motor-up

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
jomeo

motor-up

Bericht door jomeo » 06 aug 2009, 08:22

vandaag op tv reclame gezien over een toevoeging in de motor olie (motor-up).Slijtage kan tot 50% verminderd worden. Ik vraag met af of zulke dingen echt effect heeft.
Graag zou ik reactie van mensen die hiermee ervaring hebben en waarom zou het geen goed spul zijn.We willen trouwens allemaal langer genieten van onze bimmer.
Bmw 318i 2003 facelift Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat

fabricsman

Re: motor-up

Bericht door fabricsman » 06 aug 2009, 10:33

Dat spul is al heel lang op de markt. Kan me niet voorstellen dat het enig effect heeft behalve dat je weer wat euro's lichter bent en daardoor wat zuiniger rijdt. Toch weer wat minder gewicht mee te slepen :P
De bimmer gaat mits goed onderhouden (afgezien van pechvogels) al zo lang mee. Ik blijf ervan af heb er geen vertrouwen in. Al die reclame's zijn bedrog. Heb er wel eens 1 gezien waarbij er een vrouw uit het publiek werd gevraagd om iets te proberen. Het was een fantastisch product!! En toen ging de camera over het publiek wat zat te klappen en daar zat diezelfde vrouw gewoon. Toch knap!! ;) zo snel weer kunnen gaan zitten.

bibic

Bericht door bibic » 06 aug 2009, 10:41

Motor-up ken ik niet maar dat zal vast wel zoiets zijn als slick50. Waarom wil je dit eigenlijk gaan gebruiken? loopt je motor slecht of verbruikt ie veel olie? als jou Blok gewoon goed loopt zou ik het gewoon zo laten. Ik overwoog zelf ook om wayns additieven te gebruiken omdat ik vind dat de klepstoters wat herrie maken maar met nieuwe castrol 0w30 en het is nu stukken minder.

Als jij je Blok echt goed wil vertroetelen en langer van je bimmer genieten zou ik om de 10.000KM verversen met goede merk olie dat vind ie veel lekkerder ;)

Ik moet er wel bijzeggen dat ik geen ervaring heb met geen van de boven genoemde additieven, wellicht dat iemand die er wel ervaring mee heeft die met ons wil delen.
Laatst gewijzigd door bibic op 20 aug 2009, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Increase the Peace!

jomeo

Bericht door jomeo » 06 aug 2009, 10:50

mijn auto krijgt gewoon de bekende onderhoudsbeurten.Maar dacht echter iets meer te kunnen te doen voor langer gebruik.Maar ben daarom benieuwd naar een grote deel van de forum leden.

fabricsman

Bericht door fabricsman » 06 aug 2009, 11:25

De wynns producten hebben bij mij goed resultaat gehad. Maar dat had dan te maken met het roeten van een diesel. En het slecht lopen van een benzine. Vriend van mij heeft nu van wynns een soort van "octaan verhoger" getest aan gezien zijn auto op 98 moet lopen en dat op Sardinië(vakantie) moeilijk te krijgen is. Hij zegt dat de auto er voor z'n "gevoel" wat beter op loopt in combi met 95. Het blijft natuurlijk allemaal erg subjectief.

jomeo

Bericht door jomeo » 06 aug 2009, 13:11

Ja het jammer dat zulke dingen niet door een bijvoorbeeld onafhankelijk instantie getest.bijvoorbeeld door een auto televisie programma of een autoblad.Of misschien hebben ze het ook gedaan.
Over benzine heb wel een keer op een engelse televisie programma gezien waar ze heel nauwkeurig getest hadden.en daar bleek juist dat nagenoeg geen voordeel zou hebben.

bibic

Bericht door bibic » 06 aug 2009, 14:28

Met wynns brandstof additieven heb ik ook zeer goede ervaringen! Mij gaat het meer om de spul die je bij de olie moet gooien. Google maar is naar wat gebruikers ervaringen, meer slechte dan goede ervaringen, dat zegt naar mij mening al genoeg.
Increase the Peace!

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 06 aug 2009, 15:24

Forté is goed vertegnwoordigd bij de nederlandse garages.
Laatst gewijzigd door DJLeonardo op 19 aug 2009, 10:06, 2 keer totaal gewijzigd.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 06 aug 2009, 17:11

Ik heb het niet zo op die dingen, reinigende producten geloof ik nog wel in, maar dingen waar je motor beter van gaat lopen, of iets wat de levensduur van je blok verhoogt geloof ik eerlijk gezegd niet zo veel van

Roy323Ci

Bericht door Roy323Ci » 06 aug 2009, 22:57

Wat Griff hier zegt ben ik het helemaal mee eens. Met mijn vorige wagen (merk noem ik niet (| ) had ik last van een stotterende motor. bougies en de hele reutel vervangen, geen vooruitgang.
Na lang wikken en wegen een middeltje om in je injectoren te reinigen (bevatte volgens mij ook een deel kerosine) bij de brandstof gegooid. Halverwege de tank helemaal nergens geen last meer van!

freddy

Bericht door freddy » 07 aug 2009, 04:37

@jomeo, toevoegingen van wel "merk" dan ook voor in de motor dus bij de motorolie .... jomeo mijn advies niet doen, brengt of kan meer schade aanbrengen dan je lief is. hier is al een een post over geweest.

omdat we , na ja de meeste met dan met de voorgeschreven olie rijden(kroon/mobile/esso een vol syntheet 5w30) is het toevoegen van extra dopings zeker af te raden, het verhoud zich slecht met de olie en kan een negatieve reactieoproepen van de kwaliteits olie die van zich zelf al vol zit met allerlei dopings en toevoegingen.

de olie waar we meerijden kost ook niet voor niets 17 euro de liter, en geloof me heb ooit voor de keuze gestaan om mijn ride en motor wat te verwennen door teflon behnadeling of extra ..... enz.heb daarom toen wat navraag gedaan bij diversen mensen/bedrijven die er van stand van hebben

mijn welgemeende advies is niet doen, heeft gen nut.

bij mijn vorige wagens en ander 2 x golf gti en americaanse mitsubitsi eclipse die met half syntheet reden 10w40/15/40 heb ik altijd gerden met dopings van forte en slick 50 en soort gelijken middeltjes, en kan niet zeggen dat het een wereld van verschil was. wel kan en kon die olie de extra doping verdragen en mengde goed ,Maar de vol syntheek waar we nu meerijden zeker niet geloof me.

toevoegingen in tank bij de brandstof, wat ik zeer regelmatig doen voor injectors en brandstof systeem is geen probleem, en brengt ook geen schade toe.

zo ook spul voor in het koelsysteem niet doen.

mijn advies vergeet het en als je slim bent, en dat ben je ....Niet doen

jomeo

Bericht door jomeo » 07 aug 2009, 11:10

oke Freddy,bedankt voor je advies.Ik ga het ook niet doen,maar was gewoon nieuwsgierig en ben blij dat ook meningen van anderen bij deze ook kan ervaren.Maar toch een vraag als je V-Power diesel gebruikt, is het nog noodzakelijk om toevoegingen te gebruiken?

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 07 aug 2009, 11:56

Vpower zit ook dopings in. Ik hoor van diverse kanten dat het ook niet goed is om voortdurend op V power te rijden. 1 op de 5 tanken zou beter zijn.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

jomeo

Bericht door jomeo » 07 aug 2009, 13:59

mijn auto is van 2001,denk niet dat toen v-power nog bestond.

freddy

Bericht door freddy » 08 aug 2009, 11:59

over v power kan ik niets melden, wel is het zo dat ik zo nu en dan bij mijn wagen die altijd op euro 95 rijd een aantal tank beurten euro 98 erin doen, waarom??? geen idee een gevoels kwestie.

en ja ook met regelmaat injector reiniger.

jomeo, de motoren die we tegenwoordig in het vooronder hebben liggen zijn zo verfijnt en uitgebalanseerd dat dit in combinatie met de kwalitiet vol syntheet olie di daar bij hoort, toevoegingen geen meer waarde en effect hebben.

bij oudere wagens van bv tm bj 95 werdt het wel gedaan, maar goed dan praat je ook over hele ander motoren/blokken en techniek, en ook reden deze bijna altijd op half syntheet olie 15\40 enz .

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”