verbruik

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
symoensfrank

verbruik

Bericht door symoensfrank » 30 mei 2010, 10:22

Hallo ,
ik rijdt met een bmw 316i touring sensation bouwjaar maart 2010 dus met de nieuwe
zogenaamde effic.dynamics nu zit mijn verbruik rond de 8.7 l wat volgens het boekje toch wat veel is
heb dit gemeld aan de dealer en die zij dat je 1l bij het vermelde verbruik mag rekenen dat vermeld staat in het boekje
maar dat is er nog ruim 2 l over , hij vroeg wel hoeveel km ik al had gereden en dat zijn er nog maar 750
dus de motor is nog niet 'los' zij hij en het verbruik zal nog dalen , nu is mijn vraag zijn er nog mensen die een gelijkaardig verbruik hebben met dit type motor en als het verbruik inderdaad daalt, heb deze bmw gekocht omdat ik niet aan de 15000 km kom om een diesel aan te schaffen, ik doe er maar een 10.000 en na verschillende tests te hebben gelezen dat deze bmw erg zuinig is rond de 6.5 l gemiddeld dan vindt ik dit toch niet echt correcte info

groetjes aan de collega bmw rijders ,

ps
ik zou toch niet meer willen terugkeren naar mijn astraatje break

Frank

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Re: verbruik

Bericht door bjornc » 30 mei 2010, 10:31

Een nieuwe auto is inderdaad de eerste paar duizend kilometer nog niet zo zuinig als ie op papier zou zijn.
Nu zijn de waardes op papier meestal de ideale situatie, maar je moet toch wel zuiniger kunnen als dit imo.

Ook zijn rijstijl en het soort wegen waar je rijd ook belangrijk. (in de stad, provinciale wegen)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”