Dominic's 325i E46 Cabrio Facelift ///M
- Dominic-Breda
Re: Dominic's showroom E46 Cabrio ///M nieuwe wielen
Idd het zijn de breyton GTS geworden.
9.5 j achter met 255 ging dus echt niet, schaafde als een gek langs de wielkasten.
Maar ja hij had wel de 255 voor mij besteld en niet 235, dus was voor niks naar Venlo gereden (|
Alhoewel, ik heb ze dus wel kunnen uitzoeken en vergelijken met andere wielen.
Maar nu heeft hij vandaag de 235 binnengekregen en opgestuurd naar mij, dus hopelijk zijn ze morgen bij mij thuis !!!!
Dan post ik gelijk pics
Ziet er echt super vet uit.
et waarde weet ik niet.
9.5 j achter met 255 ging dus echt niet, schaafde als een gek langs de wielkasten.
Maar ja hij had wel de 255 voor mij besteld en niet 235, dus was voor niks naar Venlo gereden (|
Alhoewel, ik heb ze dus wel kunnen uitzoeken en vergelijken met andere wielen.
Maar nu heeft hij vandaag de 235 binnengekregen en opgestuurd naar mij, dus hopelijk zijn ze morgen bij mij thuis !!!!
Dan post ik gelijk pics
Ziet er echt super vet uit.
et waarde weet ik niet.
235 op een 9,5J velg???
Dat gaat wel heeeel erg getrokken staan.
Waarschijnlijk heeft die velg gewoon een te agressieve et waarde waardoor de band gaat aanlopen. Als je een iets minder agressieve et had gehad, weet ik zeker dat 255 had gepast. Had je misschien zelfs beter een "milde" et waarde kunnen kiezen en dan met een spacer gaan werken.
Dat gaat wel heeeel erg getrokken staan.
Waarschijnlijk heeft die velg gewoon een te agressieve et waarde waardoor de band gaat aanlopen. Als je een iets minder agressieve et had gehad, weet ik zeker dat 255 had gepast. Had je misschien zelfs beter een "milde" et waarde kunnen kiezen en dan met een spacer gaan werken.
+1 dat het heel getrokken gaat staan + het zal denk ik ook niet zooo al te lekker rijden. K had op mijn alpina 9,5 J velg een 255 band die stond net aan goed maar reed ook al wat stugger vergeleken met 265..
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Jup. Om mijn 9.5J vond ik 255 al getrokken staan. Laat staan 235. Zou ik persoonlijk nooit doen.
Heb er nu 275 op en dat staat perfect.
Heb er nu 275 op en dat staat perfect.
We wachten rustig af Dominic, ik heb hier trouwens nog een lijstje met maximum en minimum waarden zodat je kunt zien hoe extreem je met een velg en bandcombinatie kunt gaan. Je zit dus met jou band/velgcombinatie op het randje maar het kan net volgens de bandenfabrikant:
Bandbreedte ==== Velgbreedte
135 ====== 3,5 - 4,5
145 ====== 3,5 - 5,0
155 ====== 4,0 - 5,0
165 ====== 4,0 - 5,5
175 ====== 4,5 - 6,0
185 ====== 4,5 - 6,5
195 ====== 5,0 - 7,5
205 ====== 5,0 - 8,5
215 ====== 6,0 - 9,0
225 ====== 6,0 - 9,5
235 ====== 6,5 - 9,5
245 ====== 8,0 - 9,5
255 ====== 8,5 - 10,0
265 ===== 10,0 - 11,0
Bandbreedte ==== Velgbreedte
135 ====== 3,5 - 4,5
145 ====== 3,5 - 5,0
155 ====== 4,0 - 5,0
165 ====== 4,0 - 5,5
175 ====== 4,5 - 6,0
185 ====== 4,5 - 6,5
195 ====== 5,0 - 7,5
205 ====== 5,0 - 8,5
215 ====== 6,0 - 9,0
225 ====== 6,0 - 9,5
235 ====== 6,5 - 9,5
245 ====== 8,0 - 9,5
255 ====== 8,5 - 10,0
265 ===== 10,0 - 11,0
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
Flink getrokken kan wel, maar waar je nu qua looks tegen aan gaat lopen is dat je achterband enorm getrokken op je velg staat, en je voorband gewoon normaal... Wordt een vreselijk Frankenstein gezicht helaas, gaat naar mijn bescheiden mening flink afbreuk doen aan de rest van de wagen.
- Dominic-Breda
Ik wacht het wel even af, als het er niet uitziet breng ik ze gewoon terug.
Hij zegt dat het echt meevalt.
volgens mij is de ET 35.
Morgen zijn ze binnen, want vandaag had de transporteur een storring.
Maar heb denk vrijdag pas tijd om ze te monteren.
Laat wel weten als ze er zijn......
Hij zegt dat het echt meevalt.
volgens mij is de ET 35.
Morgen zijn ze binnen, want vandaag had de transporteur een storring.
Maar heb denk vrijdag pas tijd om ze te monteren.
Laat wel weten als ze er zijn......
- Dominic-Breda
Nou de velgen waren vandaag binnen (gelukkig),
235 lagen achter op de 9,5j, en zag er op zich best netjes uit !
Dus ik helemaal blij leg ze voor de zekerheid eerst achter en laat hem zakken....
Toen zag ik al dat het bijna net zo krap was als met de 255.
Rondje gereden met alleen de achtervelgen gewisseld en ja hoor schaaft nog steeds als een gek als ik over een heuveltje rij !!!
Bandenmax gelijk gebeld en verteld, en hij snapte er helemaal niks van omdat hij al zoveel 3series heeft gedaan MET eibachs, en dit nog nooit had gehad.
Morgen gaat hij kijken of het toch aan de veren ligt (moet de serienummers mailen) maar als het echt een prokit is (wat wel is) gaat hij een oplossing zoeken.
Ben benieuwd !
et is idd 35 btw
235 lagen achter op de 9,5j, en zag er op zich best netjes uit !
Dus ik helemaal blij leg ze voor de zekerheid eerst achter en laat hem zakken....
Toen zag ik al dat het bijna net zo krap was als met de 255.
Rondje gereden met alleen de achtervelgen gewisseld en ja hoor schaaft nog steeds als een gek als ik over een heuveltje rij !!!
Bandenmax gelijk gebeld en verteld, en hij snapte er helemaal niks van omdat hij al zoveel 3series heeft gedaan MET eibachs, en dit nog nooit had gehad.
Morgen gaat hij kijken of het toch aan de veren ligt (moet de serienummers mailen) maar als het echt een prokit is (wat wel is) gaat hij een oplossing zoeken.
Ben benieuwd !
et is idd 35 btw
Tsja, als het 9,5x19" velgen zijn met een et van 35, dan zijn ze maar 8mm minder breed dan een standaard M3 19" velgen set.
Dat gaat inderdaad slecht (of strak) passen. Met et45 (of 40) was je waarschijnlijk zonder problemen komen te zitten.
Dat gaat inderdaad slecht (of strak) passen. Met et45 (of 40) was je waarschijnlijk zonder problemen komen te zitten.
Ook al aan 245 bandjes gedacht, en dan de schroefset toch aanpassen aan de wielen, mijn auto staat ook express toch wat hoger anders loopt ie aan.
- Dominic-Breda
235 is toch al smaller.....
en ik heb geen schroefset
en ik heb geen schroefset
Die veren maakt echt niet uit... ET35 is gewoon je knelpunt, 9,5J ET35 niet bedoeld voor een standaard E46, dat zijn E9x maten.
Zoals ik in een ander topic ook al zei zul je echt een velg moeten gaan vinden met een ET van meer dan 40-42. en niet veel hoger dan 45... Of anders gewoon toch een smallere velg, ik weet niet of die achtervelg bijvoorbeeld ook in 9J te leveren is?
Zoals ik in een ander topic ook al zei zul je echt een velg moeten gaan vinden met een ET van meer dan 40-42. en niet veel hoger dan 45... Of anders gewoon toch een smallere velg, ik weet niet of die achtervelg bijvoorbeeld ook in 9J te leveren is?
+1 wat griffendahl zegt. Het is gewoon die ET waarde.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
- Dominic-Breda
ok thnx voor de info !
hij belt mij straks als het goed is
hij belt mij straks als het goed is