hmmm, ik ken wel monteurs die 235 op de voorwielen afraden. Ik ken ook mensen die 235 erop hebben gehad en dat daarna niet meer wilden. De bestuurbaarheid is toch wat minder schijnt het.Griffendahl schreef:Als je rondom de 8J ET40 pakt zou ik er 235/40 R18 op leggen
Welke banden?
- DJLeonardo
Re: Welke banden?
Laatst gewijzigd door DJLeonardo op 04 mei 2009, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Mjah was ook niet helemaal strak geformuleerd... De vraag was hoe breed die kon gaan, dat is 235... Ik zou er zelf 225 rondom op leggen, dat heb ik niet echt lekker uitgedrukt
Bovenstaande verhalen heb ik ook al eens gelezen inderdaad...
Bovenstaande verhalen heb ik ook al eens gelezen inderdaad...
ik ga toch voor 225/40 R18, dus binnekort nieuwe velgen, zal ne foto van posten.
allemaal gedankt voor nodige informatie
allemaal gedankt voor nodige informatie
BMW = = = Car For Life
Heb 235/35 rondom gehad bij mijn 330Ci en nu 235/35 op de voorvelgen van mijn M3.
Rijdt allemaal prima. Verschil tussen 225/40 en 235/35 op de 19" velgen kon ik niet merken. De voorbanden hebben alleen wat meer grip in het bochtenwerk.
Rijdt allemaal prima. Verschil tussen 225/40 en 235/35 op de 19" velgen kon ik niet merken. De voorbanden hebben alleen wat meer grip in het bochtenwerk.
Zojuist de banden laten monteren die ik bij Automarkt.nl besteld had.
De maten waren uitstekend en ze zien er erg mooi uit.
255/35/18 achter en 225/40/18 voor ziet er echt dik uit onder de Coupe
Ik ben even een stuk gaan rijden en wat een verschil van dag en nacht nu al!
Het stuurt lichter door de bochten, je hoort ze bijna niet tijdens het rijden zowel binnen als buiten dus ik ben heel blij dat ik de Dunlop Sport Maxx gekozen heb uiteindelijk
Ik ben er van het begin tot het eind bij geweest toen zij de banden aan het balanceren waren en dergelijke en ondanks dat het een kleine garage was (partner van Automarkt) is het personeel zeer professioneel daar.
Monteren/balanceren kostte me 15 Euro per band.
Dus ik ben weer een tevreden rijder, ik merkte wel dat de plastic beschermdopjes weg waren van de veiligheidsmoer in het wiel dus die heb ik meteen even besteld bij de dealer.
De maten waren uitstekend en ze zien er erg mooi uit.
255/35/18 achter en 225/40/18 voor ziet er echt dik uit onder de Coupe
Ik ben even een stuk gaan rijden en wat een verschil van dag en nacht nu al!
Het stuurt lichter door de bochten, je hoort ze bijna niet tijdens het rijden zowel binnen als buiten dus ik ben heel blij dat ik de Dunlop Sport Maxx gekozen heb uiteindelijk
Ik ben er van het begin tot het eind bij geweest toen zij de banden aan het balanceren waren en dergelijke en ondanks dat het een kleine garage was (partner van Automarkt) is het personeel zeer professioneel daar.
Monteren/balanceren kostte me 15 Euro per band.
Dus ik ben weer een tevreden rijder, ik merkte wel dat de plastic beschermdopjes weg waren van de veiligheidsmoer in het wiel dus die heb ik meteen even besteld bij de dealer.
Zojuist achter Goodyear Eagles F! assym erop gelegd in de maat 255/35 18".
Rijdt prima Ik heb er nog niet heel ver mee gereden, maar de eerste indruk is goed. Iets stugger dan de 17 inch die ik had, ofwel ik voel wat meer oneffenheden.
Rijdt prima Ik heb er nog niet heel ver mee gereden, maar de eerste indruk is goed. Iets stugger dan de 17 inch die ik had, ofwel ik voel wat meer oneffenheden.
Ik heb extreem veel last van spoorvorming ik rij met 225/40/18 dunlop sp 9000 volgens de bmw specialsist moet ik pilot sports 2 monteren dan zijn de problemen weg. Ik heb voor de grap even voor 17 inch laten monteren om te testen en idd het was helemaal weg . Nog meer mensen bekend met dit banden fenomeem
van dunlop sp 9000, naar dunlop sp sportmaxx gegaan vorige week, en moet zeggen ten op zichte van de sp 9000 een prettigere band die een hardere wang heeft die de stabiliteit ten goede komt en spoorvorming en afrol geluid ten opzichte van sp 9000 vele malen beter en stiller.
(sp9000 idd spoorvorming en veel afrolgeluid)
dunlop sp sport maxx, voor 147,- euro per band is het een mooie prijs - kwaliteit verhouding.
(sp9000 idd spoorvorming en veel afrolgeluid)
dunlop sp sport maxx, voor 147,- euro per band is het een mooie prijs - kwaliteit verhouding.
Laatst gewijzigd door freddy op 15 mei 2009, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja fijne bandjes hè ik rij er nu ruim een week mee en wat een verschil inderdaad tov de SP9000 die ik hiervoor had :>
Wat voor maat banden heb jij dan? En is die prijs inc montage?freddy schreef:147,- euro per band
Mac schreef:Wat voor maat banden heb jij dan? En is die prijs inc montage?freddy schreef:147,- euro per band
225-40-18 92y en ja incl montage
ik zou maar uit de buurt van dunlopsportmaxx banden blijven is echt een ramp
Laatst gewijzigd door Farl op 27 mei 2009, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Reden: Onnodige quote verwijderd
Wat voor jou misschien een ramp is, past misschien bij een ander wel perfect.
Geen problemen met de Dunlop's.
Geen problemen met de Dunlop's.