BMW 320i executive touring kopen uit 2002 of niet
BMW 320i executive touring kopen uit 2002 of niet
Hallo, ik ga zaterdag as kijken naar deze auto http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6669180.
Hij lijkt me geweldig op 1 ding na en dat is de km stand. Ruim 225000 km op de teller. Ik zit nu in 2 kampen, de groep die roept niet doen en de groep die roept kan je rustig doen.
Zijn hier ervaringsdeskundigen die mij kunnen adviseren of dit nu een verstandige keus is of niet en waar ik op moet letten?
Het wordt mijn eerste BMW dus zou wel graag een leuke start willen.
Hulp gezocht zeg maar.
Hij lijkt me geweldig op 1 ding na en dat is de km stand. Ruim 225000 km op de teller. Ik zit nu in 2 kampen, de groep die roept niet doen en de groep die roept kan je rustig doen.
Zijn hier ervaringsdeskundigen die mij kunnen adviseren of dit nu een verstandige keus is of niet en waar ik op moet letten?
Het wordt mijn eerste BMW dus zou wel graag een leuke start willen.
Hulp gezocht zeg maar.
Re: BMW 320i executive touring kopen uit 2002 of niet
als de volledige onderhoudshistorie aantoonbaar klopt zou ik er gen problemen mee hebben, hou alleen rekening met je inruilwaarde als je er zelf 100K hebt bijgereden
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: BMW 320i executive touring kopen uit 2002 of niet
Km.stand hoeft in principe niet zo'n probleem te zijn.
Wel is het verstandig om eens na te gaan wat er aan onderhoud al gedaan is, aangezien er toch wel wat kosten kunnen komen bij zo'n stand.
En ja, als je hem over een X aantal jaar weer wilt verkopen met 250.000-300.000km is ie natuurlijk niet heel veel meer waard.
De prijs is op zich netjes, zeker voor een Facelift, maar misschien is het verstandiger om misschien iets meer uit te geven. 6 Cilinder Tourings vind je ook genoeg in Duitsland met veelal minder kilometers.
Misschien zijn opties zoals leer, xenon, navi en zelfs M pakket wel mogelijk tegen een kleine meerprijs......
Wel is het verstandig om eens na te gaan wat er aan onderhoud al gedaan is, aangezien er toch wel wat kosten kunnen komen bij zo'n stand.
En ja, als je hem over een X aantal jaar weer wilt verkopen met 250.000-300.000km is ie natuurlijk niet heel veel meer waard.
De prijs is op zich netjes, zeker voor een Facelift, maar misschien is het verstandiger om misschien iets meer uit te geven. 6 Cilinder Tourings vind je ook genoeg in Duitsland met veelal minder kilometers.
Misschien zijn opties zoals leer, xenon, navi en zelfs M pakket wel mogelijk tegen een kleine meerprijs......
www. M3 register .nl
Re: BMW 320i executive touring kopen uit 2002 of niet
deze ook al bekeken??
325i met minder km's en redelijk wat opties.
http://link.marktplaats.nl/315573173
320i met minder km's sportinterieur (zo lekker) en navi (klein scherm)
http://link.marktplaats.nl/319931342
320i iets ouder (pre-facelift) met minder km's
Navi, cd wisselaar, automaat. heeft wel het "lelijke stuur"
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vhbgj422wywp
325i met minder km's en redelijk wat opties.
http://link.marktplaats.nl/315573173
320i met minder km's sportinterieur (zo lekker) en navi (klein scherm)
http://link.marktplaats.nl/319931342
320i iets ouder (pre-facelift) met minder km's
Navi, cd wisselaar, automaat. heeft wel het "lelijke stuur"
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vhbgj422wywp
Re: BMW 320i executive touring kopen uit 2002 of niet
bedankt voor de reactie, zie die blauwe 320. Maar ik wil geen automaat, wil voor handschakelen gaan. En ik zit ook aan budget vast en die 8500 is redelijk wel mijn budget. Wil daar niet te ver overheen gaat. Wil nl ook nog mijn oude auto seat inruilen.
Laatst gewijzigd door Gast op 09 feb 2010, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Re: BMW 320i executive touring kopen uit 2002 of niet
heb ik ook over nagedacht, maar ik wil mijn seat inruilen en marktplaats durf ik niet aan om los te verkopen. ben beetje lui wil gewoon gemak hebben van inruilen. Qua onderhoud zou het bij deze auto goed moeten zitten gezien de advertentie, boekjes en nap schijnen aanwezig te zijn.B46 schreef:Km.stand hoeft in principe niet zo'n probleem te zijn.
Wel is het verstandig om eens na te gaan wat er aan onderhoud al gedaan is, aangezien er toch wel wat kosten kunnen komen bij zo'n stand.
En ja, als je hem over een X aantal jaar weer wilt verkopen met 250.000-300.000km is ie natuurlijk niet heel veel meer waard.
De prijs is op zich netjes, zeker voor een Facelift, maar misschien is het verstandiger om misschien iets meer uit te geven. 6 Cilinder Tourings vind je ook genoeg in Duitsland met veelal minder kilometers.
Misschien zijn opties zoals leer, xenon, navi en zelfs M pakket wel mogelijk tegen een kleine meerprijs......
Re: BMW 320i executive touring kopen uit 2002 of niet
100k is dat 100.000 km? Dat red ik niet, ik rijd 15000 km per jaar en zit te denken aan 4-5 jaar aanhouden, zolang hij goed blijft en niet te duur gaat worden. Heb een vriend dit monteur is en buiten kantoor kan onderhouden, dit is ook echt een reden om BMW aan te durven omdat ik niet naar een echte dealer ga ivm hoge kosten daar.Opt1mus schreef:als de volledige onderhoudshistorie aantoonbaar klopt zou ik er gen problemen mee hebben, hou alleen rekening met je inruilwaarde als je er zelf 100K hebt bijgereden
Zijn onderdelen nu echt heel erg duur?
Re: BMW 320i executive touring kopen uit 2002 of niet
Nope dat valt wel meej.
De onderdelen komen niet van ver dat drukt de kosten. Qua normaal onderhoud ben je dus niet duur uit. Remmen e.d. is te vergelijken met een golfje. Olie, filter e.d. vallen ook reuze mee.
Duurdere delen zijn draagarmen, aandrijfassen enz.
Japanse auto's hebben vaak hogere onderdelenprijzen. Van franse auto's is de remmerij erg onderhoudsgevoelig en vaak wat duurder.
Dus al met al is een bimmer niet gek duur of spotgoedkoop.
Vreemde onderdelen zijn wel duur, maar das bij elk merk
De onderdelen komen niet van ver dat drukt de kosten. Qua normaal onderhoud ben je dus niet duur uit. Remmen e.d. is te vergelijken met een golfje. Olie, filter e.d. vallen ook reuze mee.
Duurdere delen zijn draagarmen, aandrijfassen enz.
Japanse auto's hebben vaak hogere onderdelenprijzen. Van franse auto's is de remmerij erg onderhoudsgevoelig en vaak wat duurder.
Dus al met al is een bimmer niet gek duur of spotgoedkoop.
Vreemde onderdelen zijn wel duur, maar das bij elk merk
Re: BMW 320i executive touring kopen uit 2002 of niet
Je zoekt dus een 6cil. Touring om 60.000 á 75.000km te sturen voor een budget van max. € 8.500 met inruil mogelijkheid...? Wordt wel lastig denk ik, maar goed....
Aangezien je wilt inruilen is zelf importeren geen optie, maar er zijn bedrijven gespecialiseerd in auto import. Hier kun je je huidige auto inruilen en hun verzorgen dan de aanschaf (en evt. garantie, maar da's niet van toepassing bij jouw budget) van de nieuwe auto.
Denk dat deze optie ook niet echt haalbaar is met jouw budget. Excl. BPM moet je in het buitenland gaan zoeken naar auto's van 7000 á 7500 euro, lastig!
Als je er 75.000km mee rijdt, dan rij je zo'n 225dkm exemplaar toch richting de 300dkm in 4 á 5 jaar tijd. Restwaarde zal dan misschien nog +/- 4000 euro zijn gok ik.
Is het trouwens een budget van € 8500 + inruil oude auto (zo ja, wat is deze ong. nog waard?) of een totaal budget?
Aangezien je wilt inruilen is zelf importeren geen optie, maar er zijn bedrijven gespecialiseerd in auto import. Hier kun je je huidige auto inruilen en hun verzorgen dan de aanschaf (en evt. garantie, maar da's niet van toepassing bij jouw budget) van de nieuwe auto.
Denk dat deze optie ook niet echt haalbaar is met jouw budget. Excl. BPM moet je in het buitenland gaan zoeken naar auto's van 7000 á 7500 euro, lastig!
Als je er 75.000km mee rijdt, dan rij je zo'n 225dkm exemplaar toch richting de 300dkm in 4 á 5 jaar tijd. Restwaarde zal dan misschien nog +/- 4000 euro zijn gok ik.
Is het trouwens een budget van € 8500 + inruil oude auto (zo ja, wat is deze ong. nog waard?) of een totaal budget?
www. M3 register .nl
Re: BMW 320i executive touring kopen uit 2002 of niet
Budget is 8500 inclusief inruilauto, hij is nu nog beetje wat waard, en straks is de Seat niets meer waard, en ik ben erg besmet geraakt met BMW virus dankzij vrienden, rijden allemaal BMW en ben er helemaal gek op geworden. Mede door 6 cylinders zo mooi.
Re: BMW 320i executive touring kopen uit 2002 of niet
bedankt voor je reactie frans heb ik al gehad, wat een drama was dat. nooit meer frans voor mij, japans vindt ik ook veel te saai qua auto. BMW heerlijk, die herken je altijd uit de massa. Blij te horen dat qua kosten reuze mee gaat vallen, zeker omdat ik een vriend/monteur ken die het kan doen.Fabian79 schreef:Nope dat valt wel meej.
De onderdelen komen niet van ver dat drukt de kosten. Qua normaal onderhoud ben je dus niet duur uit. Remmen e.d. is te vergelijken met een golfje. Olie, filter e.d. vallen ook reuze mee.
Duurdere delen zijn draagarmen, aandrijfassen enz.
Japanse auto's hebben vaak hogere onderdelenprijzen. Van franse auto's is de remmerij erg onderhoudsgevoelig en vaak wat duurder.
Dus al met al is een bimmer niet gek duur of spotgoedkoop.
Vreemde onderdelen zijn wel duur, maar das bij elk merk
Re: BMW 320i executive touring kopen uit 2002 of niet
Qua interieur ziet de auto van je afspraak er ook nog netjes uit. Dat heb ik helaas weleens anders gezien...
Re: BMW 320i executive touring kopen uit 2002 of niet
De deurlijsten bij de auto die je aangeeft zijn van hout terwijl die op het dashboard matgrijs zijn... :?
Re: BMW 320i executive touring kopen uit 2002 of niet
Dat kan je toch wel (zonder hoge kosten) vervangen neem ik aan? Zodat je alles in dezelfde kleur krijgt?
Re: BMW 320i executive touring kopen uit 2002 of niet
Tuurlijk, maar dat kan wel betekenen dat er ooit iets met het dashboard of de deuren gebeurt is
2004 E46 318i Coupe