Met een handbak zijn de verschillen toch wel groter .. weer een reden om geen automaat uit die bouwjaren te pakkenSandertje schreef:Even de gegevens erbij van Autoweek. Ga uit van een automaat:
323ci 125 kW (170 pk) bij 5500 tpm 245 Nm bij 3500 tpm
topsnelheid 230 km/u acceleratie 0-100 km/u 9,0 sec verbruik gemiddeld 1 op 10,0
325ci 141 kW (192 pk) bij 6000 tpm 245 Nm bij 3500 tpm
topsnelheid 237 km/u acceleratie 0-100 km/u 8,3 sec verbruik gemiddeld 1 op 10,5
328ci 142 kW (193 pk) bij 5500 tpm 280 Nm bij 3500 tpm
topsnelheid 237 km/u acceleratie 0-100 km/u 8,1 sec verbruik gemiddeld 1 op 9,9
330ci 170 kW (231 pk) bij 5900 tpm 300 Nm bij 3500 tpm
topsnelheid 240 km/u acceleratie 0-100 km/u 7,0 sec verbruik gemiddeld 1 op 10,4
Daarom zou ik als geld geen rol speelt de 33oci nemen vanwege de beste performance en ook betere remmen. Daarna de 325ci omdat de performance weinig scheelt met de 328ci maar hij wel moderner/zuiniger is.
Aankoopadvies 325Ci,328Ci,330Ci
Re: Aankoopadvies 325Ci,328Ci,330Ci
Re: Aankoopadvies 325Ci,328Ci,330Ci
Mensen, bedankt voor de vele en snelle reactie's! Geld speelt bij mij helaas wel een rol, ben automonteur en 24 jaar, kortom dat wordt nog even sparen haha.
Als ik het zo begrijp is dus de beste keuze een nieuwe type 325Ci of een 330Ci de beste keuze, ik blijf erbij dat ik een automaat echt saai rijden vindt dus dat wordt het zo wie zo niet. Vanaf welke bouwjaren is het nieuwere type 325i motor in de Beemer gekomen, en hoe kom ik hier achter?
Ik hoor niets anders dan lof over deze auto's/motoren dus daar ben ik ook wel enthousiast over, rijd nu met een kleine auto met 138 PK en 190Nm koppel, op zich ook niet verkeerd, maar ben er denk ik zo aan gewend dat de beleving een beetje weg is.
Nogmaals bedankt voor de reactie's, en ik blijf het hier volgen!
Als ik het zo begrijp is dus de beste keuze een nieuwe type 325Ci of een 330Ci de beste keuze, ik blijf erbij dat ik een automaat echt saai rijden vindt dus dat wordt het zo wie zo niet. Vanaf welke bouwjaren is het nieuwere type 325i motor in de Beemer gekomen, en hoe kom ik hier achter?
Ik hoor niets anders dan lof over deze auto's/motoren dus daar ben ik ook wel enthousiast over, rijd nu met een kleine auto met 138 PK en 190Nm koppel, op zich ook niet verkeerd, maar ben er denk ik zo aan gewend dat de beleving een beetje weg is.
Nogmaals bedankt voor de reactie's, en ik blijf het hier volgen!
Re: Aankoopadvies 325Ci,328Ci,330Ci
vanaf 2000-2001 ergens, maar je herkend ze simpelweg aan de benaming 325, 330...Vanaf welke bouwjaren is het nieuwere type 325i motor in de Beemer gekomen, en hoe kom ik hier achter?
de oudere types motoren hiervan zijn de 323 (ook 2.5l) en de 328.
als je nu een kleine auto rijdt met dus relatief veel pk's voor zon ding, dan zou ik zeker de 330 overwegen om echt de extra pk's te voelen.
- DJLeonardo
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:31
Re: Aankoopadvies 325Ci,328Ci,330Ci
Als het geld een rol speelt zou ik gewoon naar een 330 van rond 2001 gaan kijken. In duitsland e.v. kan je ze natuurlijk goekoper krijgen en een auto uit 2001 is aardig gedaald qua BPM. Als automonteur zal je wel een wat betere kijk hebben op de staat van de auto's (mits je je inleest in de kinderziektes en typische BMW kwaaltjes)
En anders is een 328 ook een heerlijk auto. Vond zelf de 2.8 motor een prima ding en niks mis mee. idd iets minder zuinig en minder vermogen maar bijna net zo veel lol hoor.
Mijn ervaring is dat een 330 lastig te krijgen is in NL (weinig keus) En dat ze relatief duur zijn t.o.v. de 325
In Duitsland is het prijsverschil tussen 325 en 330 gek genoeg verwaarloosbaar klein en als je de 325 kiest kan je net zo goed in NL blijven zoeken. Succes met zoeken!
En anders is een 328 ook een heerlijk auto. Vond zelf de 2.8 motor een prima ding en niks mis mee. idd iets minder zuinig en minder vermogen maar bijna net zo veel lol hoor.
Mijn ervaring is dat een 330 lastig te krijgen is in NL (weinig keus) En dat ze relatief duur zijn t.o.v. de 325
In Duitsland is het prijsverschil tussen 325 en 330 gek genoeg verwaarloosbaar klein en als je de 325 kiest kan je net zo goed in NL blijven zoeken. Succes met zoeken!
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Re: Aankoopadvies 325Ci,328Ci,330Ci
yup, was eerst ook opzoek naar een 330ci, zeer schaars en als je wat moois vind is het een automaatMijn ervaring is dat een 330 lastig te krijgen...
Re: Aankoopadvies 325Ci,328Ci,330Ci
Ik zou toch gaan proefrijden. Als je voor een pre-facelift gaat is de 2.8 gewoon een betere motor dan de 2.5 .. Koppel onderin is gewoon erg prettig. En voor de 330 gaan als het mogelijk is, desnoods via Duitsland.
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 01 nov 2008, 20:01
Re: Aankoopadvies 325Ci,328Ci,330Ci
Subframe is dacht ik géén probleem meer op de latere E46 modellen. Voor de 330ci heb ik hier iig nog nooit van gehoord.
Verder dacht ik dat de top va de 330i begrensd was op 250km/h, in andere reacties lees ik dat deze op 240km/h ligt?
Ik rijd nu al een tijdje een 330i (dus géén coupé) van eind 2001 maar model van 2002, dus facelift. Het is echt een geweldige rijders auto en nog best zuinig. ik rijd gecombineerd 1:11
Ik zeg: DOEN
Verder dacht ik dat de top va de 330i begrensd was op 250km/h, in andere reacties lees ik dat deze op 240km/h ligt?
Ik rijd nu al een tijdje een 330i (dus géén coupé) van eind 2001 maar model van 2002, dus facelift. Het is echt een geweldige rijders auto en nog best zuinig. ik rijd gecombineerd 1:11
Ik zeg: DOEN
330i is the way to go
Re: Aankoopadvies 325Ci,328Ci,330Ci
Ook subframe problemen op de 2001 en latere modellen zijn mogelijk, hoewel het meestal voorkomt op de 323 en 328 modellen.
Kijk maar eens naar Dit Lijstje! Schrik niet, want er zijn er een hoop met problemen. En er zitten ook 330Ci's tussen.
Sterker nog, het komt ook voor op de M3's!
Kijk maar eens naar Dit Lijstje! Schrik niet, want er zijn er een hoop met problemen. En er zitten ook 330Ci's tussen.
Sterker nog, het komt ook voor op de M3's!
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 28 mei 2008, 20:54
- Locatie: maassluis
Re: Aankoopadvies 325Ci,328Ci,330Ci
Ben sinds een half jaar eigenaar van een 320 CI uit 2001.
6 cil. 2.2 ltr en 170 pk, fors minder dan de terecht geroemde 330, maar aanmerkelijk goedkoper in aanschaf en verbruik.
M'n vorige auto was een E39 540i (286 pk). Helaas had ik alleen met vakantie hier plezier van, terwijl ik wel 2 x per week bij de benzinepomp stond. En nee, ik houd niet van zegeltjes of airmiles
6 cil. 2.2 ltr en 170 pk, fors minder dan de terecht geroemde 330, maar aanmerkelijk goedkoper in aanschaf en verbruik.
M'n vorige auto was een E39 540i (286 pk). Helaas had ik alleen met vakantie hier plezier van, terwijl ik wel 2 x per week bij de benzinepomp stond. En nee, ik houd niet van zegeltjes of airmiles
E39 540i Touring E46 320Ci E87 130i E91 325d
Re: Aankoopadvies 325Ci,328Ci,330Ci
Heb zelf tot vorige maand een 328i gereden echt een heerlijke zes in lijn en best vlot.
Verbruik gewoon 1 op 11 met normale/ soms sportieve rijstijl.
En uiterst betrouwbaar de M52TU.
Persoonlijk zou ik gelijk voor de nieuwere 330ci M54 gaan.
Echt een beest van een motor doet het echt een stukje beter als de 328i zowel onderin als bovenin.
Gasrespons van de M54 is veel gretiger, dus ook van de m54 325i.
Verbruik is in praktijk allemaal hetzelfde van de 320i,323i,325i,330i, allemaal rond de 1 op tien.
M54 staat er bekend om dat ze wat olie kunnen nemen, maar dit is niet echt dramatisch.
Verbruik gewoon 1 op 11 met normale/ soms sportieve rijstijl.
En uiterst betrouwbaar de M52TU.
Persoonlijk zou ik gelijk voor de nieuwere 330ci M54 gaan.
Echt een beest van een motor doet het echt een stukje beter als de 328i zowel onderin als bovenin.
Gasrespons van de M54 is veel gretiger, dus ook van de m54 325i.
Verbruik is in praktijk allemaal hetzelfde van de 320i,323i,325i,330i, allemaal rond de 1 op tien.
M54 staat er bekend om dat ze wat olie kunnen nemen, maar dit is niet echt dramatisch.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
- DJLeonardo
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:31
Re: Aankoopadvies 325Ci,328Ci,330Ci
Jongens nou niet overdrijven. De 330 is rap maar het is geen raceauto. Als je een scheurijzer wil moet je een M3 kopen. 330 is gewoon een fijne reisauto. Lekker stil etc.
Idd lust de mijne wel wat olie maar het verbruik is echt zeer goed voor zo'n soort auto. 1 op 11 is zeer goed te doen. Op de snelweg is zelfs 1 op 14 haalbaar.
Idd lust de mijne wel wat olie maar het verbruik is echt zeer goed voor zo'n soort auto. 1 op 11 is zeer goed te doen. Op de snelweg is zelfs 1 op 14 haalbaar.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Re: Aankoopadvies 325Ci,328Ci,330Ci
Kan iemand mij een aantal site;s geven waar BMW's uit Duitsland opstaan bv Mobile.de?
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Aankoopadvies 325Ci,328Ci,330Ci
Way ahead of you... http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f=33&t=2076
Oh ja, de Zoekfunctie doet het ook prima
Oh ja, de Zoekfunctie doet het ook prima