iPhone via nieuwe Dension Cradle aangesloten
iPhone via nieuwe Dension Cradle aangesloten
Hallo,
net de nieuwe Dension Cradle opgehaald (€49,- type IP51CR9)
Het past echt goed op de brodit pro-clip die ik nog aan mijn dashboard had hangen.
Via de Dension Gateway 300 kan ik nu fijn door mijn muziek bladeren via de stuurbediening.
Als ik Navigatiesoftware draai (Navigon v1.3) dan kan ik ook nog netjes de muziek via het stuur/radio bedienen. De muziek word netjes iets zachter gezet als er een gesproken aanwijzing tussendoor komt.
Al met al ben ik erg tevreden met de oplossing, zeker met de Parrot Bluetooth erbij, ook bedienbaar via het stuur.
Zo ziet het er uit:
Hier gaat de kabel het dashboard in:
Vanaf de passagier gezien:
Je krijgt wel nog een leuke melding als je de iPhone in de cradle steekt. Hier ga ik vast nog wel een oplossing voor vinden:
Zo ziet de navigatie er uit: (geen reden om in landscape te zetten vind ik. Ik kijk ook liever verder naar voren dan naar links en rechts. Iemand enig idee waarom navigatiesystemen tegenwoordig een landscape oriëntatie hebben?)
Dit komt in de radio te staan als je de iPhone aansluit:
Je kunt de Dension ook in de iPod GW mode zetten, dan krijg je de gegevens van de muziek (tracknaam etc..) in het scherm van je radio te staan: Je kunt dan wel niet meer de iPod bedienen op de iPhone zelf. Deze mode is vooral handig als je de telefoon niet in het zicht hebt als je hem aan de Dension aansluit.
je kunt wel nog vanuit Navigon de playlist samenstellen maar dat heeft geen effect op wat de radio afspeelt.
Voorbeeld van hoe het geluid dimt als er een aanwijzing komt: (Alice in Chains speelt... )
View My Video
net de nieuwe Dension Cradle opgehaald (€49,- type IP51CR9)
Het past echt goed op de brodit pro-clip die ik nog aan mijn dashboard had hangen.
Via de Dension Gateway 300 kan ik nu fijn door mijn muziek bladeren via de stuurbediening.
Als ik Navigatiesoftware draai (Navigon v1.3) dan kan ik ook nog netjes de muziek via het stuur/radio bedienen. De muziek word netjes iets zachter gezet als er een gesproken aanwijzing tussendoor komt.
Al met al ben ik erg tevreden met de oplossing, zeker met de Parrot Bluetooth erbij, ook bedienbaar via het stuur.
Zo ziet het er uit:
Hier gaat de kabel het dashboard in:
Vanaf de passagier gezien:
Je krijgt wel nog een leuke melding als je de iPhone in de cradle steekt. Hier ga ik vast nog wel een oplossing voor vinden:
Zo ziet de navigatie er uit: (geen reden om in landscape te zetten vind ik. Ik kijk ook liever verder naar voren dan naar links en rechts. Iemand enig idee waarom navigatiesystemen tegenwoordig een landscape oriëntatie hebben?)
Dit komt in de radio te staan als je de iPhone aansluit:
Je kunt de Dension ook in de iPod GW mode zetten, dan krijg je de gegevens van de muziek (tracknaam etc..) in het scherm van je radio te staan: Je kunt dan wel niet meer de iPod bedienen op de iPhone zelf. Deze mode is vooral handig als je de telefoon niet in het zicht hebt als je hem aan de Dension aansluit.
je kunt wel nog vanuit Navigon de playlist samenstellen maar dat heeft geen effect op wat de radio afspeelt.
Voorbeeld van hoe het geluid dimt als er een aanwijzing komt: (Alice in Chains speelt... )
View My Video
Laatst gewijzigd door doezel op 04 dec 2009, 14:54, 6 keer totaal gewijzigd.
Re: iPhone via nieuwe Dension Cradle aangesloten
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
...je zou bijna geen double din scherm meer willen...
....bijna.....
....bijna.....
Gewoon een iPhone én een iPod én een 16:9
Grif: en dat heb je allemaal tegelijkertijd aangesloten?
Ik heb net de iPhone voor zowel bellen, navigatie èn mp3 speler....
Ik heb net de iPhone voor zowel bellen, navigatie èn mp3 speler....
patser, ik bel er alleen maar mee
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
Maar als je GW300 het wèl zou doen???? :>
En volgens mij e-mail je er ook mee.....
OT: En nu weer on-topic!!! Moderatoren, zeg er wat van!!!
En volgens mij e-mail je er ook mee.....
OT: En nu weer on-topic!!! Moderatoren, zeg er wat van!!!
Ziet er zeer netjes uit, Doezel! Paar vragen:
1. Waar ik nog erg in geinteresseerd ben: hoe heb je de aansluiting van de GW300 gecombineerd met de CK3000 evo (met Connects2)??
2. Kun je de stuurwielbediening nou wel of niet gebruiken als je de Dension niet in iPod GW hebt staan?
3. Gebruik je nou de voicecontrol van de iPhone of van de Parrot?
Ik zou eigenlijk een keer "even" bij je langs moeten rijden om het allemaal eens in werking te zien en waar je alles (lees: alle draden en kastjes) hebt gelaten!
Je hebt wat mij betreft wel de ideale integratie van de iPhone voor elkaar nu!
Ik gebruik TomTom op de iPhone maar die stopt met navigeren op het moment dat je gebeld wordt. Als je het gesprek beeindigd hebt start TT weer op en gaat ie verder met navigeren. Niet echt ideaal dus. Hoe doet Navigon dit?
Reden dat alle nav-producten breedbeeld zijn, zal enerzijds te maken hebben met een trend in breedbeeld en anderzijds met het feit dat je blik door de voorruit ook bijna breedbeeld is?
1. Waar ik nog erg in geinteresseerd ben: hoe heb je de aansluiting van de GW300 gecombineerd met de CK3000 evo (met Connects2)??
2. Kun je de stuurwielbediening nou wel of niet gebruiken als je de Dension niet in iPod GW hebt staan?
Ik zou eigenlijk een keer "even" bij je langs moeten rijden om het allemaal eens in werking te zien en waar je alles (lees: alle draden en kastjes) hebt gelaten!
Je hebt wat mij betreft wel de ideale integratie van de iPhone voor elkaar nu!
Ik gebruik TomTom op de iPhone maar die stopt met navigeren op het moment dat je gebeld wordt. Als je het gesprek beeindigd hebt start TT weer op en gaat ie verder met navigeren. Niet echt ideaal dus. Hoe doet Navigon dit?
Reden dat alle nav-producten breedbeeld zijn, zal enerzijds te maken hebben met een trend in breedbeeld en anderzijds met het feit dat je blik door de voorruit ook bijna breedbeeld is?
E46 320d Touring Executive 05/2001
- yourenotmytype
Landscape is handig voor mensen die ook wel eens naar rechts en naar links willen. , ghehe... maar natuurlijk ook om misschien aan de zijkanten informatie op te slaan, dan is de navigatie map alsnog 4:3 of wat dan ook...
Bas:
4. Ik zou eigenlijk een keer "even" bij je langs moeten rijden om het allemaal eens in werking te zien en waar je alles (lees: alle draden en kastjes) hebt gelaten!
5. Je hebt wat mij betreft wel de ideale integratie van de iPhone voor elkaar nu!
1. In feite zijn de GW300 en de CK3000evo niet met elkaar verbonden.Ze komen alleen samen bij de radio.
2. Jep, in beide situaties (iPod GW en iPod UI kan ik het stuur gebruiken om tussen de tracks te wisselen)
3. Nog niet geprobeerd. Nu ik de Telefoon goed binnen bereik heb gebruik ik hem rechtstreeks om te bellen
4. Je kunt altijd eens langskomen om het geheel in werking te zien (Zuid - Limburg... Mooie rij-omgeving )
Maar in feite is het wegwerken heel makkelijk: De dension ligt links naast de schakelpook verstopt, De ck3000 en de connects2 liggen achter het dashboardkastje.
5. Jep!
Ik begrijp die Actieve Cradle niet goed. Sluit je daar je Ipod nu mee aan en kan je zo muziek beluisteren of is het een gewoon een montagesteun?
http://www.navishop.nl/product_info.php ... ts_id/3317
http://www.navishop.nl/product_info.php ... ts_id/3317
Jussi: met die cradle koppel je de iPhone aan de Gateway. Je hoort dan de iPod functie van de iPhone EN de navigatiegeluiden over je autoradio EN je kunt je iPhone opladen. (moet je natuurlijk wel een al een Dension Gateway hebben, zonder dat apparaat heb je niets aan die cradle)
Mijn complimenten, zie er onwijs netjes uit.
vraagjes:
1 heb je de cradle nodig om het geluid over de radio te krijgen? of werkt dit ook gewoon via de dension gateway zonder de cradle( gezien de slecht gps van de iphone 3g, zat ik eraan te denken om de cradle van tomtom aan te schaffen)
2 Zou het mogelijk zijn om de cradle van tomtom te gebruiken met de dension gateway?
vraagjes:
1 heb je de cradle nodig om het geluid over de radio te krijgen? of werkt dit ook gewoon via de dension gateway zonder de cradle( gezien de slecht gps van de iphone 3g, zat ik eraan te denken om de cradle van tomtom aan te schaffen)
2 Zou het mogelijk zijn om de cradle van tomtom te gebruiken met de dension gateway?
even mee-antwoorden:
1 cradle (of docking cable) heb je nodig om de ipod/iphone te laten functioneren met de dension
2 tomtom-cradle is niet te gebruiken met de dension gateway, omdat de tomtom geen dockaansluiting heeft maar alleen een usb-aansluiting om je iphone op te laden
De Dension gateway-producten worden verbonden met ipod/iphone dmv een kabel/cradle met een dock-aansluiting. Ik heb ook zitten zoeken naar een cradle die tevens een GPS-ontvanger heeft, maar die is er vooralsnog niet met een externe dock-aansluiting, helaas!
1 cradle (of docking cable) heb je nodig om de ipod/iphone te laten functioneren met de dension
2 tomtom-cradle is niet te gebruiken met de dension gateway, omdat de tomtom geen dockaansluiting heeft maar alleen een usb-aansluiting om je iphone op te laden
De Dension gateway-producten worden verbonden met ipod/iphone dmv een kabel/cradle met een dock-aansluiting. Ik heb ook zitten zoeken naar een cradle die tevens een GPS-ontvanger heeft, maar die is er vooralsnog niet met een externe dock-aansluiting, helaas!
E46 320d Touring Executive 05/2001