iPod icm Parrot MKi9xxx serie

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Christiaan330d

iPod icm Parrot MKi9xxx serie

Bericht door Christiaan330d » 26 dec 2009, 18:30

Hallo allemaal,

Ik heb zo'n beetje alles gelezen wat hier op het forum staat wat betreft het in bouwen van een iPod in je E46. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer.... Om tot een duidelijk verhaal te komen, mijn huidige situatie en waar ik naar toe wil.

NU:

Multifunctioneel M-stuur
16:9 navigatie MK3 computer met update naar Nederlandstalig
CD-wisselaar
Motorola klaptelefoon in middenconsole (in 2002 ongetwijfeld een schitterend systeem maar ik gebruik hem niet)
Huidige mobiele telefoon iPhone 3G 8GB (bellen doe ik dus handsNOTfree)

WAT WIL IK:

Ga een iPod 160GB aanschaffen die ik in mijn middenconsole wil leggen in een rollobakje. Dit bakje heb ik inmiddels besteld. Vind het niet erg om de iPod zelf te bedienen vandaar dat hij in de middenconsole moet. Heb alleen een aantal eisen:

Goed geluid over alle speakers
volumeregeling op stuur en radio
nummer door en terug via stuur en radio
behoud van cd-wisselaar
handsfree functie voor de iPhone
Geen gezeik met updates, lege accu's, verkeerde software of andersoortig geneuzel waardoor je bij jezelf denkt; Was ik er maar nooit aan begonnen (| .

Ik vraag mij af of mijn wensen samengaan met een carkit van Parrot MKi9000. Mijn voorkeur gaat uit naar dit systeem omdat je dan geen schermpje in je auto krijgt. Of moet ik toch maar gewoon een Intravee ll nemen....?

Alvast dank voor de reacties.

Christiaan

E46Ramon

Re: iPod icm Parrot MKi9xxx serie

Bericht door E46Ramon » 26 dec 2009, 22:30

Ik ga dit eens goed volgen, ik wil precies het zelfde.

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 26 dec 2009, 22:57

Ik denk dat je OEM bluetooth module moet hebben icm 16:9, en een Intravee.

Vraag Griffendahl ff naar de ervaringen betreft de intravee.
Hij heeft volgens mij geen bluetooth erop, maar dat kan volgens mij wel icm 16:9.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 27 dec 2009, 16:57

Met Intravee II blijft je cd-wisselaar niet behouden. Zijn wel mogelijkheden om ook een Alpine cd-wisselaar op je Intravee aan te sluiten, maar dat gaat niet werken met je originele wisselaar.

Christiaan330d

Bericht door Christiaan330d » 27 dec 2009, 20:41

Bedankt voor de tip! Die had ik dus even gemist, mocht ik dus nog een wisselaar willen dan moet ik naast de Intravee, de Alpine KCA 420 module ook een Alpine wisselaar kopen... Wordt het een dure liefhebberij!

Maar is niemand die ervaring heeft met een Parrot carkit uit de Mki 9000 serie???

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 28 dec 2009, 09:46

Ach, in de praktijk ga je met een iPod aan je 16:9 de wisselaar niet meer missen hoor :) Mocht je zin hebben ben je 24 januari welkom het hele Intravee gebeuren bij mij werkend te zien.
Christiaan330d schreef:Maar is niemand die ervaring heeft met een Parrot carkit uit de Mki 9000 serie???
Ik niet, maar waarom zou je niet voor de OEM bluetooth set gaan ?? Stuurbediening blijft mooi werken en je hebt ook dan geen extra schermpje, ik meen dat het hele gebeuren dat gewoon op je 16:9 scherm getoond wordt.

Christiaan330d

Bericht door Christiaan330d » 01 jan 2010, 18:51

@ Griffendahl: 24 januari lijkt me leuk! Als ik kan dan rij ik er wel even naar toe!

Wat betreft die OEM bluetooth module..... Ik zat net even te struinen in de koopjeshoek en daar worden ook Motorola telefoons met cradles voor de midddenconsole aangeboden. Volgens de aanbieders schijnen die via bluetooth te communiceren, de houder en de stekker die je in de telefoon steekt is enkel voor opladen en een betere antenneverbinding. Dit system heb ik er ook zitten, heb gister wel de cradle vervangen voor het rollobakje maar de kabels en aansluitingen etc. liggen er nog wel. Betekent dat dat ik eigenlijk al Bluetooth heb maar dat ik dat alleen nog op een een of andere manier werkend moet zien te krijgen met mijn iPhone, of denk ik nu weer te makkelijk -_- ????

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”