Subframe weer gemaakt :)

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Robbiegoal

Subframe weer gemaakt :)

Bericht door Robbiegoal » 14 feb 2010, 19:38

Afgelopen week kreeg ik het idee dat er iets niet helemaal goed was. Vandaag achterwielen er af gehad, en ja hoor: subframe (bestuurderskant) gescheurd. x| En aan de passagierskant m'n veer gebroken... Echt zwaar klote, hoe gaan we dit aanpakken?!?

Ik lees wat over eventuele coulanceregelingen, maar durf me niet rijk te rekenen (auto is immers 10+ en 145.000 km). Iemand hier ervaring mee? Ik las wel wat over subframe problemen maar dat topic staat onder 'polls' in off-topic. Vandaar dat ik hier in 'algemeen' een topic open, heb echt advies nodig namelijk!
Laatst gewijzigd door Robbiegoal op 06 mar 2010, 19:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Freude am Fahren!
Afbeelding

Erik R.

Re: Subframe gescheurd

Bericht door Erik R. » 14 feb 2010, 19:46

Hoe kwam je erachter dat hij gescheurd was heb namelijk al een week lang als ik over een drempel ga een raar geluid aan de onderkant ter hoogte van de ophanging

Robbiegoal

Bericht door Robbiegoal » 14 feb 2010, 19:58

Als ik m'n koppeling intrapte hoorde ik een soort 'bonk' en in bochten lag hij niet lekker op de weg. Kunt het pas zien als je het wiel er af hebt.
Freude am Fahren!
Afbeelding

markkamphorst

Bericht door markkamphorst » 14 feb 2010, 20:19

Dat is echt zuur man!! je hebt er zo geen geluk mee.. Ik hoop dat t weer snel goed gaat komen!

KJ_bmw

Bericht door KJ_bmw » 15 feb 2010, 08:39

Je zal hiermee gewoon langs de dealer moeten. Deze kan dan een coulance aanvraag doen bij BMW nederland hiervoor.
Ze zetten normaal de auto hiervoor even op de brug om een paar foto's te kunnen maken die dan bij de coulance aanvraag worden gevoegd.
Hooguit zal je hiervoor de kosten van het korte onderzoek moeten betalen.
Of het nu wel of niet vergoed word boven de 10 jaar is niet duidelijk, hierover hoor je verschillende berichten. Mijn 323 was destijds pas iets van 3 of 4 jaar dus hier werd direkt toestemming voor gegeven door BMW NL.
BMW 318CI 2003 M-Technik II Afbeelding

Robbiegoal

Bericht door Robbiegoal » 15 feb 2010, 09:59

Nou ik ben vanmorgen gelijk bij de dealer langs gegaan, die heeft foto's gemaakt van de schade, mijn onderhoudsboekjes, kilometerstand e.d.

Er is mij verteld dat ik weinig kans heb op coulance gezien het feit dat de auto vanaf de aflevering nooit meer een BMW-dealer heeft gezien... ;(

Verwacht binnen enkele dagen een telefoontje, erg spannend dus.

Ben me nu aan het bedenken wat ik moet doen als er geen enkele coulance wordt geboden...
Freude am Fahren!
Afbeelding

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 15 feb 2010, 10:14

Robbiegoal schreef:Ben me nu aan het bedenken wat ik moet doen als er geen enkele coulance wordt geboden...
Sparen (|

Dan blijkt toch wel weer het belang van een dealeronderhouden auto... :X Hopelijk kun je toch nog rekenen op enige vorm van coulance, anders is het wel heel erg zuur...

Robbiegoal

Bericht door Robbiegoal » 15 feb 2010, 10:19

Ja, maar gezien de gewonnen rechtzaken in de VS en de media-aandacht in bijvoorbeeld Autobild vraag ik me af of er geen mogelijkheden zijn via de rechtsbijstand. Nu weet ik wel dat rechtszaken in de VS niet de Nederlandse rechterlijke macht weerspiegelen, maar het zegt natuurlijk wel iets (ging om 400 gedupeerden ongeveer).
Freude am Fahren!
Afbeelding

Robbiegoal

Bericht door Robbiegoal » 15 feb 2010, 12:45

Dealer belt mij net op: geen coulance (voornamelijk omdat auto niet dealer-onderhouden is)
Freude am Fahren!
Afbeelding

320driver

Bericht door 320driver » 15 feb 2010, 12:49

Balen dat wordt dus een duur grapje -_-

PIR3lly

Bericht door PIR3lly » 15 feb 2010, 13:13

Andere dealer proberen, of blijven aandringen/met goede argumenten komen.
Dit heeft namelijk niets met dealer onderhoud te maken. Is gewoon een fout in de fabricage. Dus niet iets wat je met "beter" onderhoud zou kunnen voorkomen.

Een beetje goede dealer zou dit namelijk wel willen doen. BMW draait namelijk zelf op voor de kosten. De dealer wordt dus netjes het volle pond betaald door BMW.

Hou er wel rekening mee dat als er "aftermarket" ophangings onderdelen onder zijn gekomen, je coulance over het algemeen kunt vergeten. Dus als er een verlagings set onder zit, ander merk draagarmrubbers, etc. kan het zijn dat ze tijdens de reparatie nog kunnen zeggen dat het niet vergoed wordt, omdat deze onderdelen mogelijk wel het scheuren versnellen.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 15 feb 2010, 13:31

Even je originele spul terugbouwen dus voor je opgaat voor garantie :+

PIR3lly

Bericht door PIR3lly » 15 feb 2010, 13:35

Juist...
Spoiler: Laat zien
Mocht het ooit bij mij gebeuren wordt dat nog een leuk verhaal. De vorige eigenaar heeft er een eibach set door de BMW dealer (waar de auto ook aangeschaft is en in onderhoud is geweest) onder laten zetten en die hebben de originele veren gehouden :? Ik hou dus in ieder geval het subframe altijd goed in de gaten (bij wisselen van wielen, etc.)

Robbiegoal

Bericht door Robbiegoal » 15 feb 2010, 14:48

Nou voor zover ik weet is er geen aftermarket-rommel op gemonteerd. Zeker weten doe ik dat echter niet. De auto is af-fabriek verlaagd en heeft een sportonderstel.

Heb inmiddels al contact gehad met BMW KIS (Klanten informatie service o.i.d.) en die vroegen mij een e-mail te sturen naar hun emailadres. Heel vreemd, maar die mevrouw vertelde mij dat de dealers zelf gaan over coulance/garantie, terwijl de dealer het afschuift op BMW Nederland die het coulanceverzoek niet zou accepteren.

Mocht dit niet baten dan ga ik rechtsbijstand zoeken en het hard spelen. Vooralsnog even wachten dus, en beter niet rijden met de auto. Mocht het allemaal niets uithalen ga ik hem niet bij de dealer laten maken, 3500 euro is echt te veel.
Freude am Fahren!
Afbeelding

Reloader

Bericht door Reloader » 15 feb 2010, 15:03

afschuiven gebeurt altijd.

als je kunt zeggen: wij helpen u niet omdat u auto niet bij ons in onderhoud is
of: BMW nederland heeft besloten dat we u niet mogen helpen...etc..

is toch veel makkelijker

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”