Onrustig met koude motor
Onrustig met koude motor
Beste,
Betreft een 323i uit 1999 150000km.
Het probleem doet alleen voor wanneer de motor koud is.
Met koude motor draaid de motor erg onrustig en schommelt mijn
Toerteller op en neer. Bij weg rijden is het bij gas geven erg onrustig. Hij
Reageert soms heel fel. Bij rustig gas geven hoor ik ook wat ratelen.
De automaat schakelt ook laat. Pas bij 2500 rmp. De motor is uitgelezen
Geen storingen. Wel is vorige week de EML gaan branden. Vervolgens heb
Ik de gasklep laten reinigen. Maar onrustig rijgedrag heeft ie nog steeds.
Mijn ventilatiecarterklep is aan vervanging toe. Kan het hieraan liggen.
De onderhoud voer ik conform de boekjes.
Betreft een 323i uit 1999 150000km.
Het probleem doet alleen voor wanneer de motor koud is.
Met koude motor draaid de motor erg onrustig en schommelt mijn
Toerteller op en neer. Bij weg rijden is het bij gas geven erg onrustig. Hij
Reageert soms heel fel. Bij rustig gas geven hoor ik ook wat ratelen.
De automaat schakelt ook laat. Pas bij 2500 rmp. De motor is uitgelezen
Geen storingen. Wel is vorige week de EML gaan branden. Vervolgens heb
Ik de gasklep laten reinigen. Maar onrustig rijgedrag heeft ie nog steeds.
Mijn ventilatiecarterklep is aan vervanging toe. Kan het hieraan liggen.
De onderhoud voer ik conform de boekjes.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Onrustig met koude motor
Als je carterventilaie aan vervanging toe is, zou ik dat zeer zeker doen.
Verder klinken je problemen een beetje als iets dat met de bobine te maken heeft.
Dat kan bij warme en koude motor verschillend reageren.
Veel suc6 ermee.
Verder klinken je problemen een beetje als iets dat met de bobine te maken heeft.
Dat kan bij warme en koude motor verschillend reageren.
Veel suc6 ermee.
Re: Onrustig met koude motor
Zijn bobines te meten. Om nu 6 te gaan vervangen a 60 euro.
Ik dacht zelf ook aan lmm.
Als de motor goed warm is draait de ventilatiefan ook hoorbaar harder in de eerste versnelling.
Kan dit ook met de carterventilatieklep te maken hebben.
Gr
Kerem.
Layout kan vetscgillend zijn ik tik namelijk nu op iPhone.
Ik dacht zelf ook aan lmm.
Als de motor goed warm is draait de ventilatiefan ook hoorbaar harder in de eerste versnelling.
Kan dit ook met de carterventilatieklep te maken hebben.
Gr
Kerem.
Layout kan vetscgillend zijn ik tik namelijk nu op iPhone.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Onrustig met koude motor
Bobines zijn volgens mij idd wel uit te lezen.
Maar dan moeten ze met koude èn warme motor meten.
Verder kan ik je ook niet helpen, ben tenslotte ook maar een leek.
Maar dan moeten ze met koude èn warme motor meten.
Verder kan ik je ook niet helpen, ben tenslotte ook maar een leek.
- gramoentje
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 20 jan 2008, 01:29
- Locatie: Spijkenisse
Re: Onrustig met koude motor
vanos misschien?
- onrustig stationair,
- bokken/zenuwachtig in lage toerentallen bij lage snelheid,
- ratelen,
- vermogen verlies lage toeren,
- komt pas goed in bij ong. 3000 toeren. (duw in je rug)
Dit zijn een aantal symptomen van een vanoszuigers met slecht afdichting.
Ik heb deze symptomen in ieder geval allemaal.
Ik heb de rubbers van beisan systems thuis liggen maar heb nog geen tijd gehad de vanos aan te pakken.
- onrustig stationair,
- bokken/zenuwachtig in lage toerentallen bij lage snelheid,
- ratelen,
- vermogen verlies lage toeren,
- komt pas goed in bij ong. 3000 toeren. (duw in je rug)
Dit zijn een aantal symptomen van een vanoszuigers met slecht afdichting.
Ik heb deze symptomen in ieder geval allemaal.
Ik heb de rubbers van beisan systems thuis liggen maar heb nog geen tijd gehad de vanos aan te pakken.
F10 2014 535D Champagner Quartz.
Re: Onrustig met koude motor
Het zijn precies de symptomen die hierboven genoemd worden. Het probleem doet hem alleen bij koude motor.gramoentje schreef:vanos misschien?
- onrustig stationair,
- bokken/zenuwachtig in lage toerentallen bij lage snelheid,
- ratelen,
- vermogen verlies lage toeren,
- komt pas goed in bij ong. 3000 toeren. (duw in je rug)
Dit zijn een aantal symptomen van een vanoszuigers met slecht afdichting.
Ik heb deze symptomen in ieder geval allemaal.
Ik heb de rubbers van beisan systems thuis liggen maar heb nog geen tijd gehad de vanos aan te pakken.
Wordt de probleem verholpen wanneer men de rubbers van de vanoszuigers zuigers vervangt. Ik neem aan dat beisan systems een fabrikant is. Nu de volgende vragen:
- Vanos??? en werking.
- Is het een moeilijk klus, rubbers vervangen?
- Wat kosten de rubbers?
- Het branden van de EML lapmje.
Graag u reactie,
Gr.
Kerem
Re: Onrustig met koude motor
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: Onrustig met koude motor: Opgelost!!!
6 nieuwe bougies van BMW en geen probleem meer.
Re: Onrustig met koude motor
Kijk dat valt erg mee
Gelukkig hoeft het niet altijd duur te zijn.
Beste Gramoentje even over de vanosseals.
Ik dacht dat de 330i al een gemodificeerde vanos had waardoor het probleem van de seals was verholpen.
Gelukkig hoeft het niet altijd duur te zijn.
Beste Gramoentje even over de vanosseals.
Ik dacht dat de 330i al een gemodificeerde vanos had waardoor het probleem van de seals was verholpen.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: Onrustig met koude motor
Ik dacht persoonlijk hetzelfde René, volgens mij is er iets gewijzigd met de komst van het M54 blok. Dacht dat alleen de oudere versies (m52) hier last van hadden.
- gramoentje
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 20 jan 2008, 01:29
- Locatie: Spijkenisse
Re: Onrustig met koude motor
Er zijn talloze voorbeelden op e46fanatics te vinden bij m54 blokken waarbij de seals naar hun grootje waren.
Het is gewoon een algemeen bekend probleem bij deze blokken, maar je merkt het niet van de een op andere dag omdat de symptomen geleidelijk komen.
Dus er rijden hoogstwaarschijnlijk veel bmw's met slecht werkende vanos die daar helemaal geen weet van hebben tot ze de seals vervangen.
Bmw erkent dit probleem oficieel niet, de kosten voor reparatie zijn gewoon voor eigen rekening.
BMW vervangt gewoon heel je vanos met daarin weer de rubbers die na verloop van tijd de geest geven.
Het is gewoon een algemeen bekend probleem bij deze blokken, maar je merkt het niet van de een op andere dag omdat de symptomen geleidelijk komen.
Dus er rijden hoogstwaarschijnlijk veel bmw's met slecht werkende vanos die daar helemaal geen weet van hebben tot ze de seals vervangen.
Bmw erkent dit probleem oficieel niet, de kosten voor reparatie zijn gewoon voor eigen rekening.
BMW vervangt gewoon heel je vanos met daarin weer de rubbers die na verloop van tijd de geest geven.
F10 2014 535D Champagner Quartz.
Re: Onrustig met koude motor
Ja het probleem ken ik gramoentje.
Maar dacht dat het probleem zich alleen voor deed bij de M52 moteren.
De M54 is naar mijn weten gemodificeerd.
Maar de M54 heeft er dus ook last van, erg jammer.
En idd bmw doet net of het probleem niet bestaat en vervangt gewoon doodleuk de vanos voor de hoofdprijs en op ten duur krijg je weer hetzelfde.
Maar dacht dat het probleem zich alleen voor deed bij de M52 moteren.
De M54 is naar mijn weten gemodificeerd.
Maar de M54 heeft er dus ook last van, erg jammer.
En idd bmw doet net of het probleem niet bestaat en vervangt gewoon doodleuk de vanos voor de hoofdprijs en op ten duur krijg je weer hetzelfde.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe