Zo heb ik 'm gekocht in Duitsland:
- Spoiler: Laat zien
- 16" velgen type 45 vervangen door 17" velgen type 44
- 18" breedset type 72
- Witte achterlichten (gebruikte set origineel BMW via eBay Duitsland)
Moest wel wat aanpassen omdat de stekker in m'n Touring niet paste op de nieuwe lichtarmaturen. Ik kon de oude armaturen niet in de nieuwe behuizing klikken, omdat deze een verkeerde fitting voor de knipperlichten hebben. (omdat het kapje wit is moet er een oranje knipperbolletje in)
- Philips Silvervision knipperlichten voor en achter (zijknippers moeten nog)
- Privacy Shades
- Bosch AeroTwin ruitenwisserbladen (origineel Bosch, heb diverse andere merken geprobeerd en er zit wel degelijk een groot verschil in kwaliteit tussen de diverse merken)
Was wel ff zoeken naar de juiste lengte wisserbladen, omdat ik geen pasklare set voor de E46 kon vinden. (heb nu voor een Xantia en passen perfect)
- Ouderwetse Nokia carkit verwijderd. Deze had een antenne op de achterste zijruit geplakt, een speaker bij het voetencompartiment voor de passagier en een flinke kast achter het middenconsole gebouwd. (was bereikbaar na uitbouw van het frame rond de versnellingspook)
- Instaplijst bestuurder vervangen. (de chromen sierlijsten hier op waren beschadigd)
- Stekker op rechter koplamp vervangen.
De rechter koplamp werkte soms niet. Ik ontdekte dat de stekker binnenin flink geoxideerd was en heb bij de dealer een nieuwe losse stekker gehaald en deze vervangen
- Spiraalveren achterwielophanging vervangen.
Er was er één gebroken (verroest) en het leek mij beter om links en rechts tegelijkertijd te vervangen.
- Uitlaatsteun vervangen.
De beugel was volledig doorgeroest en hing los te rammelen aan de uitlaatpijpen.
Update 18 juli 2010:
Onze Touring heeft geen dakrails, maar met alle zooi die wij mee op vakantie slepen hebben wij echt wel onze dakkoffer nodig. Via marktplaats.nl heb ik laatst een setje origineel BMW dakdragers gevonden. Gisterenavond heb ik geprobeerd of alles past (dakdragers + koffer) en zoals te zien op de foto past alles perfect. De dakdragers zijn eigenlijk voor een E46 Coupé waardoor de achterste drager schuin staat op het dak van onze Touring. Gelukkig is dit helemaal geen probleem gebleken. Alles zit stevig gemonteerd en de dakkoffer ligt er stevig op.
Sinds een dag kwam er een ontzettend kabaal onder onze Touring uit, wat het luidst was bij stationair draaien. Je kon duidelijk horen dat metalen delen aan het klapperen/rammelen waren en ik vreesde voor het ergste. Gelukkig bleek het een eenvoudige en niet zo’n kostbare reparatie: de uitlaatsteun welke ongeveer onder de bijrijders stoel zit, was doorgeroest en losgeraakt.
Hier een paar foto’s van de rotte uitlaatsteun:
18†stond op m’n verlanglijstje en afgelopen zaterdag heb ik van ‘pvs’ op dit forum een hele nette set styling 72 overgenomen. Ik ben er erg blij mee en vindt ze erg goed staan onder onze Touring. Ik heb de auto maar even gepoetst voor een paar foto’s van de nieuwe look:
De banden waren verkeerd gemonteerd om de velgen. De 225mm banden lagen om de 8,5†brede velgen op de vooras en de 255mm brede banden lagen om de 8†velgen op de achteras. De voorbanden stonden getrokken op de velgen en de achterbanden lagen er te dik op. Eind oktober 2010 heb ik de banden laten wisselen. Na deze wissel zag het er al beter uit.