Aanschaf E46

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Niels

Re: Aanschaf E46

Bericht door Niels » 08 jun 2009, 17:34

Mooi ding, jammer van het stuur maar wel een ERG lage kilometerstand i.c.m. de prijs. Indien er geen boekjes bij zitten zou ik em laten staan. Probeer te achterhalen of de turbo al eens is vervangen ;)

klexo.e46

Bericht door klexo.e46 » 10 jun 2009, 16:34

de 1e indruk van de wagen was positief, het garagebedrijf was ook erg netjes en konden me goed te woord staan..
ze konden me alles van de wagen laten zien, alleen toch laat ik hem staan.. iets wat zij namelijk ook vermelde was dat hij namelijk de laatste beurt heeft gehad in 2005 en sindsdien ook vrijwel stil heeft gestaan (5.000KM sindsdien!!!)

Ze hadden ook nog een andere wagen staan, een sedan met ook soortgelijke functies. het enige nadeel was dat deze een licht olieverbruik had.. verder was hij in superstaat en recentelijk groot onderhoud gehad (waaronder ook turbo, dieselpomp en onderstel vervangen, met garantie etc nog van BMW!)... nu ben ik zelf best een leek op olie gebied.. als die lekt is dat zichtbaar etc, maar wat als hij dat verbruikt? het gaat niet om een liter per maand ofzo (volgens de garage)... ?
wat zou het kunnen zijn?

tot nu toe zit het nog niet echt mee helaas, ondanks dat ik me budget naar boven heb bijgesteld :(

Edwin_W

Bericht door Edwin_W » 11 jun 2009, 15:36

heb het hele verhaal hierboven net eens gelezen en zijn paar kleine puntjes waar ik je toch even op wil wijzen :)

als je een auto uit duitsland haalt komt daar nog wel een x bedrag aan bpm overheen. hoeveel dit is hangt af van het bouwjaar en de opties van de auto. als je even wat rondbelt naar de douane kunnen ze je precies vertellen wat de bpm bedraagt als je een leuke auto hebt gezien. heb mijn auto namelijk ook uit DLD :P

verder had je het er over dat in DLD vaak draaiknoppen en geen climat control in de auto zit. dit is NIET makkelijk om te bouwen. simpel een ander paneeltje erin is niet voldoende. bij draaiknoppen zit er 1 servo motortje om de kleppen van de luchtverdeling te stellen. bij climat control 3 servo motortjes. om deze te vervangen moet je hele dashboard eruit en nog wat omliggende delen. dit is een hele klus en dus niet zo gemakkelijk als jij denkt.

verder in ieder geval heel veel succes met het vinden van een auto.

Edwin

Jussi

Bericht door Jussi » 11 jun 2009, 16:02

Ik denk dat hij in Duitsland woont...

Verder is de inbouw van analoge naar digitale airco nog steeds simpeler dan bij de e36. :)

@Klexo ik zou die twee bij dat autobedrijf laten staan en gewoon 1 kiezen die helemaal naar je zin is en waar er absoluut niets aan scheelt.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”