M3 Royalrob UPDATE 27/11/2009 P1-2 Foto's Dagje Nürburgring
M3 Royalrob UPDATE 27/11/2009 P1-2 Foto's Dagje Nürburgring
Eindelijk maar eens een showroom topic aangemaakt. Heb vandaag een leuke tourrit/rally/speurtocht door (DL en NL) met de studievereniging gemaakt. Gezien de mooie locatie heb ik een paar foto's gemaakt.
Laatst gewijzigd door RoyalRob op 27 nov 2009, 21:35, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: M3 Royalrob
+1
Had hem al eens gezien in Poeldijk volgens mij, maar een mooie M3 mag ik best graag wat vaker zien
Had hem al eens gezien in Poeldijk volgens mij, maar een mooie M3 mag ik best graag wat vaker zien
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Mooie fotookes.
Dikke bak en mooie locatie!
Mooie M3 en mooie locatie!
Had 'm volgens mij bij de Meern al eens gezien met de winterset...
Al eens nagedacht over de 19" exemplaren? (Evo of CSL) Dat staat zoveel mooier
Had 'm volgens mij bij de Meern al eens gezien met de winterset...
Al eens nagedacht over de 19" exemplaren? (Evo of CSL) Dat staat zoveel mooier
www. M3 register .nl
Ik heb zo vaak al over CSL- of EVO-velgen en een CSL kofferklep gedacht, maar ik laat het nu even voor wat het is (al genoeg uitgegeven).
Die winterset was bovendien ook niet goedkoop en wat moet ik nu met een extra setje (wil huidig zomersetje niet kwijt).
Bovendien vind ik dat er dan een verlaging zou moeten komen met 19 ''.
Eerste wat gaat komen is een OEM stabilisatorstang.
Was nog van de rally (Team TOP GUN :p)
Die winterset was bovendien ook niet goedkoop en wat moet ik nu met een extra setje (wil huidig zomersetje niet kwijt).
Bovendien vind ik dat er dan een verlaging zou moeten komen met 19 ''.
Eerste wat gaat komen is een OEM stabilisatorstang.
Was nog van de rally (Team TOP GUN :p)
Laatst gewijzigd door RoyalRob op 13 okt 2012, 20:07, 3 keer totaal gewijzigd.
Hele mooie en dikke 3 man!
Net ding man, niks mis mee !
mooie 3 zeg :D
maar je hebt zo te zien foto in Kleve gemaakt
waar kom je vandaan??
maar je hebt zo te zien foto in Kleve gemaakt
waar kom je vandaan??
Re: M3 Royalrob UPDATE Dagje Nordschleife 22/11/2009
--------------------------------------------Verslag dagje Nürburgring------------------------------------------------------
Na lang uitstellen uiteindelijk afgelopen zondag eindelijk naar de Nürburgring gegaan om een rondje te doen op de Nordschleife.
Die zondag afgesproken met een vriend om 9:00 te vertrekken vanuit NL.
Om 7:30 wakker gebeld door die vriend met de vraag of we nog zouden gaan, aangezien het TAKKENWEER was in NL. De weervoorspellingen waren niet bijster die week nl. =/- 70% kans op regen in de ochtend en avond, maar wel met aardig wat ''zonsterkte''.
Ook de webcam van de inrit vd Nordschleife toonde een doorweekte baan. Ben toen maar 45 min de buienradar en weervoorspellingen wezen bestuderen. De buienradar toonde een ''gat'' rond de Nordschleife en in de middag was het minder dan 50% kans op regen.
Toen het inmiddels droog begon te trekken in NL (9:30), hebben we de knoop doorgehakt: gewoon gaan en dan maar de DSC-knop aanlaten icm voorzichtigheid.
Om 10:00 vertrokken te zijn begon de zon aardig door te breken in NL. Ongeveer 150 km voor de bestemming, was het een en al ZON!!! Zo erg dat het verblindend was vanwege de weerkaatsing met het wegdek. Uiteraard geen meegenomen, aangezien ik dit helemaal niet had verwacht :p
Rond 12:00 aangekomen komen op de parkeerplaats vd Ring : de baan was op een paar plaatsen kurkdroog! Bovendien was het zeer rustig. Alleen een paar ringtools en de enige exoten waren 2 Nissan R35 GT-R’s.
Om 13:00 dan eindelijk een ronde gekocht en de baan op gegaan met een zwarte Mustang GT voor ons. Deze ging met zijn andere Yankee-maatje er als een speer van door.
- Spoiler: Laat zien
Aangezien het de eerste keer was, leek het me niet onverstandig om het in het begin rustig aan te doen en de feeling te krijgen. Ook om de auto warm te draaien. Al snel was ik gewend aan de G-krachten (welke je niet ervaart achter je ‘’X-Play-Box-thing’’). De M3 stuurde vlijmscherp, zeker na het plaatsen van de OEM veerpootbrug.
Onderstaande foto’s tpv Veedolle-Schikane
De eerste 4 km zijn precies zoals in de verschillende games, totdat je over Fuchsröhre - Adenauer-Forst met + 200km/h gaat. De snelheid in hoogteverschil is zo groot, dat je de druk gewoon op je borst/maag voelt! Zie het maar of je in een lift zit op de 5de verdieping, welke een vrije val naar de begane grond maakt en vervolgens weer naar de 4de verdieping gaat in een paar seconden.
Dat we niet kinderachtig reden bleek wel toen we de Mustang bij Wehrseifen weer tegenkwamen. Deze bleek niet geheel onbekend te zijn op de Ring, desondanks ging deze niet aan de kant en probeerde zich staande te houden.
Tot aan Brünnchen hield hij dit vol, maar moest toen wel opgeven toen hij, bij de 2de bocht bij Brünnchen, bijna van de baan spinde en zijn bolide achteruit probeerde in te parkeren. Vanaf Planzgarten konden we onze eigen tempo weer rijden en hebben toen na terugkomst op de parkeerplaats, de auto een ‘’coolding down’’ gegeven door rustig te tuffen naar het grote Nürburgring gebouw bij het GP-circuit .
Wat een ervaring! Dit smaakte naar meer, maar dan met een echte Ringtool!
De rest van de dag hebben we het museum aan gedaan en hebben we rond de Ring gekeken.
Gr.
Robert
ps. Ik had nog een onboard HD-videootje gemaakt, maar is helaas van zeer korte duur door het uitgaan van de camera.
- Meerdere foto’s volgen nog ! –
Laatst gewijzigd door RoyalRob op 27 nov 2009, 21:34, 4 keer totaal gewijzigd.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: M3 Royalrob - UPDATE Dagje Nürburgring 22/11/2009
Lijkt me een geslaagde dag
Stoere foto`s! Het begint me steeds meer te kriebelen om ook eens naar de ring te gaan als ik dat zo allemaal zie :~
- ///M 330Ci
Coole M3, mooi ding. De ring is ook echt te gek idd, echt een idyllische plek als je van houd.
Woot! @ de team TopGun foto haha, lol
Woot! @ de team TopGun foto haha, lol
Freude am Fahren