M3 Spiegel inklapfunctie defect

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
mantisnl

M3 Spiegel inklapfunctie defect

Bericht door mantisnl » 20 jul 2009, 17:24

Hey mede-forummers!
1 van mijn nieuwe M3 spiegels is na een paar dagen al stuk: de inklapfunctie werkt niet meer.
De spiegel wordt n klein stukje naar boven bewogen en stopt er dan al mee. Denk dat het motortje niet helemaal lekker meer is.
De stoeprandfunctie werkte eerst wel nog maar werkt nu ook al niet meer.
Iemand toevallig een idee hoe dit op te lossen is?
Was er net zo blij mee :roll:

freddy

Re: M3 Spiegel inklapfunctie defect

Bericht door freddy » 20 jul 2009, 17:40

hoi luuk, erg apart te lezen van je spiegel.

omdat ze van mij afkomen en ik dus de speigels ken, kan ik alleen bedenken dat naar alle waarschijnlijkheid een draadje los geraakt is binnen in spiegel. weet het eigenlijk wel zeker want een ander euvel kan niet . geloof me.

een 2tal draadjes zijn los geweest om spiegel uitelkaar te halen en spuitklaar te maken dwz al het binnnewerk moest eruit om spiegels te laten spuiten, en waarschijnlijk is een draadje niet weer goed vast gesoldeerd.

jammer dat je zo ver weg woont want zou het binnen een 15 min kunnen oplossen.

ps ook jammer dat je me niet even gebeld hebt hierover.

groet freddy

ik bel jouw wel even!!

mantisnl

Bericht door mantisnl » 20 jul 2009, 20:50

Even mijn bevindingen na een paar uurtjes met de spiegel gekloot :r te hebben:

Het motortje krijgt gewoon stroom maar lijkt te zwak om de spiegel omhoog te krijgen waardoor het stopt.
Nu heb ik het omhulsel (magneet) los gedraaid en dan begint het motortje lustig te draaien.
Gezien het wel vast moet zitten heb ik geprobeerd om de magneet weer vast te draaien alleen dan een stuk losser.
Hier reageerde de spiegel vrij goed op maar na een paar keer doet hij het nu helemaal niet meer.

Zoeken op ETK en internet brengt mij erbij dat ik een complete spiegel moet aanschaffen omdat een motortje niet los te krijgen is bij BMW.

Heeft er hier misschien iemand verstand van dit soort motortjes? Ik heb namelijk echt geen zin om een compleet nieuwe spiegel aan te gaan schaffen omdat dit motortje niet goed functioneert :(

Help :?

Oh en Freddy bedankt voor de goede zorgen en tips :amen:

mantisnl

Bericht door mantisnl » 21 jul 2009, 16:30

Goed! De volgende bevindingen (ik ben de enige die hier post maar zo blijven jullie wel geïnformeert ;)):

Stoeprandfunctie werkt weer! Was mijn eigen stomme fout gezien deze uitgeschakeld wordt als het 'spiegel-selectie' knopje op de rechtse spiegel blijft staan. Dus op links gezet en het werkt weer :P.

De spiegel klapt nu redelijk in maar zit wel nog een beetje los. Ik ga binnekort proberen om het motortje nogmaals uit elkaar te halen, goed te smeren en daarna volledig vast te draaien, hopelijk doet hij het dan weer naar behoren.

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 21 jul 2009, 17:26

Ik zeg; DIY met foto's 8)

mantisnl

Bericht door mantisnl » 21 jul 2009, 18:18

Haha ik weet niet of dat wel zo zinvol is. Ik heb lang lopen zoeken op internet maar heb nog niemand met dit probleem kunnen vinden. Misschien als ik erg goeie zin heb dat ik wat foto`tjes maak als de spiegel/motor uit elkaar ligt. Tis niet het leukste werkje namelijk :roll:

richardcab

Bericht door richardcab » 11 okt 2011, 16:20

Doe toch , ik heb ook problemen met de spiegels, de linker klapt 9 van de 10 keer wel maar de bestuurder dan niet ,en al helemaal niet tot zijn max.dan reageren de spiegels ook niet meer op de knop en moet ik ze handmatig terug zetten
[url]http://www.mijnalbum.nl/Album=IQAFAZMA[/url]

maarten22

Bericht door maarten22 » 11 okt 2011, 22:15

Je kan het motortje los bestellen. Iets van €150.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”