EML en Traction controle lampje/icoon gaan branden

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
firenza

Re: EML en Traction controle icoon gaan branden

Bericht door firenza » 13 jan 2009, 00:07

Bij mij hetzelfde probleem,,

Gasklephuis gereinigd en probleem opgelost, blijkbaar was ik er snel genoeg bij en is er niets kapot gegaan...
E46 320ci Coupe (315.000km) =>Sold | E71 X6 x-drive 3.0d (60.000km) =>Sold
F10 '12 535i M-Spec Touring (55.000km)=>Sold |E46 325ci Cabrio 195.00km Sold |F01 740d LCI ex-werkbak Sold| E82 - 120d Coupe

freddy

Bericht door freddy » 13 jan 2009, 07:00

ondanks het zelfde gedeelte (gasklep) kunnen er meerdere defecten en problemen voorkomen uit dit deel.

bij mij is de gasklep(gehele inlaat, stappenmotor injectoren, enz enz ) laatst gereinigd en oke.

nu is het electrische gedeelte de postitie potentie meter van de unit (zit inwendig ) defect vandaar de wagen in noodloop,hij gooit een gasklep dicht omdat ie verkererde wwarden krijg.

en omdat dit electrische deel vast zit aan gasklep huis moet het complete deel vervangen worden,( bj 2000).

freddy

Bericht door freddy » 14 jan 2009, 17:24

:love: ZE is weer thuis na afwezigheid van 2 dgn ;)

ik moet zegen dat het weer heerlijk is om weer in te stappen, na 2dgn in 205je gereden te hebben.

de gasklep unit compleet vervangen, en idd rijd ze weer als nooit tevoren, echt heerlijk

eerste bevindigen moet ik zeggen ze rijd prettiger en soepeler dan voorheen en reactie op gas ed zeer fijn.

kosten ?? ik moet de rek. nog ontvangen met post

(zal wel een doffe klap geven op deurmat)

freddy

Re: EML en Traction controle lampje/icoon gaan branden

Bericht door freddy » 15 jan 2009, 17:43

de gasklep unit,(oude defecte dan)

Afbeelding

Afbeelding

rond gedeelte afgebeeld is het deel waar de zwarte lucht slang opkomt die naar lucht filter bak loopt.

bijbehorende fout codes die ie gaf mbt dit probleem zijn,

117,119,168,171

alle betrekking op "gasklephuis en sensor / potentiemmeter"

yellowness

Bericht door yellowness » 07 mei 2009, 01:35

mensen hier heb ik weer vandaag terug van fitnessen.
auto starten loopt stotterent eml lampje met acs begin te branden en later de motormanagementlampje. daarna zet ik de contact uit en start opnieuw loopt hij weer normaal maar wel met motormanagement lampje aan. en uitgelezen bij een garage. inderdaad lmm en gasklephuis iets in die geest was niet goed. ze hebben nu gewist. ik vraag me af als ik ze even schoonmaak help dat of is het eigenlijk te laat.

het is de zoveelste probleem al heb 325ci model zoveel mankement of heb ik gewoon pech. want 2 maanden geleden is de lmm vervangen die kan toch niet nu al kapot gaan.

freddy

Bericht door freddy » 07 mei 2009, 06:11

je zult toch aan de gasklep unit moeten denken, en deze laten vervangen, met schoonmaken red je het niet . en ik spreek uit ervaring (helaas).

Kerem_777

Bericht door Kerem_777 » 07 mei 2009, 09:11

Beste,

Mijn ervaring met het schoonmaken van de gasklephuis is positief.

Na het schoonmaken zo'n 5000 km gereden en geen storing.

Mijn monteurs die bij BMW Rotterdam en Den Haag werken vertelden mij dat ik de gasklep moest resetten.

Er is ook nog het verhaal van 10 sec. contact en starten voor opnieuw inleren gasklephuis?

Succes ermee,

Kerem

yellowness

Bericht door yellowness » 10 mei 2009, 03:29

update

vandaag even bezig geweest met mijn bmw. eerst de luchtfilterhuis weg gehaald. en daarna de gasklephuis schoongemaakt. die was helemaal zwart van binnen. die vlinderklep bleef haken omdat binnen zo vies was. en dat was de oorzaak. dat hij stationair raar ging doen. en ook de gasklephuis gerest. en hij rijd weer als een zonnetje. en zelfs de motormanagementlampje ging uit zonder te resetten.

kerem dankjewel voor je advies. en andere leden ook bedankt weer wat geleert.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”