Welke banden?
Re: Welke banden?
allebei set's michelin achterbanden waren nieuw stickers zaten er nog op,ook de goodyaer's zijn splinternieuw.
vreemd dat schijnbaar niemand last heeft van lawaai van de achterbanden in deze breedte 225/35-18.
gr hans
vreemd dat schijnbaar niemand last heeft van lawaai van de achterbanden in deze breedte 225/35-18.
gr hans
-
@ bmwhans,
zo uit mn hoofd heb ik 225-40-18.......
IK had ook gecupte banden...
Nu heb ik Continental sportcontact 3. rij ik nu 30000 op. Banden zijn perfect. Zorg voor een goede uitlijninig en bandenspanning boven de 2.5 bar.
Mijn aanrader Continental
zo uit mn hoofd heb ik 225-40-18.......
IK had ook gecupte banden...
Nu heb ik Continental sportcontact 3. rij ik nu 30000 op. Banden zijn perfect. Zorg voor een goede uitlijninig en bandenspanning boven de 2.5 bar.
Mijn aanrader Continental
Ik ga morgen nieuwe zomerbanden bestellen maar ik twijfel tussen twee merken namelijk Dunlop en Continental.
Normaal gesproken heb ik altijd Dunlop dus m'n voorkeur ging uit naar Sport Maxx maar die Continental Sportcontact 3 staan hoog aangeschreven dus wat is wijsheid? :?
Als ik dat stukje lees van AlpinaDrachten dan zou hij het wel weten geloof ik :>
Morgen hak ik de knoop door dus als iemand een voorkeur heeft en waarom dan hoor ik het graag, ik ga ze alle 4 vervangen overigens maar de velgen blijven hetzelfde want die vind ik mooi zat.
Voor: 225-R40-18
Achter 245-R40-18
Ik neig nu naar Dunlop Sport Maxx omdat die heel stil zijn en gewoon goed blijkt uit diverse testen en ik heb nu SP9000 winterbanden die ook uitstekend bevielen.
Ik ga ze bestellen bij autobandenmarkt.nl en dan laat ik ze naar een dichtstbijzijnde garage sturen voor montage.
Normaal gesproken heb ik altijd Dunlop dus m'n voorkeur ging uit naar Sport Maxx maar die Continental Sportcontact 3 staan hoog aangeschreven dus wat is wijsheid? :?
Als ik dat stukje lees van AlpinaDrachten dan zou hij het wel weten geloof ik :>
Morgen hak ik de knoop door dus als iemand een voorkeur heeft en waarom dan hoor ik het graag, ik ga ze alle 4 vervangen overigens maar de velgen blijven hetzelfde want die vind ik mooi zat.
Voor: 225-R40-18
Achter 245-R40-18
Ik neig nu naar Dunlop Sport Maxx omdat die heel stil zijn en gewoon goed blijkt uit diverse testen en ik heb nu SP9000 winterbanden die ook uitstekend bevielen.
Ik ga ze bestellen bij autobandenmarkt.nl en dan laat ik ze naar een dichtstbijzijnde garage sturen voor montage.
- DJLeonardo
Kijk uit met autobandenmarkt dat je genoeg geld op de rekening hebt bij de automatische incasso.
Bij mij had het net een betaling gekruist waardoor er eventjes te weinig saldo was en het bedrag werd teruggeboekt. Vervolgens krijg ik een "laatste aanmaning" in m'n mailbox met aanmaningskosten en terugboekkosten. Heb ze laten weten dat ik het raar vond dat een eerste kennisgeving bij hun gelijk "laatste aanmaning" heet en dat ik gelijk 2 soorten strafkosten om m'n oren krijg terwijl ik het binnen een uur alsnog op hun rekening heb. Niet echt klantvriendelijk daar.
Bij mij had het net een betaling gekruist waardoor er eventjes te weinig saldo was en het bedrag werd teruggeboekt. Vervolgens krijg ik een "laatste aanmaning" in m'n mailbox met aanmaningskosten en terugboekkosten. Heb ze laten weten dat ik het raar vond dat een eerste kennisgeving bij hun gelijk "laatste aanmaning" heet en dat ik gelijk 2 soorten strafkosten om m'n oren krijg terwijl ik het binnen een uur alsnog op hun rekening heb. Niet echt klantvriendelijk daar.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Bedankt voor de waarschuwing dat zal geen probleem zijn
Kun je bijvoorbeeld ook voor Dunlop Sport 9090 en achter Dunlop Sport Maxx doen dus 2 soorten maar wel twee gelijken op dezelfde as uiteraard?
Kun je bijvoorbeeld ook voor Dunlop Sport 9090 en achter Dunlop Sport Maxx doen dus 2 soorten maar wel twee gelijken op dezelfde as uiteraard?
Ja kan wel, houd er zelf niet zo van maar is geen probleem.
Wordt geloof ik wel een apk eis om per as dezelfde banden erop te hebben, dus daar moet je zeker ff rekening mee houden.
Wordt geloof ik wel een apk eis om per as dezelfde banden erop te hebben, dus daar moet je zeker ff rekening mee houden.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Rij nu 8 jaar auto, en de Bimmer is de 1e auto waarbij ik (sinds afgelopen winter) rondom dezelfde band heeft.
Voorheen wel altijd dezelfde band op dezelfde as gehad, dat was wel een eis van mij.
Kan in principe prima, zolang je maar een goede band erop zet.
Voorheen wel altijd dezelfde band op dezelfde as gehad, dat was wel een eis van mij.
Kan in principe prima, zolang je maar een goede band erop zet.
IK heb nu ook voor michelin en achter pirelli.
Pirelli bevalt me in droog weer supergoed trouwens zeg !!! Nu nog even kijken wat die kan met regen.
Pirelli bevalt me in droog weer supergoed trouwens zeg !!! Nu nog even kijken wat die kan met regen.
Bedankt voor de reacties, ik ga toch voor 4x dezelfde banden, uiteraard 2 in andere maat gezien het feit dat de velgen 18" zijn.
Dunlop, Continental en Pirelli zijn nu de banden waar ik tussen ga kiezen.
Dunlop, Continental en Pirelli zijn nu de banden waar ik tussen ga kiezen.
Ik neem toch aan dat ze alle 4 18" zijn :? Of heb je een breedset ??320driver schreef:uiteraard 2 in andere maat gezien het feit dat de velgen 18" zijn.
een breedset heeft voor smallere banden dan achter, een andere J maat dus?.
andere vraag in dezelfde categorie:
Kan ik op m'n 8,5J velgen achter ook 245 leggen (los van of het in m'n wielkasten past) en voor 225? zodat je ook, een soort, breedset krijgt?
andere vraag in dezelfde categorie:
Kan ik op m'n 8,5J velgen achter ook 245 leggen (los van of het in m'n wielkasten past) en voor 225? zodat je ook, een soort, breedset krijgt?
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Ja dat kan wel, vind het zelf niet zo mooi omdat de ene band er dan behoorlijk anders om ligt als de andere maar da's persoonlijke smaak...
Gewoon zorgen dat de afrol omtrek van beide nagenoeg gelijk is en dan kan het wel.
Gewoon zorgen dat de afrol omtrek van beide nagenoeg gelijk is en dan kan het wel.
- DJLeonardo
Een 8,5J velg is juist zeer geschikt voor 245. Ik had zo'n velg achter met die bandbreedte (op de Z) Voor was 7,5J met een 225.
@320driver: Overigens is dat dus een breedset. Achter breder dan voor.
@320driver: Overigens is dat dus een breedset. Achter breder dan voor.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
OK in mijn geval 245 achter en voor 225, praten we dan over een breedset dus?