De zoveelste xenon vraag
De zoveelste xenon vraag
Wie kan mij duidelijke informatie geven over het volgende.
Ik heb al de zoekfunctie gebruikt maar kon niets interessants vinden.
Het probleem is het volgende.
Ik heb de lampen tweedehands gekocht want er zaten eerst gewone lampen in mijn auto.
Nu had ik direct al dat na enige minuten branden mijn lampen uit gaan.
Meestal de linkse maar soms ook de rechtse.
Doe ik mijn lichtschakelaar uit en naar een paar seconden weer aan gaat de lamp of lampen weer aan.
Ballasten heb ik omgewisseld maar nog steeds de linkse die het vaker doet.
Nu zou je denken dat het de lampen zijn maar die heb ik net nieuw gekocht :?
Nu vermoed ik dat mijn ballasten niet meer de besten zijn dus ik denk dat ik maar nieuwe
digitale op ebay Duitsland ga kopen maar wou toch nog even iets proberen.
Ik hoor wel eens dat je in de computer van de auto kunt instellen dat je xenon lampen hebt aangesloten.
Kan ik dat met mijn carsoft 6.5 interface instellen en zo ja waar moet ik dat dan doen?
Of zou dit geen verandering in het gedrag van mijn verlichting brengen?
Wie kan me helpen.
Ik heb al de zoekfunctie gebruikt maar kon niets interessants vinden.
Het probleem is het volgende.
Ik heb de lampen tweedehands gekocht want er zaten eerst gewone lampen in mijn auto.
Nu had ik direct al dat na enige minuten branden mijn lampen uit gaan.
Meestal de linkse maar soms ook de rechtse.
Doe ik mijn lichtschakelaar uit en naar een paar seconden weer aan gaat de lamp of lampen weer aan.
Ballasten heb ik omgewisseld maar nog steeds de linkse die het vaker doet.
Nu zou je denken dat het de lampen zijn maar die heb ik net nieuw gekocht :?
Nu vermoed ik dat mijn ballasten niet meer de besten zijn dus ik denk dat ik maar nieuwe
digitale op ebay Duitsland ga kopen maar wou toch nog even iets proberen.
Ik hoor wel eens dat je in de computer van de auto kunt instellen dat je xenon lampen hebt aangesloten.
Kan ik dat met mijn carsoft 6.5 interface instellen en zo ja waar moet ik dat dan doen?
Of zou dit geen verandering in het gedrag van mijn verlichting brengen?
Wie kan me helpen.
- DJLeonardo
Re: De zoveelste xenon vraag
Je hebt 2e hands xenon gekocht. Nieuw kost het al bijna niks meer maar nu moet je alsnog nieuwe ballasten. Klinkt als een kat in de zak ;(
Het hoeven niet perse je ballasten te zijn trouwens. Als je accu niet helemaal top meer is gaan ze ook uitvallen.
Dat aanmelden heeft alleen zin als je OEM xenon hebt. Het slaat trouwens nergens op want het enige wat je wil is dat hij geen foutmelding geeft. Voor de rest doet het niks anders dan je handmatige hoogeregeling uitzetten en dat is nou juist net handig op te houden. (ik ben dat dus nu kwijt) Dat voorkomen van de foutmelding kan je ook met die kastjes doen die simuleren dat er nog gewone lampen inzitten (cheaters)
Het hoeven niet perse je ballasten te zijn trouwens. Als je accu niet helemaal top meer is gaan ze ook uitvallen.
Dat aanmelden heeft alleen zin als je OEM xenon hebt. Het slaat trouwens nergens op want het enige wat je wil is dat hij geen foutmelding geeft. Voor de rest doet het niks anders dan je handmatige hoogeregeling uitzetten en dat is nou juist net handig op te houden. (ik ben dat dus nu kwijt) Dat voorkomen van de foutmelding kan je ook met die kastjes doen die simuleren dat er nog gewone lampen inzitten (cheaters)
Laatst gewijzigd door DJLeonardo op 21 apr 2009, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Heb je een tweedehands OEM set gekocht of een of andere aftermarket kit... ??
Dat is het nu juist ik heb een tweedehands oem setje gekocht van zkw.
Ze zeiden mij dat dat het beste was want je hebt ze ook van AL.
Ik wou dus gewoon OEM omdat je met die aftermarket zooi vaak trammelant hebt.
Maar ja nu zit ik dus met het probleem dat het OEM setje niet goed werkt.
Vanavond bleven mijn lichten toevallig wel aan alleen naar zo'n 5 minuten rijden begonnen ze steeds
onregelmatig te knipperen.
Er zit dan iedere keer een seconde of 10 tot 15 tussen en dan knippert die weer een keer.
Zou ik dan toch de ballasten moeten vervangen?
Ik zit dus nu zelf aan dit setje ballasten te denken:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0093372350
Ik wil de originele maar even achterwege laten omdat die me dus echt te duur zijn.
Vandaar dat ik ook een tweedehands OEM setje heb gekocht.
Mocht het nog ergens anders aan kunnen liggen hoor ik het graag.
Anders word het gewoon bestellen op ebay.
Ze zeiden mij dat dat het beste was want je hebt ze ook van AL.
Ik wou dus gewoon OEM omdat je met die aftermarket zooi vaak trammelant hebt.
Maar ja nu zit ik dus met het probleem dat het OEM setje niet goed werkt.
Vanavond bleven mijn lichten toevallig wel aan alleen naar zo'n 5 minuten rijden begonnen ze steeds
onregelmatig te knipperen.
Er zit dan iedere keer een seconde of 10 tot 15 tussen en dan knippert die weer een keer.
Zou ik dan toch de ballasten moeten vervangen?
Ik zit dus nu zelf aan dit setje ballasten te denken:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0093372350
Ik wil de originele maar even achterwege laten omdat die me dus echt te duur zijn.
Vandaar dat ik ook een tweedehands OEM setje heb gekocht.
Mocht het nog ergens anders aan kunnen liggen hoor ik het graag.
Anders word het gewoon bestellen op ebay.
- DJLeonardo
Ik zou niet aftermarket ballasten gaan mixen met OEM xenon. Maar da's mijn mening, ik kan niet in jouw protomenee kijken.
Ik zou eerst eens langs een expert gaan voordat jeiets koopt en het verder stuk maakt (of dat het gewoon niet werkt)
Ik zou eerst eens langs een expert gaan voordat jeiets koopt en het verder stuk maakt (of dat het gewoon niet werkt)
Aan mijn portemonnee zal het niet liggen maar ik ga echt geen 4 a 500 euro betalen om mijn xenon te repareren.
Dit word me gewoon te gek.
Ik trek die oude zooi er gewoon uit en dan koop ik wel die nieuwe op ebay.
Ik zou niet weten waarom dat niet zou werken slechter als het nu is kan het toch al niet meer.
Mijn vraag was ook of ik nog ergens naar zou kunnen kijken wat het probleem kan zijn maar als dat er niet is
dan ga ik voor de nieuwe ballasten.
Dit word me gewoon te gek.
Ik trek die oude zooi er gewoon uit en dan koop ik wel die nieuwe op ebay.
Ik zou niet weten waarom dat niet zou werken slechter als het nu is kan het toch al niet meer.
Mijn vraag was ook of ik nog ergens naar zou kunnen kijken wat het probleem kan zijn maar als dat er niet is
dan ga ik voor de nieuwe ballasten.
- DJLeonardo
Ik ga solderen en met krimpkous werken.
Ik heb hier professionele apparatuur om ook kabelschoentjes er aan te zetten.
En ik maak het zo dat ik het weer in originele staat kan maken.
Ik heb hier professionele apparatuur om ook kabelschoentjes er aan te zetten.
En ik maak het zo dat ik het weer in originele staat kan maken.
volgens mij is er waarschijnlijk niks mis met het setje xenon, maar moet je deze wel in laten leren of cheaters gebruiken. ik had in ieder geval begrepen dat wanneer je dit niet doet je lampen het ook niet doen of flikkeren.
- DJLeonardo
da's (een beetje) onzin. Ik had OEM xenon ingebouwd en alles werkte perfect. Het inleren heb ik later laten doen en het enige dat veranderede was dat de hoogteregeling niet meer werkte.
Is wel een facelift dus misschien is het anders voor de PFL
Is wel een facelift dus misschien is het anders voor de PFL
- JJ-BMW-F30
Ik heb er oem pre-facelift xenon bij mij in laten zetten. Wanneer de xenon verlichting bij mij niet aan stond kreeg een foutmelding op de boordcomputer. Zodra ik de xenon verlichting aan deed was de foutmelding verdwenen. Ik had overigens geen last van flikkering van de lampen, dit komt volgens mij alleen voor bij de facelift. Om toch over de hoogteregeling te kunnen blijven beschikken heb ik gekozen voor de cheaters. Een setje van 2 kabels is te krijgen bij well-done-xenon in Breda voor ongeveer 25,- Euro. De kastjes zijn wel behoorlijk aan het formaat en lastig netjes weg te werken.De stekkers aan de kabels is plug en play. Het is niet de mooiste oplossing, maar je hebt tenminste toch beschikking over de hoogte regeling, geen foutmelding meer op je boardcomputer en het is een lage investering.
-- BMW_e46, The Perfect Driving --
- DJLeonardo
Tja, zit erover te denken om ze te laten "uitleren" . Dus halogeen er weer in en inleren, daarna xenon er weer in. Geen idee of het gaat werken. Maar ik wil die hoogte regeling weer terug idd. Bovendien staat nu in de APK dat als je hoogte regeling hebt (het knopje) dat ie ook moet werken.
Dan zou ik wel eens bingo kunnen hebben.
Ik lees dus in dat topic dat de halogeen schakelaar soms niet werkt met oem xenon.
Aangezien ik nog de halogeen schakelaar heb ben ik bang dat ik daarom steeds problemen heb.
Daarmee bedoel ik dan steeds het flikkeren van de lichten of het steeds uit gaan van de lampen.
Laat ik dan ook net de schakelaar hebben die de functie heeft met mislampen voor en achter en de functie van het automatisch aan gaan van het licht bij duisternis.
Dus dat word weer diep in de buidel tasten
Ik lees dus in dat topic dat de halogeen schakelaar soms niet werkt met oem xenon.
Aangezien ik nog de halogeen schakelaar heb ben ik bang dat ik daarom steeds problemen heb.
Daarmee bedoel ik dan steeds het flikkeren van de lichten of het steeds uit gaan van de lampen.
Laat ik dan ook net de schakelaar hebben die de functie heeft met mislampen voor en achter en de functie van het automatisch aan gaan van het licht bij duisternis.
Dus dat word weer diep in de buidel tasten
- DJLeonardo
Er wordt weer een hoop gekletst. Mijn FL hoefde niet omgecodeerd. Nogmaals, het enige wat het inleren deed was de hoogteverstelling uitzetten. Alles werkte n.l. na installatie en voor het inleren perfect.
Ik heb ook gewoon de normale schakelaar. met mistlampen en hoogte wieltje. Geen probleem.
Ik denk dat de problemen juist onstaan als je geen OEM units gaat inbouwen.
Ik heb ook gewoon de normale schakelaar. met mistlampen en hoogte wieltje. Geen probleem.
Ik denk dat de problemen juist onstaan als je geen OEM units gaat inbouwen.