Ervaringen met AST?

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
tommy_hf

Re: Ervaringen met AST?

Bericht door tommy_hf » 26 okt 2009, 23:09

klinkt goed, hoe is het met de geluidsproductie? Ben je er trouwens voor naar ESS gegaan? Mooire roadtrip lijkt me dat :)

Safar
Berichten: 114
Lid geworden op: 02 jul 2009, 16:31

Re: Ervaringen met AST?

Bericht door Safar » 29 okt 2009, 08:41

Nee, ben ervoor naar één van hun dealers in Londen gegaan. DubVersion (ander forum lid) is wel naar het 'geheime' ESS kantoor in Noorwegen gegaan (als ik nog eens aan een stage 3 toe kom doe ik dat denk ik ook :) )

Geluidsproductie is prima, de compressor is gedempt dus hij is veel minder luidruchtig dan je hoorde op b.v. die oude E36 M3 twinscrews. Ook omdat ESS het OEM filterhuis aanhoudt is hij stiller.
Je hoort het fluitje wel degelijk, maar het vult het motorgeluid mooi aan i.p.v. dat het storend is.

Met de radio aan hoor je hem bijna niet meer. Ik heb voldoende mensen in de auto gehad die geen idee hebben dat er iets aan de motor veranderd is. Echter je kan dit als een nadeel beshouwen, is maar net waar je naar op zoek bent ;)
Voertuigen:
1999 BMW E46 328Ci TS2
1992 BMW E36 316i Verkocht
1987 Suzuki VS1400
1996 Suzuki LS650 Verkocht
1984 Kawasaki 305CSR RIP

Verloop cil.inhoud: 305cc > 650cc > 1400cc > 2800cc
Drie keer raden hoe groot zal mijn volgende motor zal worden...

Safar
Berichten: 114
Lid geworden op: 02 jul 2009, 16:31

Re: Ervaringen met AST?

Bericht door Safar » 22 nov 2009, 02:33

Nou, ik heb dus die AST Sportline I kit geïnstalleerd. In 1 woord: fenomenaal!

Je merkt absoluut wel dat je met een coilover set rijdt, m.a.w. over alles behalve een supergladde weg voel je de hobbeltjes zeker. Maar dat voelde ik met mijn originele BMW sportdempers ook. Gek genoeg zijn drempels en in/uitritten veel fijner omdat de vering niet gelijk doodslaat.

De auto ligt gewoon zo strak op de weg en is zo communicatief; onvoorstelbaar. Duikt niet meer bij remmen, stijgert bijna niet meer bij accelereren (dat deed hij hiervoor heel erg (400Nm)). Tijdens het eerste proefritje merkte ik gewoon dat ik elke bocht die ik normaal met 50km/h nam nu met 60-70km/h kon nemen, en de auto voelde nog strakker aan ook.

Wel een paar dingen om rekening mee te houden:
1) 10mm spacers waren nodig bij de voorwielen. Met 7mm & ACS Type III 18" liepen de wielen aan.
2) Laagste stand is net zo laag als bij mijn ACS verlagingsveren. Als je dus echt een 'slammed' look wil, is dit niet de juiste set
3) Eigenlijk zijn kortere antiroll bar koppelstangen nodig, voor. In de laagste stand raken ze net niet de draagarm aan (1mm), maar een beetje meer speling is wel zo fijn.

Lostaande hiervan kan ik het absoluut aanbevelen! Binnenkort zal ik van m'n foto's een DIY maken.
Voertuigen:
1999 BMW E46 328Ci TS2
1992 BMW E36 316i Verkocht
1987 Suzuki VS1400
1996 Suzuki LS650 Verkocht
1984 Kawasaki 305CSR RIP

Verloop cil.inhoud: 305cc > 650cc > 1400cc > 2800cc
Drie keer raden hoe groot zal mijn volgende motor zal worden...

Niels
Berichten: 1099
Lid geworden op: 20 mei 2008, 12:24
Locatie: vlakbij Groningen

Re: Ervaringen met AST?

Bericht door Niels » 25 nov 2009, 12:34

:amen:

Mooi spul hoor!

AlpinaDrachten
Berichten: 1549
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:04

Re: Ervaringen met AST?

Bericht door AlpinaDrachten » 06 dec 2009, 15:36

ben benieuwd naar de pics.

mooi dat de investering zo goed bevalt.
320d (150pk) onderdelen nodig? PM of klik
Wil je echt een goede BMW specialist? Sikkema

patrick360
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 okt 2009, 20:00
Locatie: Zuid-Holland

Re: Ervaringen met AST?

Bericht door patrick360 » 12 dec 2009, 13:27

Ah nog iemand met AST :duimen:

Heb zelf Sportline II volledig coilover, maar die kan nog een heel stuk lager dan dat ie nu staat. En dat is al lager dan H&R Race veren. Icm wat lichtere veren is AST zeker comfortabel genoeg voor dagelijks verkeer. Je moet alleen inderdaad niet over wegen met kinderkopjes rijden, want daar moet je echt door huilen gewoon :+

Wel apart dat je met je ACS velgen + 7mm spacers toch nog iets te kort kwam. Met m'n :///m:135 velgen (et47 aan de voorkant) geen enkel probleem met SportlineII.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”