k0ewl stelt zichzelf eventjes voor
k0ewl stelt zichzelf eventjes voor
Hoi mede auto liefhebbers!
Ik ben dus Jaap Koekkoek. Woon in Eindhoven sinds een jaar of 3 en ben nu 23. Sinds een aantal weken een mooie BMW E46 gekocht. En als ik iets doe, doe ik het ook goed en heb dus een 330i sedan gekocht uit eind 2001. Dus de facelift versie
De Bimmer heb ik geïmporteerd uit Duitsland. Toen ik hem opgehaald heb heb ik meteen het weekend erna thuis een beurtje uitgevoerd. Nieuw luchtfilter, nieuw oliefilter, nieuw brandstoffilter, nieuwe motorolie (Kroon Oil Prestezza 5W 30), nieuwe bak olie en nieuwe dif. olie.
Hier nog een aantal foto's van toen ik hem opgehaald heb.
De week erop ben ik er meteen mee naar Zwitserland/Italïe gereden en even over de Stelviopas geweest.
Daarna heb ik hem nog even in de was gezet afgelopen weekend en dan krijg je dus zoiets
Vanochtend was duidelijk te zien dat het in de was zetten goed gelukt was
Daarnaast waren er natuurlijk in de wijde omgeving mensen die meteen weer moesten uiten dat ze jaloers zijn en daarom hebben ze meteen het eerste weekend dat ik in Eindhoven bleef mijn linker buitenspiegel eraf getrapt. En alsof dat nog niet genoeg was, hebben ze in Beverwijk bij een avondje logeren een schaafplek op mijn bumper gemaakt.
Gelukkig heb ik die nog enigzins bij kunnen werken ziet die er nu zo uit:
Voor de Bimmer heb ik 3 andere auto's gehad waarvan ik er nog steeds 1 heb.
Mijn eerste autootje was een witte Mini 1000 Special uit 1991 die ik samen met mijn vader weer heb opgeknapt en daar rijd ik in het weekend nog wel eens in.
Toen ik naar Eindhoven ben verhuisd heb ik een Alfa Romeo 156 2.0 TwinSpark gekocht en na een jaar van eigenlijk niet heel veel problemen en een leuke deal met mijn baas een Alfa Romeo 156 2.5 V6 gekocht. Daar heb ik echt elk weekend aan moeten sleutelen om het ding in de staat te houden wat ik gewend ben.
Daar moest ik in een jaar het volgende aan vervangen:
1. Versnellingsbak
2. Koppeling
3. Drukgroep
4. Hulpkoppelingscilinder
5. Bumpersteunen
6. Alle draagarmen
7. 2x distributiegroep en toebehoren
8. waterpomp
9. multiriem en toebehoren
10. etc.
En dan nog wel de nodige extra's erop gezet waardoor die auto me 6K in 1 jaar heeft gekost Maar, ik moet 1 ding zeggen: hij reed geweldig!
Hier daar nog wat fotootjes van
Ik hoop dat ik met deze auto nog vele plezierige kilometers kan en mag maken.
Ik ben dus Jaap Koekkoek. Woon in Eindhoven sinds een jaar of 3 en ben nu 23. Sinds een aantal weken een mooie BMW E46 gekocht. En als ik iets doe, doe ik het ook goed en heb dus een 330i sedan gekocht uit eind 2001. Dus de facelift versie
De Bimmer heb ik geïmporteerd uit Duitsland. Toen ik hem opgehaald heb heb ik meteen het weekend erna thuis een beurtje uitgevoerd. Nieuw luchtfilter, nieuw oliefilter, nieuw brandstoffilter, nieuwe motorolie (Kroon Oil Prestezza 5W 30), nieuwe bak olie en nieuwe dif. olie.
Hier nog een aantal foto's van toen ik hem opgehaald heb.
De week erop ben ik er meteen mee naar Zwitserland/Italïe gereden en even over de Stelviopas geweest.
Daarna heb ik hem nog even in de was gezet afgelopen weekend en dan krijg je dus zoiets
Vanochtend was duidelijk te zien dat het in de was zetten goed gelukt was
Daarnaast waren er natuurlijk in de wijde omgeving mensen die meteen weer moesten uiten dat ze jaloers zijn en daarom hebben ze meteen het eerste weekend dat ik in Eindhoven bleef mijn linker buitenspiegel eraf getrapt. En alsof dat nog niet genoeg was, hebben ze in Beverwijk bij een avondje logeren een schaafplek op mijn bumper gemaakt.
Gelukkig heb ik die nog enigzins bij kunnen werken ziet die er nu zo uit:
Voor de Bimmer heb ik 3 andere auto's gehad waarvan ik er nog steeds 1 heb.
Mijn eerste autootje was een witte Mini 1000 Special uit 1991 die ik samen met mijn vader weer heb opgeknapt en daar rijd ik in het weekend nog wel eens in.
Toen ik naar Eindhoven ben verhuisd heb ik een Alfa Romeo 156 2.0 TwinSpark gekocht en na een jaar van eigenlijk niet heel veel problemen en een leuke deal met mijn baas een Alfa Romeo 156 2.5 V6 gekocht. Daar heb ik echt elk weekend aan moeten sleutelen om het ding in de staat te houden wat ik gewend ben.
Daar moest ik in een jaar het volgende aan vervangen:
1. Versnellingsbak
2. Koppeling
3. Drukgroep
4. Hulpkoppelingscilinder
5. Bumpersteunen
6. Alle draagarmen
7. 2x distributiegroep en toebehoren
8. waterpomp
9. multiriem en toebehoren
10. etc.
En dan nog wel de nodige extra's erop gezet waardoor die auto me 6K in 1 jaar heeft gekost Maar, ik moet 1 ding zeggen: hij reed geweldig!
Hier daar nog wat fotootjes van
Ik hoop dat ik met deze auto nog vele plezierige kilometers kan en mag maken.
Re: k0ewl stelt zichzelf eventjes voor
welkom Jaap! superdikke bak, altijd kl*te dat anderen het weer niet kunnen hebben
mooie foto's ook, vooral die met het landhuis doet hem erg goed nog plannen verder met de auto?
mooie foto's ook, vooral die met het landhuis doet hem erg goed nog plannen verder met de auto?
Plannen zijn tot nu toe:
Deukjes uit de motorkap laten halen en het leer een opfris beurtje geven. Voor de rest helemaal niets. Met de Alfa geleerd dat het dus helemaal geen enkele zin heeft om allemaal mooie gadgets in je auto te bouwen als je veel rijdt. Het is dan belangrijker om het technische gedeelte altijd 100% te hebben.
Alhoewel, een 16:9 schermpje zou hem goed staan
Ow, en dat is geen landhuis, maar een kasteel. En dan wel kasteel 't Singraven in Denekamp
Kom oorspronkelijk ook uit Denekamp, vandaar ook de NOH platen bij het ophalen (staat voor Nordhorn, wat nog geen 5 minuten rijden is vanuit mijn ouderlijk huis)
Deukjes uit de motorkap laten halen en het leer een opfris beurtje geven. Voor de rest helemaal niets. Met de Alfa geleerd dat het dus helemaal geen enkele zin heeft om allemaal mooie gadgets in je auto te bouwen als je veel rijdt. Het is dan belangrijker om het technische gedeelte altijd 100% te hebben.
Alhoewel, een 16:9 schermpje zou hem goed staan
Ow, en dat is geen landhuis, maar een kasteel. En dan wel kasteel 't Singraven in Denekamp
Kom oorspronkelijk ook uit Denekamp, vandaar ook de NOH platen bij het ophalen (staat voor Nordhorn, wat nog geen 5 minuten rijden is vanuit mijn ouderlijk huis)
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 30 sep 2009, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote van het voorgaande bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten
Allereerst welkom hier, mooie wagen heb je gevonden
Het technisch gedeelte altijd 100% in orde hebben lijkt mij niet gerelateerd aan het aantal kilometers, dat wil je toch altijd... ??
Als je veel rijdt koop je meestal geen 330i Ik merk zelf juist dat het heerlijk is als je veel rijdt (op het ogenblik zo tussen de 60K en 70K per jaar) dat je gewoon van alle gemakken voorzien bent.k0ewl schreef:Met de Alfa geleerd dat het dus helemaal geen enkele zin heeft om allemaal mooie gadgets in je auto te bouwen als je veel rijdt. Het is dan belangrijker om het technische gedeelte altijd 100% te hebben.
Het technisch gedeelte altijd 100% in orde hebben lijkt mij niet gerelateerd aan het aantal kilometers, dat wil je toch altijd... ??
Ik heb de Alfa 1 jaar gehad (de 2.5V6) en heb daar toch wel 50K bij opgezet... Dus ja, ik rijd veel. Gelukkig is de BMW zuiniger dan de Alfa en hoef ik de benzine niet te betalen. Anders had ik wel een lease auto gereden, maar dat is gewoon altijd een klasse minder dan dat je zelf al het onderhoud doet en net zoveel geld uitgeeft.
Als je brandstof voor je betaald wordt is dat een heel ander verhaal
Overigens lijkt het op het eerste oog alsof jouw 330i het meest noodzakelijke ook al wel aan boord heeft
Overigens lijkt het op het eerste oog alsof jouw 330i het meest noodzakelijke ook al wel aan boord heeft
Zo even uit mijn hoofd:
1. Xenon
2. Parkeersensoren
3. Lichtsensor
4. Regensensor
5. Lederen sport interieur
6. M stuur met bediening
7. Navigatie (pijltjes)
8. Cd wisselaar
En nog wat kleine dingetjes die tegenwoordig allemaal standaard zijn. Heb in mijn kenteken de optielijst nog wel zitten. Vul het hier vanavond wel aan
1. Xenon
2. Parkeersensoren
3. Lichtsensor
4. Regensensor
5. Lederen sport interieur
6. M stuur met bediening
7. Navigatie (pijltjes)
8. Cd wisselaar
En nog wat kleine dingetjes die tegenwoordig allemaal standaard zijn. Heb in mijn kenteken de optielijst nog wel zitten. Vul het hier vanavond wel aan
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 30 sep 2009, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeer mooie 330! Inderdaad ff de oranje knippers vervangen voor witte dan is hij helemaal af.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Welkom Jaap!
Mooie auto hoor!
Mooie auto hoor!
Mooie bak!! Ik zou de knippers voor de verandering gewoon eens oranje laten! Ik vind het bij zwart echt niet gek staan, zeker niet als hij netjes schoon/gepoetst is!
Welkom Jaap!
Jammer van de spiegel en schaafplek (|
Maar mooie wagen zeg
Jammer van de spiegel en schaafplek (|
Maar mooie wagen zeg
Mooi auto ,
Zeker de kleur hehe...
Ben er zuinig op en veel veilige kilometers,
Ramon.
Zeker de kleur hehe...
Ben er zuinig op en veel veilige kilometers,
Ramon.
Nou, de eerste problemen steken de kop ook al op natuurlijk.
Zo is volgens mij mijn ruitenwisservloeistofreservoir lek en ook de oliepeil meter is van zijn paadje af. Ook de knop om de kofferbak te openen doet het opeens niet meer? Elektronisch openen gaat nog wel, dus zal wel een kabeltje afliggen of schakelaar kapot. Olie peilen doe ik sowieso te vaak ivm de Alfa en ruitenwisservloeistofreservoir zal ik wel dicht maken dan.
Niet echt ernstige dingen natuurlijk, maargoed, wel weer de eerste dingen.
Zo is volgens mij mijn ruitenwisservloeistofreservoir lek en ook de oliepeil meter is van zijn paadje af. Ook de knop om de kofferbak te openen doet het opeens niet meer? Elektronisch openen gaat nog wel, dus zal wel een kabeltje afliggen of schakelaar kapot. Olie peilen doe ik sowieso te vaak ivm de Alfa en ruitenwisservloeistofreservoir zal ik wel dicht maken dan.
Niet echt ernstige dingen natuurlijk, maargoed, wel weer de eerste dingen.
Zo hier nog even de complete optielijst dan:
1. Dynamic Stab. Control
2. Multifunctioneel stuurwiel
3. Licht metalen wielen Styling 44 (5 stuks, dus ook reserve wiel)
4. Velours matten
5. Gevaren driehoek
6. Automatisch dimmende binnen spiegel
7. Rookpakket
8. Sportstoelen
9. Lendensteunverstelling
10. Stoelverwarming
11. Koplampsproeiers
12. Park Distance Control
13. Regensensor
14. Xenon
15. Automatische Airco
16. Navigatie systeem business
17. M stuurwiel
18. Accu hoofdschakelaar?
19. Comfort pakket
20. Comfort plus pakket
21. Elektrische ramen voor+achter
22. Armsteun voor
23. Mistlampen
24. Boordcomputer
25. Accu in kofferbak
26. Alles in het duits
Dus wat je echt nodig hebt, zit er wel in
1. Dynamic Stab. Control
2. Multifunctioneel stuurwiel
3. Licht metalen wielen Styling 44 (5 stuks, dus ook reserve wiel)
4. Velours matten
5. Gevaren driehoek
6. Automatisch dimmende binnen spiegel
7. Rookpakket
8. Sportstoelen
9. Lendensteunverstelling
10. Stoelverwarming
11. Koplampsproeiers
12. Park Distance Control
13. Regensensor
14. Xenon
15. Automatische Airco