Verbruiksmeter bijna standaard op 20L /100 km
Verbruiksmeter bijna standaard op 20L /100 km
Sinds kort valt het volgende me op: als ik zeer rustig optrek, zit de wijzer van de verbruiksmeter al tegen het eind aan! Vroeger was dit volgens mij alleen als ik meer gas gaf. Tot de 60 km/u blijft dit aanwezig, als ik constant 80 rijdt zakt ie wel naar de 8,0 l/100km. Verbruik is ook gestegen naar 1 op 7 in de stad, dat was voorheen minstens 1 op 9. Inhouden doet ie niet en verder loopt ie goed.
Wat kan 't zijn? Uitlezen bracht niks naar voren.
Wat kan 't zijn? Uitlezen bracht niks naar voren.
Re: Verbruiksmeter bijna standaard op 20L /100 km
Als ik me niet vergis zit de verbruiksmeter op een vacuum slang. (kan het fout hebben)
Als dit zo is zou je dus een hoog vacuum trekken tewijl je gasklep in een "normale"postie staat.
Hoe is je luchtfilter?
Leidt je het verbruik af aan de hand van je boordcomp. of op gereden km en wat je tankt bij de pomp?
Als dit zo is zou je dus een hoog vacuum trekken tewijl je gasklep in een "normale"postie staat.
Hoe is je luchtfilter?
Leidt je het verbruik af aan de hand van je boordcomp. of op gereden km en wat je tankt bij de pomp?
Laatst gewijzigd door 318ci bos op 21 okt 2009, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Verbruiksmeter bijna standaard op 20L /100 km
LMM?
Die blijft wel vaker verborgen met uitlezingen.
Die blijft wel vaker verborgen met uitlezingen.
Re: Verbruiksmeter bijna standaard op 20L /100 km
Beide, daar zit niet zoveel verschil in. Feit is dat m'n verbruik is toegenomen! M'n luchtfilter is pas nieuw, bougies etc. ook, hij heeft niet zolang geleden een beurt gehad.318ci bos schreef:Leidt je het verbruik af aan de hand van je boordcomp. of op gereden km en wat je tankt bij de pomp?
Als het m'n LMM is, moet ik dan geen klachten als inhouden hebben? Daar kan ik niks van merken, of ik ben er gewoon aan gewend natuurlijk.
Re: Verbruiksmeter bijna standaard op 20L /100 km
Kan ik het controleren door gewoon de LMM even af te koppelen (stekkertje los)? Als hij niet goed werkt, zou ik geen verschil moeten merken..
Re: Verbruiksmeter bijna standaard op 20L /100 km
Het is in ieder geval zo dat een LMM niet per se ineens kapot hoeft te gaan maar kan ook geleidelijk... Dan heb je dus niet van de ene op de andere dag minder vermogen, maar die dingen gaan 'kapot' omdat ze vies worden en te gevoelig zijn om schoon te maken, hoe viezer hoe slechter de gemeten waarden...
Mijne hield ook niet in toen de LMM kapot was, enige wat merkbaar was was dat hij een hoger verbruik en minder vermogen had.
Mijne hield ook niet in toen de LMM kapot was, enige wat merkbaar was was dat hij een hoger verbruik en minder vermogen had.
Re: Verbruiksmeter bijna standaard op 20L /100 km
Ja precies, dat maakt het natuurlijk ook lastig. Ik kijk wel of ik even een goede gebruikte kan testen, dat is denk ik het handigst. Ik kan dat stekkertje wel even afkoppelen, maar waarschijnlijk krijg ik dan gelijk een lampje op m'n dashboard en misschien noodloop?
Re: Verbruiksmeter bijna standaard op 20L /100 km
Probleem opgelost, ik heb een nieuwe luchtmassa meter geïnstalleerd en hij doet het weer prima! Ik heb gekozen voor de originele versie, de VDO Siemens. Installeren en klaar, motor liep vanaf de eerste start gewoon goed. Verbruik is weer prima nu, daarnaast loopt ie ook veel soepeler/beter Ben er eindelijk achter waarom hij zo schokkerig schakelde, dat is nu ook verdwenen! Hij pakt veel soepeler op..
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Verbruiksmeter bijna standaard op 20L /100 km
Mooi dat mijn vermoedens bevestigd zijn, en je nu weer een goed lopend blok hebt!
Re: Verbruiksmeter bijna standaard op 20L /100 km
Mooi dat het opgelost is Hans.
Volgens mij heb ik hetzelfde probleem(pje), (328CI automaat), verbruik was eerst steeds rond de 11.3L (BC), ongeveer 475 km op een volle tank, nu 12.7L(BC), ik lijk ook wat vermogen te missen.
Van de week even een kort stukje volgas om te testen of ik echt vermogen mis, 210 km/p.uur, zou misschien nog iets harder kunnen als ik zou wachten, echter dit is toch echt te weinig.
Op ebay dld staan allerlei vervangings LMM's, geen ervaring mee, waar heb jij de jouwe gekocht en wat was je er voor kwijt?
Groet en zo van Patrick
Volgens mij heb ik hetzelfde probleem(pje), (328CI automaat), verbruik was eerst steeds rond de 11.3L (BC), ongeveer 475 km op een volle tank, nu 12.7L(BC), ik lijk ook wat vermogen te missen.
Van de week even een kort stukje volgas om te testen of ik echt vermogen mis, 210 km/p.uur, zou misschien nog iets harder kunnen als ik zou wachten, echter dit is toch echt te weinig.
Op ebay dld staan allerlei vervangings LMM's, geen ervaring mee, waar heb jij de jouwe gekocht en wat was je er voor kwijt?
Groet en zo van Patrick
Re: Verbruiksmeter bijna standaard op 20L /100 km
Ik heb hem van ebay.de vandaan, gewoon de originele VDO/Siemens opgezocht. Hij kostte rond de €200,- euro.
210 als top is inderdaad veel te weinig voor een 328. Ik merk het qua vermogen heel duidelijk nu de nieuwe erin zit!
210 als top is inderdaad veel te weinig voor een 328. Ik merk het qua vermogen heel duidelijk nu de nieuwe erin zit!
Re: Verbruiksmeter bijna standaard op 20L /100 km
Kan dat aan de lmm liggen ja :? die van mij geeft ook nog wel eens een schokje terwijl er pas nog nieuwe olie in is gedaan namenlijk.. misschien is wat meer op t verbruik letten dan :?hanse46 schreef: Ben er eindelijk achter waarom hij zo schokkerig schakelde, dat is nu ook verdwenen! Hij pakt veel soepeler op..
_______________________________Showroom________________________________
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV