328Ci - 1999 - TS2
328Ci - 1999 - TS2
Bij deze mijn 328Ci uit 1999. Deze heb ik zo'n 1,5 jaar geleden gekocht, en inmiddels e.e.a. aan aangepast (velgen, veren & uitlaat zaten er op, verder helemaal netjes stock).
Motor & aandrijflijn
ESS TS2 Black supercharger
Beisan Systems VANOS seals
Stewart EMP high performance waterpomp
AC Schnitzer uitlaat
Meyle HD differentieel mount achter
TMS subframe versteviging
Rogue Engineering short shifter (nog niet ingebouwd)
Rogue Engineering vernsellingbak mounts (nog niet ingebouwd)
Rogue Engineering clutch stop
Ophanging & remmen
OEM M3 stabilisator voor
AC Schnitzer verlaginsveren
AC Schnitzer Type III 18†wielen
H&R anti-roll bars
TMS anti-roll bar versteviging achter
Rogue Engineering RTAB’s
Rogue Engineering RSM’s
Powerflex FCAB’s
EBC Ultimax remschijven
Hawk HPS remblokken
Exterieur
OEM M3 CSL kofferbak
OEM sleutelgat cover
OEM M-Tech II achterbumper
AC Schnitzer diffuser
M3 replica spiegels (autofold)
LED achterlichten
Umnitza CCFL angel eyes 3000k
Interieur
OEM M3 stuur
OEM Mk IV nav computer
VDO olie druk/temperatuur meters
Geborsteld aluminium pedalen
Geborsteld aluminium verzwaarde pookknop
Geborsteld aluminium teller ringen
Geborsteld aluminium interieur lijsten (custom)
De foto's:
Motor & aandrijflijn
ESS TS2 Black supercharger
Beisan Systems VANOS seals
Stewart EMP high performance waterpomp
AC Schnitzer uitlaat
Meyle HD differentieel mount achter
TMS subframe versteviging
Rogue Engineering short shifter (nog niet ingebouwd)
Rogue Engineering vernsellingbak mounts (nog niet ingebouwd)
Rogue Engineering clutch stop
Ophanging & remmen
OEM M3 stabilisator voor
AC Schnitzer verlaginsveren
AC Schnitzer Type III 18†wielen
H&R anti-roll bars
TMS anti-roll bar versteviging achter
Rogue Engineering RTAB’s
Rogue Engineering RSM’s
Powerflex FCAB’s
EBC Ultimax remschijven
Hawk HPS remblokken
Exterieur
OEM M3 CSL kofferbak
OEM sleutelgat cover
OEM M-Tech II achterbumper
AC Schnitzer diffuser
M3 replica spiegels (autofold)
LED achterlichten
Umnitza CCFL angel eyes 3000k
Interieur
OEM M3 stuur
OEM Mk IV nav computer
VDO olie druk/temperatuur meters
Geborsteld aluminium pedalen
Geborsteld aluminium verzwaarde pookknop
Geborsteld aluminium teller ringen
Geborsteld aluminium interieur lijsten (custom)
De foto's:
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 28 jun 2009, 17:50
- Locatie: Gouda
Re: 328Ci - 1999 - TS2
Op de velgen, de uitlaat en de spoiler na (kwestie van smaak uiteraard) een zeer mooie auto!
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: 328Ci - 1999 - TS2
Damn fraaie auto!!
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 23:14
Re: 328Ci - 1999 - TS2
hele mooi auto kerel!!!!
Re: 328Ci - 1999 - TS2
Echt een dikke bak zeg! Dubbele uitlaat zou haar veel mooier staan vind ik..
Hoeveel vermogen heeft het eigenlijk nu?
Hoeveel vermogen heeft het eigenlijk nu?
Re: 328Ci - 1999 - TS2
Wauw,,
een plaatje, mn vader heeft die velgen ook,
verschikkelijk mooi.
Welkom
een plaatje, mn vader heeft die velgen ook,
verschikkelijk mooi.
Welkom
Re: 328Ci - 1999 - TS2
Dikke qp zeg!
Heel mooi gestyled, heb je al eens smoke knippers voor overwogen?
Heel mooi gestyled, heb je al eens smoke knippers voor overwogen?
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: 328Ci - 1999 - TS2
:~
Die ziet er goed uit, zeg!! Kun je misschien nog een foto maken van je oliedruk meters? Ik kan niet goed zien hoe je dit hebt opgelost.
Die ziet er goed uit, zeg!! Kun je misschien nog een foto maken van je oliedruk meters? Ik kan niet goed zien hoe je dit hebt opgelost.
Re: 328Ci - 1999 - TS2
Echt een prachtig ding!
Vind de velgen en csl klep juist super mooi staan.
Heb je hem al op de bank gehad?
Vind de velgen en csl klep juist super mooi staan.
Heb je hem al op de bank gehad?
Re: 328Ci - 1999 - TS2
Allen bedankt voor de complimenten!
Ik hoopte dat met die Schnitzer diffuser het geheel iets beter bij elkaar zou passen... helaas dus :/
Vermogen; heb hem nog niet op de rollenbank gehad, dus kan ik niet zeker weten. Volgens ESS geeft een TS2 een vermogen van 320pk op een M52TUB28. Ik ga er tot de dyno van uit dat dat ook klopt; de VANOS seals, power pulleys, ESS tuning voor 98 octaan, en uitlaat zullen enig 'ouderdoms' verlies wel kunnen uitbalanceren.
Heb de auto nog niet op de dyno gehad nee, moet nog gebeuren!
Uitlaat hing er onder toen ik hem kocht, nooit aan toe gekomen om iets anders te kopen omdat ik de ca ~EUR 800 voor een beetje merk uitlaat zonde van het geld vond voor iets cosmetisch (en omdat deze al origineel Schnitzer was).Patron schreef:Echt een dikke bak zeg! Dubbele uitlaat zou haar veel mooier staan vind ik..
Hoeveel vermogen heeft het eigenlijk nu?
Ik hoopte dat met die Schnitzer diffuser het geheel iets beter bij elkaar zou passen... helaas dus :/
Vermogen; heb hem nog niet op de rollenbank gehad, dus kan ik niet zeker weten. Volgens ESS geeft een TS2 een vermogen van 320pk op een M52TUB28. Ik ga er tot de dyno van uit dat dat ook klopt; de VANOS seals, power pulleys, ESS tuning voor 98 octaan, en uitlaat zullen enig 'ouderdoms' verlies wel kunnen uitbalanceren.
Wel aan gedacht, maar wilde eigenlijk zo veel mogelijk de 'stock' look behouden (dus chrome lijsten, grills, witte kniperlichten etc)... nu ik die achterkant zo heb verbouwd is het misschien wel het overwegen waard, maar ik vraag me af of dat niet te donker is op een zwarte auto?Opt1mus schreef:Dikke qp zeg!
Heel mooi gestyled, heb je al eens smoke knippers voor overwogen?
Zal vanavond even wat foto's maken. Dit is een maatwerk/ghetto oplossing overigens, omdat ik niets kon vinden dat netjes paste. Dit zijn gewoon twee stukjes PVC buis met een i/d van 52mm, aan elkaar gelijmd, zwart geverfd, met leer bekleed, en met twee boutjes onder de kick panel bevestigd. Maar omdat het zo is weggewerkt ziet niemand dat het zo'n cheap oplossing isFarl schreef:Die ziet er goed uit, zeg!! Kun je misschien nog een foto maken van je oliedruk meters? Ik kan niet goed zien hoe je dit hebt opgelost.
Thanks! Geïnspireerd door onze vrienden uit Amerika, echter daar kunnen ze geen originele CSL kleppen kopen (enkel import voor zo'n slordige USD 2000), dus hebben ze allemaal een Vorsteiner/Euro-spec/Seibon kopie. Toch wel typisch dat je ze hier zelden ziet, terwijl wij ze veel makkelijker/goedkoper kunnen kopen.PIR3lly schreef:Echt een prachtig ding!
Vind de velgen en csl klep juist super mooi staan.
Heb je hem al op de bank gehad?
Heb de auto nog niet op de dyno gehad nee, moet nog gebeuren!
Voertuigen:
1999 BMW E46 328Ci TS2
1992 BMW E36 316i Verkocht
1987 Suzuki VS1400
1996 Suzuki LS650 Verkocht
1984 Kawasaki 305CSR RIP
Verloop cil.inhoud: 305cc > 650cc > 1400cc > 2800cc
Drie keer raden hoe groot zal mijn volgende motor zal worden...
1999 BMW E46 328Ci TS2
1992 BMW E36 316i Verkocht
1987 Suzuki VS1400
1996 Suzuki LS650 Verkocht
1984 Kawasaki 305CSR RIP
Verloop cil.inhoud: 305cc > 650cc > 1400cc > 2800cc
Drie keer raden hoe groot zal mijn volgende motor zal worden...
Re: 328Ci - 1999 - TS2
Mooie coupé! Ik rij ook al ruim een jaar met een TS2 rond (h) . Heb je de inbouw zelf gedaan? (en hoe vaak heb je daarbij lopen vloeken )