Opt1mus: part out !!!
Re: Opt1mus: terug op de weg!
en ze is weer terug !
wat opvalt tijdens het rijden:
* accelereren dmv + op de cruisecontrol gaat nu vloeiend, eerder had ik eerst een dipje (alsof 'ie zich verslikte) voordat 'ie sneller ging rijden
* verder vertragen voordat ik moet ontkoppelen
* lekkerder oppakken als ik het pedaal intrap :>
de rekening komt met de post Björn
wat opvalt tijdens het rijden:
* accelereren dmv + op de cruisecontrol gaat nu vloeiend, eerder had ik eerst een dipje (alsof 'ie zich verslikte) voordat 'ie sneller ging rijden
* verder vertragen voordat ik moet ontkoppelen
* lekkerder oppakken als ik het pedaal intrap :>
de rekening komt met de post Björn
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: Opt1mus: terug op de weg!
Mooi werk Paul, snel fixen... Rijden moeten ze, stilstaan worden ze ook niks beter van
Re: Opt1mus: terug op de weg!
goed te horen
nu weer vele kmers zonder problemen
nu weer vele kmers zonder problemen
Re: Opt1mus: terug op de weg!
Lekker gevoel denk ik dat hij weer lekker rijdt!
Hier heb ik ook last van...Opt1mus schreef:* accelereren dmv + op de cruisecontrol gaat nu vloeiend, eerder had ik eerst een dipje (alsof 'ie zich verslikte) voordat 'ie sneller ging rijden
Re: Opt1mus: terug op de weg! de afrekening
de rekening is binnen Björn:
€ 45,- thermostaat
€ 30,- waterslang
€ 30,- vervangen deurfolie
€ 20,- retourslangen injectors
nog wat kosten voor millieu, kvs en klein geneuzel
een gelijk bedrag aan uren eroverheen
BTW eroverheen
netto iets meer dan € 500,- ...
Na anderhalve week al in de gaten dat m'n verbruik met .4/100 Km is gedaald.
Even rekenen wanneer dit is terugverdiend...
€ 45,- thermostaat
€ 30,- waterslang
€ 30,- vervangen deurfolie
€ 20,- retourslangen injectors
nog wat kosten voor millieu, kvs en klein geneuzel
een gelijk bedrag aan uren eroverheen
BTW eroverheen
netto iets meer dan € 500,- ...
Na anderhalve week al in de gaten dat m'n verbruik met .4/100 Km is gedaald.
Even rekenen wanneer dit is terugverdiend...
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Opt1mus: terug op de weg! de afrekening
Stevige rekening...
Zullen wel veel uren in zitten?
Zullen wel veel uren in zitten?
Re: Opt1mus: terug op de weg! de afrekening
Idd, 5 uur, de helft van het bedrag
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: Opt1mus: terug op de weg! de afrekening
Belachelijk dat ze zoveel geld vragen qua uurloon! (|
Re: Opt1mus: terug op de weg! de afrekening
hè? Hoe bedoel je ??
Ik vind € 50,-/ uur een beter tarief dan € 25,- / kwartier bij de stealer
Ik vind € 50,-/ uur een beter tarief dan € 25,- / kwartier bij de stealer
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: Opt1mus: terug op de weg! de afrekening
Vind zulke prijzen (ondanks dat het inderdaad in vergelijking met de Dealer meevalt) nog steeds absurd!
Maar goed om te horen dat die weer rijdt
Wil het al wat lukken met de front? :>
Maar goed om te horen dat die weer rijdt
Wil het al wat lukken met de front? :>
Re: Opt1mus: terug op de weg! de afrekening
50 euro per uur is een heel net bedrag voor een normale garage.
Ik vind 90-100 ex. bij de dealer achtelijk hoog, als je bedenkt dat er 9 van de 10 x een monteur in opleiding aan je auto staat te sleutelen met nacontrole van een leermeester/ volleerd monteur.
De normale garagehouder/ monteur bezit meestal meer papieren dan de gemiddelde dealermedewerker. Even de beunhazen weggelaten die zomaar wat doen.
Ook doen de meeste garages vaak onderhoud van meerdere merken en hebben daardoor vaan een bredere denkwijze en dus ook vaak een meerzijdeige benadering van problemen.
Er lopen vaak erg veel AAT leerlingen of AT leerlingen rond bij een dealerbedrijf, met een minimaal aantal
AT'ers die scholing volledig afgerond hebben. Zullen we over de betaling van die jongens maar niet praten (|
Als je ziet wat vandaag de dag een "nederlandse" timmerman moet kosten als deze zich per uur in laat lenen dan schrik je ook.
40-45 euro per uur is echt niet gek. Dan mag van mij de monteur van je auto best 50 euro per uur kosten.
Ik vind 90-100 ex. bij de dealer achtelijk hoog, als je bedenkt dat er 9 van de 10 x een monteur in opleiding aan je auto staat te sleutelen met nacontrole van een leermeester/ volleerd monteur.
De normale garagehouder/ monteur bezit meestal meer papieren dan de gemiddelde dealermedewerker. Even de beunhazen weggelaten die zomaar wat doen.
Ook doen de meeste garages vaak onderhoud van meerdere merken en hebben daardoor vaan een bredere denkwijze en dus ook vaak een meerzijdeige benadering van problemen.
Er lopen vaak erg veel AAT leerlingen of AT leerlingen rond bij een dealerbedrijf, met een minimaal aantal
AT'ers die scholing volledig afgerond hebben. Zullen we over de betaling van die jongens maar niet praten (|
Als je ziet wat vandaag de dag een "nederlandse" timmerman moet kosten als deze zich per uur in laat lenen dan schrik je ook.
40-45 euro per uur is echt niet gek. Dan mag van mij de monteur van je auto best 50 euro per uur kosten.
- Edit:
- Dit neemt niet weg dat ik kan begrijpen dat het om een hoop geld gaat en dat het inderdaad snel op kan lopen als er wat uren gemaakt worden.
Ook zijn er uiteraard nog bedrijven te vinden die tegen een lager tarief aan het werk zijn, maar verschillen hou je altijd en daarbij is het niet gezegd dat deze automatisch goedkoper zijn. Het gaat natuurlijk om het complete plaatje. Hoe is de service als je iets kleins hebt met je auto. Bij de 1 betaal je weer een hoop voor even uitlezen, bij de ander een fooitje. Kortom het gaat er om of je uiteindelijk tevreden bent in het totaaloverzicht
Laatst gewijzigd door Fabian79 op 07 mar 2010, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.