Mijn verslagje van me 1e dagje Zolder met de E36 318IS:
Wekker ging om 7 uur. Om half 8 vanuit Rdam richting me maatje Raymond om daarvandaan richting Oss te rijden.
Ray stond al klaar, dus gelijk door naar Bas Roos die ons wilde "Coachen'
Bij Bas aangekomen alles de bus in, trailer achter de bus (mocht Ray of ik problemen krijgen dan hadden we vervoer terug).
Ray zijn E30 op de trailer en richting Zolder. Ik er lekker achter aan gehobbeld.
Na 130km's gereden te hebben kwamen we rond half 1 aan op Zolder. Gelijk ingeschreven en snel de laatste dingetjes
doen aan de auto. Helm, nekband, schoentjes en handschoenen gelijk klaar gelegd.
Daarna snel naar de briefing. Die heel snel voorbij was maar duidelijk: Hou het gezellig, geef elkaar de ruimte en suc6.
Nog even korte uitleg van Bas gekregen over het circuit en daarna de baan op.
Best spannend als je er nog nooit gereden hebt en geen idee hebt hoe het eruit ziet als je de bocht door bent.
Rustig aan de baan verkennen, niet gelijk te hard willen.
Na een 20min gereden te hebben van de baan afgegaan. Bandenspanning gecontroleerd. Deze was wel wat omhoog gegaan, maar de auto voelde goed aan. Dus hiermee verder gegaan.
Inmiddels wist ik wel hoe de bochten liepen en is Bas achter het stuur gekropen en mij laten zien hoe een ideale lijn eruit kan zien. Aantal rondjes zo meegereden en in de pitstraat even een rijders wissel gedaan.
Nu ik rijden en luisteren naar hoe ik moet rijden.
Dit betekende dat ik op punten in moest gaan sturen waarvan ik zelf dacht dat het niet mogelijk was. :nah:
Toen was het tijd om even wat te gaan drinken en te eten en na te denken over de bochtencombinaties.
Weer de baan op en rijden maar, nu alles zelf doen en proberen de lijnen aan te houden die mij verteld waren.
Dat wilde maar niet. Kwam steeds niet goed uit, stuurde te laat of te vroeg in.
Na flink aantal rondjes weer even een pauze en de probleem bochtjes besproken.
Inmiddels was het bijna 17:00 uur. Pff wat ging die tijd snel. Nog maar 1 uur om te rijden.
Nou laat ik nog eens kijken of ik nog wat rondjes kon maken.
En dan ineens heb je het
, je vindt de instuurpunten, maakt de bochten zoals verteld was, auto gedroeg zich daardoor rustiger en ik begon echt te genieten. Bochten goed aan elkaar knopen, op sommige punten in hogere versnelling kunnen rijden.
Het werd steeds rustiger op de baan en voor ik het wist kreeg ik de finish vlag.
Het rondje rustig uitgereden en van de baan af.
Heb ong 60 rondjes gereden en super naar me zin gehad
Nog even gezwaait naar de mannen die toen ook naar huis gingen en toen richting Vd Valk in Eindhoven gereden.
Heerlijk gegeten en lekker nagepraat. We gingen om 22:20 het restaurant uit. Om 24:00 thuis.
Moe maar voldaan van een super dag.
Hier 2 foto's, de rest hoop ik snel binnen te krijgen van de fotograven