Kachelweerstand e46 316
Kachelweerstand e46 316
Beste leden,
Mijn kachelweerstand schijnt kapot te zijn.
Automatische temperatuur instellingen werken niet, en blaast alsof auto wil opstijgen...
Heeft iemand dit zelf kunnen doen? een DIY?
groet,
rico
Mijn kachelweerstand schijnt kapot te zijn.
Automatische temperatuur instellingen werken niet, en blaast alsof auto wil opstijgen...
Heeft iemand dit zelf kunnen doen? een DIY?
groet,
rico
Re: kachelweerstand e46 316
moet die van mij ook nog vervangen zou ook wel blij zijn met DIY
anders zelf maar even proberen....
anders zelf maar even proberen....
Hebben we het hier over??
Hey Idd!
Volgens mij ook!
Ziet er eenvoudig uit om dit zelf te doen.
zal navragen wat dit weerstand kost?
Zou er alleen veel verschil in zitten met de 5 serie en 3 serie, betreft lokatie van weerstand?
Volgens mij ook!
Ziet er eenvoudig uit om dit zelf te doen.
zal navragen wat dit weerstand kost?
Zou er alleen veel verschil in zitten met de 5 serie en 3 serie, betreft lokatie van weerstand?
locatie niet maar moeilijk heid iest meer dan de 5 serie
Mvg René
Mvg René
Bmw Maakt Rijden Racen
thanks
kan ik weer een nieuwe egel erin zetten...
kan ik weer een nieuwe egel erin zetten...
Laten jullie even weten of het gelukt is en wat de kosten waren
Vertrouw die van mij ook niet helemaal zal van de week eens een temp meter in de auto leggen en nakijken als ik 20Graden in stel hoeveel het dan word, want volgens mij doet hij maar wat.
gr
Vertrouw die van mij ook niet helemaal zal van de week eens een temp meter in de auto leggen en nakijken als ik 20Graden in stel hoeveel het dan word, want volgens mij doet hij maar wat.
gr
ben er net mee bezig geweest. weerstand kostte mij 75 euro (is normaal 85). het dashboard kastje had ik er zomaar uit. dit was niet zo moeilijk, gewoon 5 schroefjes. alleen daarachter zit een verwarmingskanaal en deze moet er ook uit. alleen om deze er uit te halen moet je wat ik begreep van de TIS cd van BMW je bedieningspaneel van de airco eruit halen en daar heb je speciaal gereedschap voor nodig wat ik niet heb... viel beetje tegen dus :? durf er ook niet gewoon schroevendraaier ofzo achter te zetten.. wie weet hoe ik dit kan verwijderen.........?????
de DIY hierboven is van een e39 een 5 serie en die heeft dat verwarmingskanaal daar niet lopen dus daar heb je niks aan. (|
de DIY hierboven is van een e39 een 5 serie en die heeft dat verwarmingskanaal daar niet lopen dus daar heb je niks aan. (|
Ik heb vanmiddag de kachel weerstand vervangen.
Die kachel buis heb ik gewoon aan de kant gedrukt, dit is zacht plastic en dan is het met een beetje prutsen en achteruit bidden wel mogelijk om hem te wisselen.
Ik heb trouwens gewoon airc geen climatcontrol dus weet niet of er dan mischien nog andere onderdelen in de weg zitten.
Ik heb 79,55 euro betaald bij de dealer
Die kachel buis heb ik gewoon aan de kant gedrukt, dit is zacht plastic en dan is het met een beetje prutsen en achteruit bidden wel mogelijk om hem te wisselen.
Ik heb trouwens gewoon airc geen climatcontrol dus weet niet of er dan mischien nog andere onderdelen in de weg zitten.
Ik heb 79,55 euro betaald bij de dealer
Airco of Clima maakt hiervoor geen verschil.. De extra stelmotortjes die bij clima zitten zijn een stuk hoger gemonteerd als de kachel weerstand (is eigenlijk geen weerstand maar een elektronische motorregeling..).tonxx67 schreef:Ik heb trouwens gewoon airc geen climatcontrol dus weet niet of er dan mischien nog andere onderdelen in de weg zitten.
Het beste kan je wel even de radio eruit halen zodat je het verwarmingskanaal los kan wippen (zit boven en onderop vast)
BMW 318CI 2003 M-Technik II
heb wel navi prof weet niet of dat dan uit maakt met los wippen en kan je niet alleen je airco paneeltje er uit wippen dan ?? en kan dit met gewone schroevendraaier of moet je speciaal gereedschap voor hebben... :?
iemand???? :?
Als jij je interieur lijsten eruit wipt wordt jij al heel wat wijzer;)
heb vanmiddag weestand vervangen, heb idd zoals iemand hierboven ook al zei gewoon het kanaal wat aan de kant gedrukt, is wel even prutsen maar het is te doen. je moet wel even de het paneel onder je dashboard kastje verwijderen waar ook nog lampje in zit zeg maar. dat had ik eerst ook niet gedaan maar dan kun je er wel een beetje bij. heb ook nog gebruik gemaakt van de volgende DIY dan heb je klein beetje een idee waar je allemaal naar kijkt daar onder bij je verwarming http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatf ... C_ID=71008
succes als je hem nog moet vervangen
Edwin
succes als je hem nog moet vervangen
Edwin
Heb de weerstand pas laten vervangen door garagist....94€ vind het niet veel daar hij de wagen vlug onderhanden nam en wij ook een vervangwagen meekregen ...gratis...Na 2 uurtjes was de klus geklaard en hadden we onze bimmer terug. Vind het beter dat iemand het doet met ervaring daar ik er geen kanten verstand van heb...................Groeten.