318IS Tracktool (terug van Circuit Zolder)
Re: 318IS Road/Track tool
Je ziet ook vaak dat ze isolatie van bijv verwarmingsbuizen gebruiken daarvoor
Re: 318IS Road/Track tool
@Fabian,
Erg leuk circuit idd
@Jaapi
Dat is zelfs speciaal schuim voor de rolkooi. Heb dit ook bij me dwarsbuis bij deur zitten.
Heb dit er ook al op gehad bij de A-stijl, maar dan kan ik niet in me rechter spiegel kijken.
Het schuim blokkeerd dan me beeld.
Erg leuk circuit idd
@Jaapi
Dat is zelfs speciaal schuim voor de rolkooi. Heb dit ook bij me dwarsbuis bij deur zitten.
Heb dit er ook al op gehad bij de A-stijl, maar dan kan ik niet in me rechter spiegel kijken.
Het schuim blokkeerd dan me beeld.
Re: 318IS Road/Track tool
Inmiddels nieuwe deurpaneeltjes gemaakt van glasvezel.
Is wel aardig gelukt dacht ik zo.
Voorheen:
De nieuwe:
Is wel aardig gelukt dacht ik zo.
Voorheen:
De nieuwe:
Re: 318IS Road/Track tool
Ja dit ziet er nog wat strakker uit.
Helaas is dit alleen niet goed op de foto te krijgen ivm licht inval.
Maar in het echt ziet het er mooi strak uit.
Helaas is dit alleen niet goed op de foto te krijgen ivm licht inval.
Maar in het echt ziet het er mooi strak uit.
Re: 318IS Road/Track tool
As zondag maar eens kijken of hij de weg naar de Nurburgring nog kan vinden.
Kan ik mooi me jaarkaart gaan gebruiken die ik afgelopen zondag heb opgehaald
Kan ik mooi me jaarkaart gaan gebruiken die ik afgelopen zondag heb opgehaald
Re: 318IS Road/Track tool
Gaaf kerel!
Ik wil ook weer heen ;(
Ik wil ook weer heen ;(
Re: 318IS Road/Track tool
Gewoon gaan dan! Of is je auto nog niet klaar?
oja, inmiddels zit er een plastieke M bumpert op.
oja, inmiddels zit er een plastieke M bumpert op.
Laatst gewijzigd door Remmie op 14 jun 2010, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 318IS Road/Track tool
Auto nog niet klaar! ;(
Ik heb ook zon mooie imitatie bumpert (h)
Maar 11 april ben ik er wel! (h) Alleen niet met eigen auto maar met een rode Sunny coupe mee
Ik heb ook zon mooie imitatie bumpert (h)
Maar 11 april ben ik er wel! (h) Alleen niet met eigen auto maar met een rode Sunny coupe mee
Re: 318IS Road/Track tool
Nog geweest Madness?
Ik was er ook de 11e omdat er een trackday was op de 12e waar ik me voor ingeschreven had.
Verslagje:
Zondag morgen vertrokken met de 318IS van mij en de 5er-Touring van me maatje.
Daar aangekomen rond uurtje of half 1 eerst even bandjes gewisseld van T1R naar R888.
Toen bij Breidscheid de baan op om wat TF rondjes te doen.
Na 3 rondjes kwam ik bij Bergwerk aan en Raymond kwam mij voorbij met ze touring.
Ik had een serieus probleem, me auto ging steeds langzamer (remde gewoon af).
Wat zou het zijn, lekke/erg zachte band? Zo snel mogelijk geprobeerd de auto aan de rechterkant te zetten.
Uitgestapt en toen zag ik rook van me linker remschijf afkomen. Schijf heet en stinken. :?
Snel me auto ingedoken en voor de zekerheid de brandblusser eruit getrokken.
De Streckencontrolle was er snel bij. Mocht nog proberen of ik inmiddels weer kon rijden en dat lukte.
Toen de laatste 10km rustig uitgereden met de Streckencontrolle achter me aan. Afremmen op de motor dan maar.
Toen met me maatje de auto neergezet bij Tankstation Ed op de parkeerplaats.
Daar zijn we ong 3 uur bezig geweest om de zuiger weer te laten bewegen in de remklauw.
Daarna meerdere remtesten gedaan en met een infrarood thermometer de verschillen gemeten in temperatuur om zicht te krijgen of het probleem zich nog voordeed. Temperaturen waren gelijk.
Daarom ook besloten om de volgende dag gewoon mee te doen met de Trackday.
Snel naar Barweiler gereden om in te schrijven. Daarna richting hotel om in te checken.
Dan is het inmiddels half 8 en moet je nog eten
Maandag morgen, de dag van de trackday.
Even getankt bij Ed en voor de zekerheid flesje olie gescoord.
Toen was het wachten bij restaurant Grunne Hölle omdat het mistig was.
Het bleek dat bij T13 een aantal auto's van de VLN-races klaar stonden om deze dag te gebruiken als trainings dag 8P
Goed, dan maar wandelingetje over de parkeerplaats.
Kleine greep uit de collectie die klaar stond om te gaan rijden:
Witte Wiesmann
Porsches (alle smaken)
Lamborghini Gallardo (groen)
Corvette
Nissan GTR's (stuk of 20)
Bentley GT
Witte Aston Martin DB9S gestript en gekooit
En toen was het de baan op en spiegelen spiegelen spiegelen. Man wat komen die GTR's hard voorbij.
Was wat lastig als ik anderen netjes voorbij had laten gaan om daarna weer snelheid op te pikken (in vergelijking met de PK-kanonnen).
Steeds stuurtje gewisseld met me maatje tot het begon te storten rond half 4.
Baan was zeiknat en op de semi slicks was dat geen prettig gevoel.
Toen ook nog een hagel bui en dat was voor ons het sein om in te pakken.
Erg gezellig en leuk weekend geweest ondanks het remprobleempje van zondag.
Ik was er ook de 11e omdat er een trackday was op de 12e waar ik me voor ingeschreven had.
Verslagje:
Zondag morgen vertrokken met de 318IS van mij en de 5er-Touring van me maatje.
Daar aangekomen rond uurtje of half 1 eerst even bandjes gewisseld van T1R naar R888.
Toen bij Breidscheid de baan op om wat TF rondjes te doen.
Na 3 rondjes kwam ik bij Bergwerk aan en Raymond kwam mij voorbij met ze touring.
Ik had een serieus probleem, me auto ging steeds langzamer (remde gewoon af).
Wat zou het zijn, lekke/erg zachte band? Zo snel mogelijk geprobeerd de auto aan de rechterkant te zetten.
Uitgestapt en toen zag ik rook van me linker remschijf afkomen. Schijf heet en stinken. :?
Snel me auto ingedoken en voor de zekerheid de brandblusser eruit getrokken.
De Streckencontrolle was er snel bij. Mocht nog proberen of ik inmiddels weer kon rijden en dat lukte.
Toen de laatste 10km rustig uitgereden met de Streckencontrolle achter me aan. Afremmen op de motor dan maar.
Toen met me maatje de auto neergezet bij Tankstation Ed op de parkeerplaats.
Daar zijn we ong 3 uur bezig geweest om de zuiger weer te laten bewegen in de remklauw.
Daarna meerdere remtesten gedaan en met een infrarood thermometer de verschillen gemeten in temperatuur om zicht te krijgen of het probleem zich nog voordeed. Temperaturen waren gelijk.
Daarom ook besloten om de volgende dag gewoon mee te doen met de Trackday.
Snel naar Barweiler gereden om in te schrijven. Daarna richting hotel om in te checken.
Dan is het inmiddels half 8 en moet je nog eten
Maandag morgen, de dag van de trackday.
Even getankt bij Ed en voor de zekerheid flesje olie gescoord.
Toen was het wachten bij restaurant Grunne Hölle omdat het mistig was.
Het bleek dat bij T13 een aantal auto's van de VLN-races klaar stonden om deze dag te gebruiken als trainings dag 8P
Goed, dan maar wandelingetje over de parkeerplaats.
Kleine greep uit de collectie die klaar stond om te gaan rijden:
Witte Wiesmann
Porsches (alle smaken)
Lamborghini Gallardo (groen)
Corvette
Nissan GTR's (stuk of 20)
Bentley GT
Witte Aston Martin DB9S gestript en gekooit
En toen was het de baan op en spiegelen spiegelen spiegelen. Man wat komen die GTR's hard voorbij.
Was wat lastig als ik anderen netjes voorbij had laten gaan om daarna weer snelheid op te pikken (in vergelijking met de PK-kanonnen).
Steeds stuurtje gewisseld met me maatje tot het begon te storten rond half 4.
Baan was zeiknat en op de semi slicks was dat geen prettig gevoel.
Toen ook nog een hagel bui en dat was voor ons het sein om in te pakken.
Erg gezellig en leuk weekend geweest ondanks het remprobleempje van zondag.
Laatst gewijzigd door Remmie op 14 jun 2010, 16:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: 318IS (N-ring 11 &12 April)
Mooi dat je het weer werkend kreeg !
Hoe zit het nu trouwens met die geluidsmuur bij ex muhle? Want was eerst snelheids beperking tot 30 toch?
Hoe zit het nu trouwens met die geluidsmuur bij ex muhle? Want was eerst snelheids beperking tot 30 toch?
Re: 318IS (N-ring 11 &12 April)
Tjidens de werkzaamheden bij de muur bij Breidscheid/Ex-Muhle gold er inderdaad een max snelheid van 30km/u.
En dat werd aan begin en eind van de muur ook gecontroleerd door baan marshalls.
Nu is ie weer gewoon open. Geld nog steeds snelheidsbeperking van 70km/u geloof ik, maar die was er voor de muur ook.
(niet dat iemand zich daar aan houd )
En dat werd aan begin en eind van de muur ook gecontroleerd door baan marshalls.
Nu is ie weer gewoon open. Geld nog steeds snelheidsbeperking van 70km/u geloof ik, maar die was er voor de muur ook.
(niet dat iemand zich daar aan houd )
Re: 318IS (N-ring 11 &12 April)
Gaaf verslag!
Heb je niet gezien zondag!
Want ook ik was er, alleen als bijrijder met een rode Sunny Coupe en groep...
Mooi dat het goed is afgelopen, zelf ben ik wss 30mei weer aanwezig met de Beemert! jij ook? (h)
Heb je niet gezien zondag!
Want ook ik was er, alleen als bijrijder met een rode Sunny Coupe en groep...
Mooi dat het goed is afgelopen, zelf ben ik wss 30mei weer aanwezig met de Beemert! jij ook? (h)
Re: 318IS Tracktool Gepoetst
@Madness
Volgende keer beter
Ik dacht bij mezelf, laat ik eens proberen mijn tracktool te poetsen. (Meerdere stappenplan)
Aangezien er voor mijn tracktooltje een nieuwe spuitbeurd stond op te komen, deze mooi als test object
gebruikt. Onder het mom van: Hier kan ik toch niets meer aan verzieken.
Geloof alleen dat ik die spuitbeurd nu maar laat schieten.
Want resultaat is behoorlijk voor een 18 jaar oude auto.
Hier wat foto's, heb geen volledig verslag.
Halve voorscherm gekleid: dit was al schrikken, wat een mooie blauwe kleur kwam er tevoorschijn
Voorscherm + verschil met deur
Voorscherm klaar:
Kofferbak ook maar gedaan, flink verschil met de zijkant van de auto
Motorkap is met de tol gedaan, rest met de hand.
Volgende keer beter
Ik dacht bij mezelf, laat ik eens proberen mijn tracktool te poetsen. (Meerdere stappenplan)
Aangezien er voor mijn tracktooltje een nieuwe spuitbeurd stond op te komen, deze mooi als test object
gebruikt. Onder het mom van: Hier kan ik toch niets meer aan verzieken.
Geloof alleen dat ik die spuitbeurd nu maar laat schieten.
Want resultaat is behoorlijk voor een 18 jaar oude auto.
Hier wat foto's, heb geen volledig verslag.
Halve voorscherm gekleid: dit was al schrikken, wat een mooie blauwe kleur kwam er tevoorschijn
Voorscherm + verschil met deur
Voorscherm klaar:
Kofferbak ook maar gedaan, flink verschil met de zijkant van de auto
Motorkap is met de tol gedaan, rest met de hand.
Re: 318IS Tracktool Gepoetst
Nice Ziet dr lekker uit... geen last van steenslag op zon circuit auto?
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |