondmaal eens de accu helemaal los gooien en kijken of dat ie dan wel in 1 keer loopt.
Trouwens het relais (als ik het goed heb) wat achter het dashboardkastje zit klikt wel elke keer als ik um op contact zet!!
Kan het verder nog kwaad voor de motor ff tussendoor?? Dat ie te weinig brandstof krijgt? :? Aangezien ik pas dinsdag of later bij die garage weer terecht kan....
Alvast bedankt voor de tips iedereen!!!
Ik heb inderdaad een diesel, 318D... Maar de accu is in ieder geval in orde Dat weet ik wel.
Tijdens het rijden heb ik nerges last van of iif zo weinig dat ik er zelf niks van merk. Ik zal dalijk na het avondmaal eens de accu helemaal los gooien en kijken of dat ie dan wel in 1 keer loopt.
Trouwens het relais (als ik het goed heb) wat achter het dashboardkastje zit klikt wel elke keer als ik um op contact zet!!
Kan het verder nog kwaad voor de motor ff tussendoor?? Dat ie te weinig brandstof krijgt? :? Aangezien ik pas dinsdag of later bij die garage weer terecht kan....
Alvast bedankt voor de tips iedereen!!!
Verrek, BMW rijd toch ook wel lekker!!!
Re: Niet starten!
ja als je opvoerpomp ermee nokt tijdens het rijden stopt de aanvoer van brandstof alsof je tank leeg is. Je HD pomp loopt dan ook even ongesmeerd. Ik zou er niet te lang mee wachten. Het lijkt er sterk op dat de connector op de pomp of de bedrading niet goed is. Als het relais gewoon klikt dan zou dat het niet kunnen zijn maar dan moet je wel weten dat dat het juiste relais is natuurlijk! Er zitten zoveel relais in de auto die schakelen als je het contact aan zet dat je niet zomaar kan zeggen ik hoor een klik dus hij moet het doen. Je kan het wel meten met een multimeter bij de pomp zelf. Ik zal even opzoeken of je makkelijk bij de pomp kan komen.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: Niet starten!
Hmmm, de auto staat nu bij de garage.... De monteur stond er wel even raar van te kijken maar goed, morgen weet ik meer!!
Verrek, BMW rijd toch ook wel lekker!!!
Re: Niet starten!
Heb hetzelfde gehad me accu was niet best meer wist ik al toen ik hem kocht hoorde het aan het starten ( hij deed wat moeilijk alarm elke morgen om half 9 die afgaat gelukkig is me dochtertje optijd wakker anders staat die waarschijnlijk een heletijd tepiepen :p) ik had een 95 amp. heb nu een 100 amp hij start weer soepeltjes (tot nu toe) eerst morgen afwachten he (A) maar ik denk dat het nu klaar is ik had precies het zelfde toen de accu echt ten einde was heb ik ook lichten die aan uit gingen dashbord lichtjes die raar deden radio die niet eens meer aan ging.
bij mij is alles nu opgelost dus ik zou als ik jou was andere accu en waarschijnlijk ben je er dan vanaf
bij mij is alles nu opgelost dus ik zou als ik jou was andere accu en waarschijnlijk ben je er dan vanaf