.
- StefanE46coupé
Re: BMW E46 328ci aanschaffen op 18-19e jaar
.
Laatst gewijzigd door StefanE46coupé op 26 mei 2014, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- StefanE46coupé
.
Laatst gewijzigd door StefanE46coupé op 26 mei 2014, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is dan ook wel mooi meegenomen.
Ik probeer het je niet af te raden hoor zo'n 328. Maar besef wat je doet.
Het kost echt serieus knaken en de meeste mensen kunnen zo'n auto niet eens rijden vanwege
de maandelijkse kosten en vergeet daar dan echt het onderhoud niet.
Nu claim ik niet dat bmw onderdelen erg duur zijn, maar de combinatie van de techniek en de hoeveelheid
techniek is best belastend voor de portefeuille. Als alles goed gaat is er niks aan de hand, maar bij het minst
of geringste gaat het snel in de papieren lopen.
Buiten het probleem van je verzekering is het dus best een behoorlijke kostenpost.
Beginnen in een iets goedkopere auto geniet meestal de voorkeur en is gewoon ook lekker om ervaring mee op te doen.
Gewoon lekker genieten van je roze papiertje en lekker doorsparen voor een echt mooie wagen die je dan ook goed kan onderhouden is echt niet gek.
Ik gun het je van harte en geloof ook echt wel dat er jongens bestaan die zo'n auto met verstand kunnen rijden, maar wacht dan 1 jaartje voor je wegervaring. De kans is dan veel groter dat je met je ervaring zo'n auto veel plezieriger rijdt.
succes er mee.
Ik probeer het je niet af te raden hoor zo'n 328. Maar besef wat je doet.
Het kost echt serieus knaken en de meeste mensen kunnen zo'n auto niet eens rijden vanwege
de maandelijkse kosten en vergeet daar dan echt het onderhoud niet.
Nu claim ik niet dat bmw onderdelen erg duur zijn, maar de combinatie van de techniek en de hoeveelheid
techniek is best belastend voor de portefeuille. Als alles goed gaat is er niks aan de hand, maar bij het minst
of geringste gaat het snel in de papieren lopen.
Buiten het probleem van je verzekering is het dus best een behoorlijke kostenpost.
Beginnen in een iets goedkopere auto geniet meestal de voorkeur en is gewoon ook lekker om ervaring mee op te doen.
Gewoon lekker genieten van je roze papiertje en lekker doorsparen voor een echt mooie wagen die je dan ook goed kan onderhouden is echt niet gek.
Ik gun het je van harte en geloof ook echt wel dat er jongens bestaan die zo'n auto met verstand kunnen rijden, maar wacht dan 1 jaartje voor je wegervaring. De kans is dan veel groter dat je met je ervaring zo'n auto veel plezieriger rijdt.
succes er mee.
- lverstappenl
Er zijn zeker jongeren die goed weten wat ze aan het doen zijn (en er zijn ook genoeg jongeren die niet weten wat ze aan het doen zijn), maar als beginnende bestuurder heb je gewoon nog geen of erg weinig ervaring. Dan kun je denk ik beter een paaltje pakken, of wat blikschade maken, met een goedkoper autotje (om maar te zwijgen over een total loss).StefanE46coupé schreef:Middag,
Alleen tja, ik weetniet wat jij bedoelt met na een maand naar de sloop brengen. Aangezien er waarschijnlijk ook genoeg jongeren zijn die wel beseffen wat ze aan het doen zijn. Naar mijn mening lig je eerder met een goedkoop autootje tegen een boom dan met een dikke 3-serie.
Dat je met een goedkoop autootje eerder tegen een boom zit dan met een 3-serie zou ik niet van uit gaan.. Dat zal toch voornamelijk aan je stuurmanskunsten liggen denk ik .
Maar dit alles was bedoeld als tip, niet als aanval .
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
- StefanE46coupé
.
- lverstappenl
Het is geen schande om een jaartje in een niet bmw te rijden, zo zijn de meeste hier begonnen . Ik ben zelf in een peugeotje 106 begonnen (wel een rallye maar toch), na een jaartje overgestapt naar een E36 320 coupé, en weer een jaar later naar mijn huidige auto (330CI) gegaan. Van dat jaartje 106 rijden heb ik zeker geen spijt, want ondanks dat ik al redelijk wat ervaring in het verkeer had, kwam ik toch af en toe verrassende situaties tegen..
Laatst gewijzigd door Farl op 29 dec 2009, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd - zie forumregels
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd - zie forumregels
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
Vergis je trouwens niet het financiele plaatje.
Een beetje BMW E46 kost je al snel € 500,- /mnd, afhankelijk van het bouwjaar/kilometerstand en aantal te rijden kilometers per jaar. Mijn 330d kostte me het eerste jaar dat ik hem had zelfs zo'n € 900,-/mnd.
Vooral de afschrijving (die soms kan oplopen tot 50% van de kosten) wordt nogal eens over het hoofd gezien.
Wat denk je zelf aan de auto uit te zullen gaan geven per maand?
Een beetje BMW E46 kost je al snel € 500,- /mnd, afhankelijk van het bouwjaar/kilometerstand en aantal te rijden kilometers per jaar. Mijn 330d kostte me het eerste jaar dat ik hem had zelfs zo'n € 900,-/mnd.
Vooral de afschrijving (die soms kan oplopen tot 50% van de kosten) wordt nogal eens over het hoofd gezien.
Wat denk je zelf aan de auto uit te zullen gaan geven per maand?
Laatst gewijzigd door Mooggie op 26 dec 2009, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom niet beginnen met een E36 dan, rij ik nu zelf ook al een tijdje als eerste auto.... is echt niets mis mee mits je een fatsoenlijke hebt. Kun je dan langzaamaan doorsparen voor een E46!
Lijkt mij verstandiger als je bij het merk BMW wilt blijven!
Lijkt mij verstandiger als je bij het merk BMW wilt blijven!
- StefanE46coupé
.
Laatst gewijzigd door StefanE46coupé op 26 mei 2014, 17:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Een kmstand zegt mij niks, die van mij heeft er nu 265000 op staan. Hij is nog perfect, helemaal niks mis mee mits goed onderhouden!
Ze zijn er zeker met lage kmstand.... maar om een nette te vinden is niet eenvoudig! Zou me als ik jou was niet zo blindstaren op een kmstand, dat is maar een getal... voor de rest niks. Als je er een vind kun je beter erin gaan rijden, dan heb je zo gevoeld of ie nog goed is ja of nee! Er zijn gegarandeerd betere die 2 ton gelopen hebben dan met 1 ton, ligt er maar net aan hoe ermee omgegaan is!
Neem maar eens een kijkje > http://www.bmwportal.nl//cliff-macaobla ... t7482.html
Ze zijn er zeker met lage kmstand.... maar om een nette te vinden is niet eenvoudig! Zou me als ik jou was niet zo blindstaren op een kmstand, dat is maar een getal... voor de rest niks. Als je er een vind kun je beter erin gaan rijden, dan heb je zo gevoeld of ie nog goed is ja of nee! Er zijn gegarandeerd betere die 2 ton gelopen hebben dan met 1 ton, ligt er maar net aan hoe ermee omgegaan is!
Neem maar eens een kijkje > http://www.bmwportal.nl//cliff-macaobla ... t7482.html
-
Mijn eerste auto was een Golf 4, eentje dat deftig onderhoud gekregen had, en er lag een 1.6 motor in. De auto ging eens op toeren echt goed vooruit (soms beter dan mijn 320d), en qua taksen viel dat heel goed mee.
Nu heb ik een E46 gekocht, en daar ga ik netjes zorg voor dragen. Een 328i zou mooi zijn, maar ik geloof niet dat het evenveel verbruikt als een 1.6. Mijn Golf zat met gemak aan 8liter, en volgens spiritmonitor zal dat eerder rond de 10 tot 12 liter liggen voor een 328.
Best wel een leuke auto, maar denk eens goed na over de benzinekosten. Niet voor niets staan er dikwijls vette auto's te koop voor weinig geld. De mensen met veel geld kopen zo een auto liever nieuw, en tweedehands zijn ze minder waard omdat iedereen een zuinige diesel met veel power wil... Dit is in België toch, hier rijden we zelfs diesel als we maar 10.000km/jaar rijden...
MAAR... Als je het kan betalen, en geld is bijzaak... DOEN
Nu heb ik een E46 gekocht, en daar ga ik netjes zorg voor dragen. Een 328i zou mooi zijn, maar ik geloof niet dat het evenveel verbruikt als een 1.6. Mijn Golf zat met gemak aan 8liter, en volgens spiritmonitor zal dat eerder rond de 10 tot 12 liter liggen voor een 328.
Best wel een leuke auto, maar denk eens goed na over de benzinekosten. Niet voor niets staan er dikwijls vette auto's te koop voor weinig geld. De mensen met veel geld kopen zo een auto liever nieuw, en tweedehands zijn ze minder waard omdat iedereen een zuinige diesel met veel power wil... Dit is in België toch, hier rijden we zelfs diesel als we maar 10.000km/jaar rijden...
MAAR... Als je het kan betalen, en geld is bijzaak... DOEN
Er staat een mooie e36 320i met een lage stand hier op het forum.
Die is zo te zien echt netjes met volledige onderhoudshistorie. Zoek die maar eens op.
Die is zo te zien echt netjes met volledige onderhoudshistorie. Zoek die maar eens op.
- StefanE46coupé
.
Laatst gewijzigd door StefanE46coupé op 26 mei 2014, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Neem dan een Daihatsu Applause, is volgens mij nog in minder dan 10 sec naar de 100 en zo cheap.
- ///M 330Ci
^wtf moet je nou met zo'n ding 8P
Jemig wat zijn jullie allemaal verstandig.. :?
Als je het allemaal kan betalen: koop een 328Ci. WA verzekeren op je eigen naam, en vervolgens gewoon voorzichtig doen.
Wie wil er nou in een 318 rijden als je ook een 328 kan betalen.
Je moet niet overmoedig worden en stoer aan je maatjes laten zien wat het ding allemaal kan, want dan gaat het gegarandeerd mis. Of je een boomklever gaat worden of niet heb je zelf in de hand. (en vooral voet)
Ik ben op m'n 18e begonnen in een E30 325i. Dat is nog veel listiger want zo'n ding heeft geen traction control etc.
Maar dat is ook altijd goed gegaan.
Tuurlijk zit er best wat power in de 6-pitters, maar men moet het niet overdrijven. Het is altijd prima te doseren.
Het is geen oude 911 turbo (je weet wel, zo'n widowmaker) die je plots verrast met een berg power waardoor oversturend de sloot in vliegt...
Gewoon voorzichtig doen, en voor de rest veel Freude am Fahren
Jemig wat zijn jullie allemaal verstandig.. :?
Als je het allemaal kan betalen: koop een 328Ci. WA verzekeren op je eigen naam, en vervolgens gewoon voorzichtig doen.
Wie wil er nou in een 318 rijden als je ook een 328 kan betalen.
Je moet niet overmoedig worden en stoer aan je maatjes laten zien wat het ding allemaal kan, want dan gaat het gegarandeerd mis. Of je een boomklever gaat worden of niet heb je zelf in de hand. (en vooral voet)
Ik ben op m'n 18e begonnen in een E30 325i. Dat is nog veel listiger want zo'n ding heeft geen traction control etc.
Maar dat is ook altijd goed gegaan.
Tuurlijk zit er best wat power in de 6-pitters, maar men moet het niet overdrijven. Het is altijd prima te doseren.
Het is geen oude 911 turbo (je weet wel, zo'n widowmaker) die je plots verrast met een berg power waardoor oversturend de sloot in vliegt...
Gewoon voorzichtig doen, en voor de rest veel Freude am Fahren
Freude am Fahren