Bmw 323 EML en ASC, noodloop

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
arnico

Bmw 323 EML en ASC, noodloop

Bericht door arnico » 23 jul 2009, 23:06

Er is op dit forum al vaker melding gemaakt van de EML + ASC storing. Inmiddels is de auto al een aantal keren bij de garage geweest en is het een en ander vervangen. Omdat de klachten er nog steeds waren is de auto bij de dealer uitgelezen. Nu wordt mij verteld dat de boordcomputer vervangen moet worden, alleen het onderdeel kost al EUR 900,= ex BTW. Ik ben hier niet tegenkomen dat de storing aan de BC zou liggen. Weet iemand hier meer van, of kom ik niet onder deze reparatie uit?

Alvast bedankt!

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Re: Bmw 323 EML en ASC, noodloop

Bericht door bjornc » 23 jul 2009, 23:30

Lijkt me ook vreemd, maar niets is onmogelijk.
Bij zulke bedragen altijd second opinion halen.

arnico

Bericht door arnico » 03 aug 2009, 16:33

Inmiddels is de auto uitgelezen bij de dealer. Ook is een en ander gereinigd en zijn alle slangen gecontroleerd. De fout zou naar nu de gasklep zijn. Nu wil het dat de gasklep omwille van de storing bij een universele garage is vervangen, maar naar nu blijkt wel met een imitatieonderdeel. Dus: de foutmelding betreft de gasklep, kan dat komen omdat het een imitatieonderdeel is? Of zijn er ook nog andere mogelijkheden. Wie kan me helpen?

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 06 aug 2009, 10:59

Het zou kunnen, maar dat hangt ervan af of het werkelijk imitatie is.
Kijk, als je OEM silentblocks koopt, of Lemförder dat maakt niet uit.
Omdat OEM=Lemförder in dit geval.
Als er A1 kwaliteit delen gebruikt zijn, zou het eigenlijk gewoon goed moeten zijn.

Het kan misschien zijn dat de storing niet gewist is nadat de gasklep vervangen is?

Kerem_777

Bericht door Kerem_777 » 23 aug 2009, 14:09

Gasklep moet je resetten bij de dealer.

Zelfde problemen had ik ook. Ik heb de gasklep laten reiningen en opnieuw laten inleren.

freddy

Bericht door freddy » 24 aug 2009, 06:24

mijn 323ci had het zelfde uivelen het was bij uitlezen idd de gasklepunit ik heb deze toen laten vervangen (orgineel) a 550,- E en klaar, gasklep resseten heb ik nog nooit van gehoord omdat deze van ons (323 en bj) half mechanisch zijn is dat niet van toepassing.

9 van de 10 x dat bij onze bouwjaren EML en ASC... gevolgt door noodloop gaat branden en gevolg is het de gasklepunit, in enkele gevallen volstaat reinigen maar vroeg of laat gaat deze kapot(het electrische gedeelte).ook 1 van de zwakkere puntne van de 323ci (i)

op forum staat mijn post van toen nog wel mbt gasklep unit en foto's

gr freddy

dpower717

Bericht door dpower717 » 24 aug 2009, 19:03

Ik zou ook een second opinion halen, de BC (ZKE dacht ik) module zouden er veel meer problemen op moeten treden, zoals centrale vergrendeling doet het niet, plotselinge uitval, dat soort ongein. Ik had ook het vermoeden, maar de dealer bij mij zei iig dat het vrijwel onmogelijk is
BMW is a pleasure that you never can measure

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”