DSC = DTC + CBC
DSC = DTC + CBC
Ik heb wel op het forum gezocht, maar kon geen antwoord op mijn vraag vinden.
Op mijn auto zit DSC (Dynamische Stabiliteits Controle) en dat omvat DTC (Dynamische Tractie Controle) en CBC (Cornering Break Control). De DSC kan worden uitgezet voor meer fun. Hoe dat moet staat keurig in de handleiding en je kunt 'm in twee trappen uitzetten. Maar volgens mij is het niet juist wat daar staat, of ik begrijp het verkeerd.
Bij ingeschakeld systeem heb je DSC (= DTC + CBC). Met een korte tik op de DSC knop schakel je het DSC uit (= trap 1: controlelamp in instrumentenpaneel brandt nu permanent) en daarvoor in de plaats krijg je DTC terug (en is kennelijk CBC uitgeschakeld, maar dat wordt niet vermeld). De tweede trap (zo lang op de DSC-toets drukken tot en de controlelamp en de gele waarschuwingslamp remsysteem branden) is duidelijk: dan heb je 'niks' meer, geen DSC, geen DTC en geen CBC.
Maar het rare is dat ik in stap 1 wel doorslip op de achterwielen heb, dus kennelijk is DTC dan uitgeschakeld. Of zou er datgene aan de hand zijn wat op blz.83 van de handleiding staat: 'met DTC in de bedrijfsmodus is DSC uitgeschakeld en DTC voert geringe
stabiliserende ingrepen uit'. Wie het snapt mag zich melden.
Op mijn auto zit DSC (Dynamische Stabiliteits Controle) en dat omvat DTC (Dynamische Tractie Controle) en CBC (Cornering Break Control). De DSC kan worden uitgezet voor meer fun. Hoe dat moet staat keurig in de handleiding en je kunt 'm in twee trappen uitzetten. Maar volgens mij is het niet juist wat daar staat, of ik begrijp het verkeerd.
Bij ingeschakeld systeem heb je DSC (= DTC + CBC). Met een korte tik op de DSC knop schakel je het DSC uit (= trap 1: controlelamp in instrumentenpaneel brandt nu permanent) en daarvoor in de plaats krijg je DTC terug (en is kennelijk CBC uitgeschakeld, maar dat wordt niet vermeld). De tweede trap (zo lang op de DSC-toets drukken tot en de controlelamp en de gele waarschuwingslamp remsysteem branden) is duidelijk: dan heb je 'niks' meer, geen DSC, geen DTC en geen CBC.
Maar het rare is dat ik in stap 1 wel doorslip op de achterwielen heb, dus kennelijk is DTC dan uitgeschakeld. Of zou er datgene aan de hand zijn wat op blz.83 van de handleiding staat: 'met DTC in de bedrijfsmodus is DSC uitgeschakeld en DTC voert geringe
stabiliserende ingrepen uit'. Wie het snapt mag zich melden.
Re: DSC = DTC + CBC
Ik kan helaas geen antwoord geven op je vraag, kan me er alleen bij aansluiten.
Ook ik heb DSC, als ik op de knop druk heb ik direct volledige slip bij het wegrijden, dus geen tractioncontrol meer.
Ik kan op het knopje blijven drukken tot ik een ons weeg, echter er komt geen 2e lampje bij.
Het gaat bij mij om een 99er PFL 328CI.
Ook ik ben benieuwd naar het juiste antwoord, al ben ik blij dat mijn DSC geweldig werkt, het maakt momenteel overuren in combinatie met de automaat. Toch net wat minder controle in vergelijking met een schakelbak vind ik.
Groet en zo van Patrick
Ook ik heb DSC, als ik op de knop druk heb ik direct volledige slip bij het wegrijden, dus geen tractioncontrol meer.
Ik kan op het knopje blijven drukken tot ik een ons weeg, echter er komt geen 2e lampje bij.
Het gaat bij mij om een 99er PFL 328CI.
Ook ik ben benieuwd naar het juiste antwoord, al ben ik blij dat mijn DSC geweldig werkt, het maakt momenteel overuren in combinatie met de automaat. Toch net wat minder controle in vergelijking met een schakelbak vind ik.
Groet en zo van Patrick
Laatst gewijzigd door patrickf op 19 dec 2009, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: DSC = DTC + CBC
Volgens mij heb jij ASC....
Re: DSC = DTC + CBC
Volgens het knopje en mijn optielijst heb ik DSC.
Groet en zo van Patrick
Groet en zo van Patrick
Re: DSC = DTC + CBC
Ik heb ook DSC en kon er ook weinig over vinden.
Wat ik wel weet is dat het net als bij Patrick overuren draait in combi met een automaat x| (en zomer banden)..
En 1x is 1 lampje ... 10sec inhouden = 2 lampjes = fun factor ..
Wat ik wel weet is dat het net als bij Patrick overuren draait in combi met een automaat x| (en zomer banden)..
En 1x is 1 lampje ... 10sec inhouden = 2 lampjes = fun factor ..
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: DSC = DTC + CBC
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/ncE-Vk7egRo&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/ncE-Vk7egRo&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Re: DSC = DTC + CBC
Ik ga volgende week even langs een Duitse dealer om daar de originele Duitse Handleiding te scoren.
Misschien dat die de oplossing heeft.
Misschien dat die de oplossing heeft.
Re: DSC = DTC + CBC
Ik ben al een tijdje aan het google'n om een Duitstalige (!) handleiding van een E46 te vinden. Wie weet staat de uitleg over DSC, DTC en CBC duidelijker in.
Kan zo'n dowload niet vinden.
Lukt dat iemand anders wel?
Kan zo'n dowload niet vinden.
Lukt dat iemand anders wel?
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: DSC = DTC + CBC
Grmbl..... moet ik nu alweer naar buiten lopen???
- Spoiler: Laat zien
Re: DSC = DTC + CBC
GRAAG.
En maak dan even een foto van de desbetreffende 2 pagina's.
Welke woonplaats zit je trouwens?
En maak dan even een foto van de desbetreffende 2 pagina's.
Welke woonplaats zit je trouwens?
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 20 dec 2009, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote van het voorgaande bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten
Reden: quote van het voorgaande bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: DSC = DTC + CBC
Hoezo, kom je mijn voorkeursinstellingen aan huis aanpassen?Speek schreef:Welke woonplaats zit je trouwens?
(Ter compensatie van de geleden kou )
Re: DSC = DTC + CBC
Als dat niet al te ver bij mij vandaan is (Emmerich)....
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 20 dec 2009, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote van het voorgaande bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten
Reden: quote van het voorgaande bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten
Re: DSC = DTC + CBC
Dank voor het trotseren van de elementen....
Het Nederlandstalige boekje is echter een exacte vertaling van de Duitstalige en jouw foto's brengen dus helaas geen betere info boven water (sneeuw).
Het Nederlandstalige boekje is echter een exacte vertaling van de Duitstalige en jouw foto's brengen dus helaas geen betere info boven water (sneeuw).
- Westlander
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 09:40
Re: DSC = DTC + CBC
Volgens mij is het bij mijn 1-serie precies andersom: kort drukken schakelt de tractioncontrol (DTC) uit en lang ingedrukt houden ook het ESP (CBC).
Dit lijkt mij ook logisch, zonder traction control kan handig zijn in de sneeuw bv als je wat slip wilt hebben om weg te komen. Dan wil je nog wel terug kunnen vallen op het ESP. Langer indrukken = alles uit = het betere driftwerk.
Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat het bij de E46 hetzelfde geregeld is, maar als ik de duitse handleiding hierboven lees lijkt het inderdaad andersom. Ik zal de nederlandse handleiding van de 120d en de duitse handleiding van de 330i er nog eens op naslaan.
Dit lijkt mij ook logisch, zonder traction control kan handig zijn in de sneeuw bv als je wat slip wilt hebben om weg te komen. Dan wil je nog wel terug kunnen vallen op het ESP. Langer indrukken = alles uit = het betere driftwerk.
Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat het bij de E46 hetzelfde geregeld is, maar als ik de duitse handleiding hierboven lees lijkt het inderdaad andersom. Ik zal de nederlandse handleiding van de 120d en de duitse handleiding van de 330i er nog eens op naslaan.
Re: DSC = DTC + CBC
Dat is inderdaad logischer!Westlander schreef:Volgens mij is het bij mijn 1-serie precies andersom: kort drukken schakelt de tractioncontrol (DTC) uit en lang ingedrukt houden ook het ESP (CBC).
Houd ons op de hoogte svp als je die 2 handleidingen vergeleken hebt.