K&N 57i kit
K&N 57i kit
Ik heb een 320i automaat uit 2004 en ben van plan om een K&N kit te kopen.
Heeft iemand ervaring met deze kit, als ik op de site van K&N kijk staan er namelijk 2 soorten op, wat voor verschil zit er precies tussen en komt het geluid van de 6cilinder er wel mooi uit omdat ik een automaat heb? Had hiervoor een vw golf 2.3 v5 handgeschakeld en daar werd het geluid echt super.
Graag hoor ik jullie reacties.
Heeft iemand ervaring met deze kit, als ik op de site van K&N kijk staan er namelijk 2 soorten op, wat voor verschil zit er precies tussen en komt het geluid van de 6cilinder er wel mooi uit omdat ik een automaat heb? Had hiervoor een vw golf 2.3 v5 handgeschakeld en daar werd het geluid echt super.
Graag hoor ik jullie reacties.
- lverstappenl
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 05 jun 2008, 17:15
- Locatie: Limburg
Re: K&N 57i kit
Misschien zou je een linkje kunnen plaatsen naar de twee setjes?
Het feit dat je een automaat hebt heeft niks te maken met het geluid van je motor, dus ja, het geluid van je motor zal lekkerder gaan klinken (stukken beter dan een 5 cilinder vind ik)
Het feit dat je een automaat hebt heeft niks te maken met het geluid van je motor, dus ja, het geluid van je motor zal lekkerder gaan klinken (stukken beter dan een 5 cilinder vind ik)
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
Re: K&N 57i kit
Hierbij even een link naar de volgende 2 kits
http://www.knfilters.com/search/product ... od=57-0366
http://www.knfilters.com/search/product ... d=57i-1000
Graag jullie reacties
alvast bedankt
http://www.knfilters.com/search/product ... od=57-0366
http://www.knfilters.com/search/product ... d=57i-1000
Graag jullie reacties
alvast bedankt
Re: K&N 57i kit
Ik zou zoeken naar een high performance filter die niet met olie bewerkt zijn.
De meningen zijn verdeeld, maar de olie schijnt je sensoren aan te kunnen tasten.
Ook hebben K&N filters grotere mazen in het filter, waardoor er dus miniscuul vuil doorgelaten wordt.
Dit vangen ze af door het filter in te olieën.
Ik zou dus eerder voor een droog performance filter gaan.
De meningen zijn verdeeld, maar de olie schijnt je sensoren aan te kunnen tasten.
Ook hebben K&N filters grotere mazen in het filter, waardoor er dus miniscuul vuil doorgelaten wordt.
Dit vangen ze af door het filter in te olieën.
Ik zou dus eerder voor een droog performance filter gaan.
Re: K&N 57i kit
had in mijn vorige auto ook een 57i kit en dat beviel super en had er geen problemen mee dat het de sensoren aantast
- lverstappenl
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 05 jun 2008, 17:15
- Locatie: Limburg
Re: K&N 57i kit
Het tweede setje is naar mijn mening de betere van die twee (het gen II setje dus). Deze heeft namelijk een hitteschild waardoor de hete lucht die van je motor af komt, niet bij het filter komt. Hierdoor zou je in theorie betere prestaties krijgen. In praktijk zal het maar weinig uitmaken, maar het geluid wat er af komt is fantastisch .
Een droog performance filter is meestal een filter dat je in je originele airbox stopt ipv het originele filter. Dit is bedoeld om de motorprestaties te verbeteren. Het geluid veranderd er maar minimaal door.
Correct me if I'm wrong
Een droog performance filter is meestal een filter dat je in je originele airbox stopt ipv het originele filter. Dit is bedoeld om de motorprestaties te verbeteren. Het geluid veranderd er maar minimaal door.
Correct me if I'm wrong
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
Re: K&N 57i kit
yep, zit wat in.
Je hebt echter ook droge filters die wel open air zijn.
Ik zeg al dat de meningen verdeeld zijn, maar op de LMM-cursussen raden ze het erg af om met "natte" filters te werken.
Misschien is het indekken, misschien niet.
Ik zou het zeker voor het onzekere nemen en dus voor droog gaan.
Sensoren zijn namelijk nogal prijzig
Je hebt echter ook droge filters die wel open air zijn.
Ik zeg al dat de meningen verdeeld zijn, maar op de LMM-cursussen raden ze het erg af om met "natte" filters te werken.
Misschien is het indekken, misschien niet.
Ik zou het zeker voor het onzekere nemen en dus voor droog gaan.
Sensoren zijn namelijk nogal prijzig
Re: K&N 57i kit
Ik gebruik al enige tijd een K&N filter. die bevalt prima. de motor kan net ff wat beter ademen.
hij gaat je een leven lang mee. K&N geven 1.600.000 km garantie. eens in de zoveel tijd rijnigen met de speciale floeistof en vervolgen met water uitwassen. daarna weer in oliën, Let wel! Niet nat!! Maar heel weinig is al genoeg. dat de sensoren stuk gaan van de olie komt alleen maar als je het filter te nat maakt. eigen schuld,dikke....
ik zeg, gewoon doen!
hij gaat je een leven lang mee. K&N geven 1.600.000 km garantie. eens in de zoveel tijd rijnigen met de speciale floeistof en vervolgen met water uitwassen. daarna weer in oliën, Let wel! Niet nat!! Maar heel weinig is al genoeg. dat de sensoren stuk gaan van de olie komt alleen maar als je het filter te nat maakt. eigen schuld,dikke....
ik zeg, gewoon doen!
Zonder twijfel de mooiste Touring
- lverstappenl
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 05 jun 2008, 17:15
- Locatie: Limburg
Re: K&N 57i kit
Ik heb de Gen II kit (als in de tweede link) ook al enige tijd op mijn 330CI gemonteerd, en ik ben ook zeer tevreden. De rede dat ik het setje heb ingebouwd is welliswaar alleen voor het heerlijke geluid dat er vanaf komt, maar ik heb ook het idee dat het net allemaal wat soepeler loopt.
Ik kan me echter wel voorstellen dat het wat minder goed is voor de sensoren, maar dat neem ik voor lief. Mijn auto word gewoon super onderhouden dus voor extra slijtage of iets dergelijks ben ik niet zo bang. En een kapotte sensor word bij mij gewoon gelijk vervangen.
Ik kan me echter wel voorstellen dat het wat minder goed is voor de sensoren, maar dat neem ik voor lief. Mijn auto word gewoon super onderhouden dus voor extra slijtage of iets dergelijks ben ik niet zo bang. En een kapotte sensor word bij mij gewoon gelijk vervangen.
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
Re: K&N 57i kit
en toevallig iemand enig idee wat deze filters moeten kosten?
Re: K&N 57i kit
Kijk even op de website van SKG-carstyling of type even de omschrijving in google en de prijzen vliegen je om de oren. Het kan echter ook interessant zijn om bij de automaterialenzaak te informeren kunnen ook best scherp zijn qua prijs. Een Gen.2 kit kost ongeveer 250 euries maar is een beetje afhankelijk van de korting. Voor het goedkope hoef je het dus niet te doen want de originele BMW-luchtfilters zijn vele malen goedkoper.
Houd er echter wel rekening mee dat de luchtfilterkast komt te vervallen en het onder je motorkap een stukkie kaler eruit komt te zien. Tevens kan het nodig zijn om de K&N luchtaanzuigbuis onder/achter je voorbumper te monteren zodat het filter lekkere koele rijwind krijgt en dus een betere verbranding tot gevolg heeft.
Het is dus net niet helemaal plug and play maar wel te doen
Hieronder een montagehandleiding voor een 316i met 57i kit is dus geen Gen.2:
http://www.knfilters.com/instructions/57-0538_inst.pdf
Voor prijzen met 20% korting klik hieronder:
http://www.tuning-automaterialen.nl/ass ... fault.html
Succes
Houd er echter wel rekening mee dat de luchtfilterkast komt te vervallen en het onder je motorkap een stukkie kaler eruit komt te zien. Tevens kan het nodig zijn om de K&N luchtaanzuigbuis onder/achter je voorbumper te monteren zodat het filter lekkere koele rijwind krijgt en dus een betere verbranding tot gevolg heeft.
Het is dus net niet helemaal plug and play maar wel te doen
Hieronder een montagehandleiding voor een 316i met 57i kit is dus geen Gen.2:
http://www.knfilters.com/instructions/57-0538_inst.pdf
Voor prijzen met 20% korting klik hieronder:
http://www.tuning-automaterialen.nl/ass ... fault.html
Succes
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 20 nov 2008, 20:06
Re: K&N 57i kit
Het kan aan mij liggen hoor, maar op een automaat is het geluid minder omdat je met een handbak pas later opschakeld. Een automaat rijdt in de stad rond de 1500 toeren. Laat ik het zo zeggen in heb het een dag op mijn 323i automaat gebruikt en vond het geluid tegen vallen zelfs als ik het gas vol intrapte.
Maar uiteraard het kan per auto en persoon verschillen.
Maar uiteraard het kan per auto en persoon verschillen.
- lverstappenl
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 05 jun 2008, 17:15
- Locatie: Limburg
Re: K&N 57i kit
Een automaat heeft ook een sportstand.. en ik schakel ook onder de 1500 toeren over met mijn handbak. Als je normaal rijdt zul je er ook niet veel van horen, bij zowel handbak als automaat, maar als je hem in de toeren jaagt zul je het wel degelijk horen. De motor maakt immers het geluid, niet de versnellingsbak hoop ik voor jullie .
Laatst gewijzigd door Farl op 15 apr 2010, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd - zie forumregels
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd - zie forumregels
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 20 nov 2008, 20:06
Re: K&N 57i kit
Idd heb ik ook met de sportstand getest. Ik heb zelf het idee dat een automaat softer klinkt. Ik heb een standaard uitlaat dus het kon er niet aanliggen dat ik het niet goed kon horen |p
Tuurlijk maakte bij mij de auto iets meer geluid maar het bleeft ook bij iets, het bracht mij niet het te verwachte sound.
Ben trouwens benieuwt naar mensen die ook een open filter hebben met een automaat misschien lag het aan mijn filter
Tuurlijk maakte bij mij de auto iets meer geluid maar het bleeft ook bij iets, het bracht mij niet het te verwachte sound.
Ben trouwens benieuwt naar mensen die ook een open filter hebben met een automaat misschien lag het aan mijn filter
Laatst gewijzigd door Gast op 14 apr 2010, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
- lverstappenl
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 05 jun 2008, 17:15
- Locatie: Limburg
Re: K&N 57i kit
Deze filter zit wel enigszins in een een 'huis' omdat het hitteschild hem afschermd van het motorcompartiment, en deze ruimte word afgesloten door de motorkap. Een openluchtfilter zonder deze behuizing zou misschien wat meer geluid maken, maar dan ga je warme lucht aanzuigen, en dat gaat gelijk een negatief effect op je prestaties geven.
De vorige auto van een vriend van mij (E36 320i automaat) had ook een openluchtfilter met zo'n hitteschild, en als hij het gas open trok klonk dat geweldig.
En anders gewoon een 3 liter kopen, daar komt ook genoeg geluid vanaf
De vorige auto van een vriend van mij (E36 320i automaat) had ook een openluchtfilter met zo'n hitteschild, en als hij het gas open trok klonk dat geweldig.
En anders gewoon een 3 liter kopen, daar komt ook genoeg geluid vanaf
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.