Benzinetypes V-power / Ultimate, etc
Benzinetypes V-power / Ultimate, etc
Heeft iemand weleens verschil gemerkt tussen deze 'speciale' vooral duurdere type benzines?
En zijn deze benzines eigenlijk wel goed voor de motor van een E36?? Mijne is een 318ti uit '96. Mijn auto is natuurlijk afgesteld op octaangetalletje 95 terwijl BP ultimate en Total Excellium 98 zijn en V-power 97.
Iemand een idee?
En zijn deze benzines eigenlijk wel goed voor de motor van een E36?? Mijne is een 318ti uit '96. Mijn auto is natuurlijk afgesteld op octaangetalletje 95 terwijl BP ultimate en Total Excellium 98 zijn en V-power 97.
Iemand een idee?
Re: Benzinetypes V-power / Ultimate, etc
Heb hier heel wat artikelen over gelezen. Wat mij opvalt is dat mensen met wat oudere auto's die voorheen vaak normale benzine tankten startproblemen kunnen ondervinden na een aantal malen Vpower te hebben gebruikt. Dit komt omdat Vpower een (zeer) krachtige reiniging heeft en alle rommel die zich door de jaren heen heeft verzameld in je tank dus laat loskomen.
Ik lees op genoeg sites dat men V power gebruikt. De meningen zijn verdeeld of het nu wel of niet helpt. Het zit ook voor een gedeelte "tussen de oren" heb ik het idee. Het kan natuurlijk nooit kwaad om het een paar keer te tanken.
Hier in de buurt zitten toevallig ook 2 Shell tankstations. Ik zal hier volgende week eens gaan tanken.
Ik zal mijn ervaring hier neerzetten.
Gr. Richy
Ik lees op genoeg sites dat men V power gebruikt. De meningen zijn verdeeld of het nu wel of niet helpt. Het zit ook voor een gedeelte "tussen de oren" heb ik het idee. Het kan natuurlijk nooit kwaad om het een paar keer te tanken.
Hier in de buurt zitten toevallig ook 2 Shell tankstations. Ik zal hier volgende week eens gaan tanken.
Ik zal mijn ervaring hier neerzetten.
Gr. Richy
Re: Benzinetypes V-power / Ultimate, etc
let op dat je na 1 tank nog niet puur op v-power rijdt. ik vind het zelf te duur om te proberen
-- Houdoe wanne --
Re: Benzinetypes V-power / Ultimate, etc
De laatste twee jaar heb ik zowel Total Exedinges als BP Ultimate getankt. Die laatste nu anderhalf jaar achter elkaar. Ik heb nu de laatste keer V-Power getankt omdat ik nu onderweg moest tanken en Shell de eerste de beste was.
Voor mijn gevoel rijdt de auto soepeler. Raar en onverwacht want het is net als of er een goede smeer beurt is geweest. Wat natuurlijk niet zo is geweest. Al stoppen ze wel 100% synthetische olie door V-power heen. Op dit moment nog niet aan te geven of het verbruik beter is.
Ik las op Internet dat al die nieuwe 97+ octaan gehaltes voor oude auto's niet werken of juist erg slecht zijn. In dat geval zou ik 95 gaan tanken. Benieuwd naar ervaringen met onze E36's.
Voor mijn gevoel rijdt de auto soepeler. Raar en onverwacht want het is net als of er een goede smeer beurt is geweest. Wat natuurlijk niet zo is geweest. Al stoppen ze wel 100% synthetische olie door V-power heen. Op dit moment nog niet aan te geven of het verbruik beter is.
Ik las op Internet dat al die nieuwe 97+ octaan gehaltes voor oude auto's niet werken of juist erg slecht zijn. In dat geval zou ik 95 gaan tanken. Benieuwd naar ervaringen met onze E36's.
Re: Benzinetypes V-power / Ultimate, etc
Ik heb zelf ook een 318ti compact.
Heb de auto kort na aanschaf 4 keer volgetankt met v-power en vervolgens veel lange stukken gereden om de motor goed 'schoon te laten branden'. De auto reed daardoor merkbaar beter, maar als ie eenmaal is schoongebrand maakt het weinig verschil.
Het lijkt zelfs of ie op euro 95 iets rustiger loopt. Zeker gezien het verschil in prijs luidt mijn advies om twee keer per jaar 2 tanks V-power achter elkaar te tanken, en de rest van het jaar lekker euro 95.
Groeten!
Heb de auto kort na aanschaf 4 keer volgetankt met v-power en vervolgens veel lange stukken gereden om de motor goed 'schoon te laten branden'. De auto reed daardoor merkbaar beter, maar als ie eenmaal is schoongebrand maakt het weinig verschil.
Het lijkt zelfs of ie op euro 95 iets rustiger loopt. Zeker gezien het verschil in prijs luidt mijn advies om twee keer per jaar 2 tanks V-power achter elkaar te tanken, en de rest van het jaar lekker euro 95.
Groeten!
Re: Benzinetypes V-power / Ultimate, etc
Ja, met dat idee zit ik dus ook te spelen. Twee keer een tank V-power. Dan is de motor schoon en dan gewoon 95 tanken. Motor is toch ook gemaakt voor dat octaantype.
Re: Benzinetypes V-power / Ultimate, etc
tijd terug heb ik wel een onderzoek naar v-power met een vermogensmeting erbij gezien. daar kwam naar voren dat auto's met een turbo/compressor er wel vermogenswinst mee behaalden maar gewone niet. dan zou je dus alleen v-power kunnen gaan tanken voor de reinigende werking.
Re: Benzinetypes V-power / Ultimate, etc
V-Power rules merk het echt wel in me 325i gooi het ook in me scooter die ik voor me werk gebruik dat ding loopt als de ziekte en zonder een beetje minder