Vraagjes / Irritantjes / Opmerkingen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Richel88

Vraagjes / Irritantjes / Opmerkingen

Bericht door Richel88 » 25 aug 2009, 18:00

Ik heb nu ongeveer een maand een 330D sedan uit 08-2003. AS zaterdag ga ik nog "even" terug naar de garage om wat dingetjes te laten maken die waren afgesproken.
Er zijn me wel nog bepaalde dingen die me opvallen of ik mij afvraag...

#1 Trillen Stuur
Spoiler: Laat zien
Vanaf aankoop trilt het stuur bij het remmen. Nu heb ik de banden al op spanning gecontroleerd. Waarschijnlijk wordt hij as zaterdag eerst nog uitgelijnd. Als het uitlijnen het trillen niet stopt, zou het nog wat anders kunnen zijn, de remschijven oid?
#2 Chroome lijsten
Bij het wassen krijg ik de aantasting op de sierlijsten niet weg. Is hier een goed middeltje voor te verkrijgen?Afbeelding
#3 Onzuivere koplampen
De "glazen" van de koplampen zijn erg dof. Ik heb hier al wat rondgespeurd naar oplossingen, maar bij mijn lampen lijken de beschadigingen aan de binnenkant te zitten? Laten vervangen? of ook opschuren?
Ook geven de xenon lampen niet echt super helder licht. De lampen uit mijn E36 geven beter licht. Kan dat ook aan dat doffe liggen?
Afbeelding

Afbeelding
#4 Water in achterlampen
Bij het wassen van de auto blijft er in de achterlampen in de kofferbakklep water staan. Redelijk irritant, zeker omdat dit ook een groensige aanslag geeft aan de binnekant. Is dit veel voorkomend bij de E46? En ook laten vervangen of zelf loshalen, poetsen, kitten?
Afbeelding
#5 Schakelen via de Steptronic
Rijden via het steptronic is mij ook nog niet helemaal duidelijk. De automaat schakelt evengoed door bij hogere toeren. Er zit ook een grote pauze tussen het schakelen van versnellingen als ik zelf schakel. Is dit normaal? Is het in te stellen dat de automaat niet uitzichzelf doet schakelen?
#6 Pinnetje voor motorkap
Ik vind dat het pinnetje voor de motorkap in gesloten positie alsnog erg ver naarvoren steekt. Is dit normaal?
Afbeelding
#7 Radio/cd switch knop
Waarom zit er op het MF stuur geen knop, zodat ik kan wisselen tussen cd / cd-wisselaar / radio? Erg vervelend aangezien dat de er 2 knoppen opzitten die ik niet gebruik ( een is er voor de carkit, en de ander om de functies vant MF uit te zette? of waar is die 2de voor?
#8 Stinkende airco?
Als ik gebruik heb gemaakt van de airco, en deze uitschakel, dan ruikt de lucht erg muf. Ik weet dat die verdamper ff zijn vocht kwijt moet, maar is dat normaal? Tis niet dat het super stinkt, gewoon vochtige lucht.
Laatst gewijzigd door Richel88 op 25 aug 2009, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |

marvin

Re: Vraagjes / Irritantjes / Opmerkingen

Bericht door marvin » 25 aug 2009, 18:44

het pinnetje van de motorkap moet in iedergeval verder naar binnen zitten, bij mij steekt hij niet uit..

Richel88

Bericht door Richel88 » 25 aug 2009, 18:54

marvin schreef:het pinnetje van de motorkap moet in iedergeval verder naar binnen zitten, bij mij steekt hij niet uit..
Dat nam ik dus ook al aan...geen gezicht zo..geen flauw idee waar het door komt..het lijkt er wel op dat ik het naar binne kan buigen..
Afbeelding
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |

Roy323Ci

Bericht door Roy323Ci » 25 aug 2009, 20:10

#1 Ik zou je remschijven en je banden eens laten controleren. Uitlijnen kan hier ook een rol in spelen.

#2 zou ik graag willen weten :) heb er ook last van en al een hoop geprobeerd, niet weg te krijgen!

#3 opschuren, bespaart een hoop geld en het is niet zo moeilijk zelf te doen

#4 ik zeg maar altijd: as ge ut nie mer wit : gebruuk dan pur of kit. Dat laatste is natuurlijk een goede om je achterlichten weer vochtdicht te maken. Gebruik zwarte flexibele ruitenkit en maak de randen netjes dmv dreft op je vinger en over de kitrand te wrijven.

#6 misschien is er een veer uitgelubberd, of weg van je mechanisme aan de binnenkant van de motorkap.

#8 Heb ik ook gehad. Ik heb een nieuw microfilter geplaatst en de stank was weg.

Op #5 en #7 zou ik zo niks weten.

bulldogg

Bericht door bulldogg » 25 aug 2009, 20:14

#1 Trillen Stuur
Vanaf aankoop trilt het stuur bij het remmen. Nu heb ik de banden al op spanning gecontroleerd. Waarschijnlijk wordt hij as zaterdag eerst nog uitgelijnd. Als het uitlijnen het trillen niet stopt, zou het nog wat anders kunnen zijn, de remschijven oid?

Vermoedelijk zijn je remschijven uit balans. Dit komt vaker voor bij een automaat dan mij een schakelbak, daar je minder op de motor remt. Men gebruikt de remmen meer, deze zijn dan heet en als je dan met je voet op de rem bij het stoplicht staat te wachten en je remmen koelen af kan er op bepaalde plekken meer remaanslag op bepaalde plekken van de remschijf komen dan op andere. Veel mensen spreken ook van kromtrekken van de schijven.

#2 Chroome lijsten
Bij het wassen krijg ik de aantasting op de sierlijsten niet weg. Is hier een goed middeltje voor te verkrijgen?

Dit kan je met een goede metaalpolish wat beter krijgen, maar helemaal bling bling zal het niet meer worden; het is geen chroom.... Persoonlijk zou ik het zwart spuiten (shadowline)

#3 Onzuivere koplampen
De "glazen" van de koplampen zijn erg dof. Ik heb hier al wat rondgespeurd naar oplossingen, maar bij mijn lampen lijken de beschadigingen aan de binnenkant te zitten? Laten vervangen? of ook opschuren?
Ook geven de xenon lampen niet echt super helder licht. De lampen uit mijn E36 geven beter licht. Kan dat ook aan dat doffe liggen?

Er is hier op het forum een topic over; moet je even zoeken, betreffende het polijsten hiervan met hele goede resultaten.

#4 Water in achterlampen

Bij het wassen van de auto blijft er in de achterlampen in de kofferbakklep water staan. Redelijk irritant, zeker omdat dit ook een groensige aanslag geeft aan de binnekant. Is dit veel voorkomend bij de E46? En ook laten vervangen of zelf loshalen, poetsen, kitten?
?

#5 Schakelen via de Steptronic

Rijden via het steptronic is mij ook nog niet helemaal duidelijk. De automaat schakelt evengoed door bij hogere toeren. Er zit ook een grote pauze tussen het schakelen van versnellingen als ik zelf schakel. Is dit normaal? Is het in te stellen dat de automaat niet uitzichzelf doet schakelen?

Ik rijd zelf met een handbak, maar ik geloof dat hiervoor een sw update bij de dealer te krijgen is. iemand?

#6 Pinnetje voor motorkap

Ik vind dat het pinnetje voor de motorkap in gesloten positie alsnog erg ver naarvoren steekt. Is dit normaal?

Die hoort iets meer naar binnen

#7 Radio/cd switch knop

Waarom zit er op het MF stuur geen knop, zodat ik kan wisselen tussen cd / cd-wisselaar / radio? Erg vervelend aangezien dat de er 2 knoppen opzitten die ik niet gebruik ( een is er voor de carkit, en de ander om de functies vant MF uit te zette? of waar is die 2de voor?

#8 Stinkende airco?
Ik heb dit http://www.wynns.be/product.aspx?nav=1& ... 30202&l=ENvan de week gebruikt met goede resultaten.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”