Veel vocht in koplamp
Veel vocht in koplamp
Ik heb veel vocht in mijn koplampen (links en rechts). Er zitten echte druppels water tegen het glas aan. Het is de laatste paar weken pas echt erg geworden (met die wisselende temperaturen enzo)...
Ik las hier ergens dat een gaatje boren de oplossing is... Maar waar moet dat gaatje precies komen? Heeft iemand 'n foto?
Moeten hiervoor de koplampen eruit (de unit)?
Gaat het vocht dan vanzelf weg?
Groeten, Chiel
Ik las hier ergens dat een gaatje boren de oplossing is... Maar waar moet dat gaatje precies komen? Heeft iemand 'n foto?
Moeten hiervoor de koplampen eruit (de unit)?
Gaat het vocht dan vanzelf weg?
Groeten, Chiel
Re: Veel vocht in koplamp
Ik zit met het zelfde probleem dus ben wel erg benieuwt naar de antwoorden.
Je kunt de pakkingen rondom de koplamp vervangen, heb ik ook eens gedaan met mijn voorganger een E46 328i sedan exe.
Koplampen er geheel uitschroefen droogfohnen en dan de pakkingen vervangen daarna nooit geen last meer gehad
Waren geen xenon koplampen.
Koste me destijds iets van 75 euro bij Autospin in Rogat.
Koplampen er geheel uitschroefen droogfohnen en dan de pakkingen vervangen daarna nooit geen last meer gehad
Waren geen xenon koplampen.
Koste me destijds iets van 75 euro bij Autospin in Rogat.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Oke. En zijn de lampunits er makkelijk uit te halen?
Kunnen die pakkingen kapot dan?
Iemand ervaring met het gaatje boren?
Of zijn nieuwe unit's de beste oplossing?
Kunnen die pakkingen kapot dan?
Iemand ervaring met het gaatje boren?
Of zijn nieuwe unit's de beste oplossing?
1: units hoeven er niet uit.
2:Ja, die kunnen verdrogen.
3: gaatje boren is een slechte oplossing. Dan ga je ook meer vocht toelaten in de lamp.
4:Nieuwe units is duur en niet nodig, mits je geen roestvorming hebt op de spiegelende laag.
Heb je Angel eyes ingebouwd? Zo ja, heb je dan ergens een kabeldoorvoer die niet waterdicht is?
Zo neej.
Zitten de afdekrubbers aan de binnenkant (in de motorkap) helemaal goed?
Bij een plastic kap i.p.v. rubbers, zit deze dan goed en uiteraard is het afdichtrubber hier van heel?
Voor het openen van een lamp kan je de DIY voor het inbouwen van angel eyes gebruiken
deze zijn te vinden op de site van umnitza.
2:Ja, die kunnen verdrogen.
3: gaatje boren is een slechte oplossing. Dan ga je ook meer vocht toelaten in de lamp.
4:Nieuwe units is duur en niet nodig, mits je geen roestvorming hebt op de spiegelende laag.
Heb je Angel eyes ingebouwd? Zo ja, heb je dan ergens een kabeldoorvoer die niet waterdicht is?
Zo neej.
Zitten de afdekrubbers aan de binnenkant (in de motorkap) helemaal goed?
Bij een plastic kap i.p.v. rubbers, zit deze dan goed en uiteraard is het afdichtrubber hier van heel?
Voor het openen van een lamp kan je de DIY voor het inbouwen van angel eyes gebruiken
deze zijn te vinden op de site van umnitza.
heb hetzelfde probleem en heb ook reeds de rubbers besteld bij de dealer (32 euro ).
Zodra ik tijd heb en het weer iets beter is ga ik ze plaatsen.
P.s.je hoeft niet de hele koplamp uit te bouwen.
Zodra ik tijd heb en het weer iets beter is ga ik ze plaatsen.
P.s.je hoeft niet de hele koplamp uit te bouwen.
fahren mit vergnugen
Zoals ik al zei ik heb het bij Auto Spin laten daar werd wel de gehele koplamp uitgebouwd wat overigens ook zo klaar is.
Denk dat ze dat makkelijker vonden met het droogfohnen.
Denk dat ze dat makkelijker vonden met het droogfohnen.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Ja kan heel simpel de glazen van de lampen af halen als de koplamp er gewoon nog in zit.
Beetje overdreven om de hele lamp er uit te halen. Drogen is dan ook zo gebeurt.
Zaak is dat het geheel droog is en dat je er bij dichtbouwen voor zorgt dat er geen vocht meer in kan komen middels de afdichting van het koplampglas.
Ook uiteraard er voor zorgen dat de rubbers aan de achterkant goed zitten zodat er niet via de motorruimte vocht in kan komen.
Dan moet het goed zijn en hoef je geen beunacties uit te halen met gaatjes boren e.d.
Zoals ik al zei kan je het demonteren van de koplamglazen vinden bij een inbouwinstructie van Angel Eyes.
Beetje overdreven om de hele lamp er uit te halen. Drogen is dan ook zo gebeurt.
Zaak is dat het geheel droog is en dat je er bij dichtbouwen voor zorgt dat er geen vocht meer in kan komen middels de afdichting van het koplampglas.
Ook uiteraard er voor zorgen dat de rubbers aan de achterkant goed zitten zodat er niet via de motorruimte vocht in kan komen.
Dan moet het goed zijn en hoef je geen beunacties uit te halen met gaatjes boren e.d.
Zoals ik al zei kan je het demonteren van de koplamglazen vinden bij een inbouwinstructie van Angel Eyes.
Aha, oke. Dus ik kan ook gewoon de glazen er afhalen zonder de lamp te demonteren?
Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt? (mijn E46 komt uit 1999, dus voor de facelift)
Ik heb dit gister geprobeerd door de 3 clips bovenop en 1 aan de zijkant, maar dan ziet ie toch nog ergens vast...
Dan kan ik dus ook meteen zien als de rubers nog goed zijn?
Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt? (mijn E46 komt uit 1999, dus voor de facelift)
Ik heb dit gister geprobeerd door de 3 clips bovenop en 1 aan de zijkant, maar dan ziet ie toch nog ergens vast...
Dan kan ik dus ook meteen zien als de rubers nog goed zijn?
Kijk even hier:
http://www.fastm.com/m3/angeleyes_chromium.html
Daar staat netjes uitgelegd hoe je de "glazen" kunt verwijderen zonder al teveel moeite.
Je moet de sierlijsten onder de koplamp verwijderen.
Als je de koplampsproeier set hebt, gaat het wat moeilijker, maar door ze alleen iets naar voren te trekken kun je ook bij de onderste klemmen van de "glazen", zodat je het kunt wegnemen.
Het is overigens wel gelijk een super goed moment om (led) angel eyes in te bouwen
http://www.fastm.com/m3/angeleyes_chromium.html
Daar staat netjes uitgelegd hoe je de "glazen" kunt verwijderen zonder al teveel moeite.
Je moet de sierlijsten onder de koplamp verwijderen.
Als je de koplampsproeier set hebt, gaat het wat moeilijker, maar door ze alleen iets naar voren te trekken kun je ook bij de onderste klemmen van de "glazen", zodat je het kunt wegnemen.
Het is overigens wel gelijk een super goed moment om (led) angel eyes in te bouwen
Sproeier kan je ook er uit trekken, en dan met een beetje draaien krijg je ze los.
Loopt alleen wel je tankje leeg.
en inderdaa, dan kan je meteen de afdichtingen controleren
Loopt alleen wel je tankje leeg.
en inderdaa, dan kan je meteen de afdichtingen controleren
- largeproject
- Contacteer:
Ik zou het alleen niet nu buiten doen,de kans dat de lipjes afbreken is groot,mooiste is een een verwarmde garage.
Let wel,als je nieuwe rubbers plaats,dat je 1,2,3 niet ff de glazen weeer terug kunt duwen,door het dikkere rubber moet je behoorlijk wat druk uitoefen op het glas en ook weer op de lipjes.
Let wel,als je nieuwe rubbers plaats,dat je 1,2,3 niet ff de glazen weeer terug kunt duwen,door het dikkere rubber moet je behoorlijk wat druk uitoefen op het glas en ook weer op de lipjes.
Super. Dan ga ik dat van 't weekend eens proberen.
Weet iemand waar ik die rubbers kan bestellen?
Ik hoop dat het vocht dan niet terug komt...
Iemand nog een idee hoe ik de kappen het beste kan schoon maken (vocht vrij)?
Weet iemand waar ik die rubbers kan bestellen?
Ik hoop dat het vocht dan niet terug komt...
Iemand nog een idee hoe ik de kappen het beste kan schoon maken (vocht vrij)?
Met een absorberend doekje
Enne niet met je vingers aan de binnenkant zitten. Dat staat echt lomp
Enne niet met je vingers aan de binnenkant zitten. Dat staat echt lomp
Ikke..., afgelopen zaterdag lekker in het zonnetje. Heb dus ook in 1 koplamp van die achterlijke druppels hangen, plus dat het ruitje aan de binnenkant al minder helder is dan de andere kant.largeproject schreef:
Ik zou het alleen niet nu buiten doen,de kans dat de lipjes afbreken is groot
Dus eerst die rand onder de koplamp eraf wurmen (viel nog niet mee ook !), en toen de plastic klipjes van dat zwarte geval met opstaande rubber rand van de koplamp 'afklippen' ; en U raadt het al..., 1 klipje brak af... x|
Ik denk 'geeft niet ; 'k zet dat ding wel met een stukkie dubbelzijdig tape vast'...
En daarna de klipjes los gemaakt van het ruitje ; de klipjes aan de boven- en onderkant : geen probleem..., maar..., dan zit er een vrij grote klip aan de 'binnenkant' (zijkant) van het ruitje (dus in principe ongeveer een beetje achter die 'nieren'). En ook hier dat losklippen ging nog wel..., maar daarna moest het weer vast...
En wat een ongekend pokke ding zeg, die klip daarzo...
Dus ik iets meer kracht ; en toen was het 'KNAP...'
Eind van het liedje nu ; van het zwarte koplamphuis is die zijkant-bevestigingsklip finaal afgebroken, en daardoor zal de koplamp nu helemaal nooit meer waterdicht worden...
Met die 17 inch velgen wil het al niet vlotten, en met de koplamp dus afgelopen zaterdag ook niet... ;(
.
't Beste Maar Weer !
Ron.
Ron.