Rij hem zover mogelijk leeg....
Re: Rij hem zover mogelijk leeg....
haha, maar tanken met de pinpas van een ander is natuurlijk altijd beter dan met je eigen pinpas
Re: Rij hem zover mogelijk leeg....
Dat het niet goed is om de tank helemaal leeg te rijden staat overigens ook in het boekje dat bij mijn bimmer zit, dus ik zal iig ook niet opzettelijk proberen om hem op de welbekende streepjes te krijgen
Re: Rij hem zover mogelijk leeg....
*slik* ...klein inschattingsfoutje vanmiddag ...
Ik dacht rustig op de cruisecontrol rijdend nog wel even mijn eigen tankstationnetje (met 11 cent korting) te halen.
Met nog een km of 20 te gaan en 40 km resterend, dacht ik: geen probleem, totdat ik van de snelweg afging en nog een kilometer of 7 met stoplichten en rotondes moest rijden. Teller ging ineens binnen notime richting de 0 en begon toch aardig klamme handjes te krijgen. Uiteindelijk kwamen de streepjes pas iets van 300 m van het tankstation in beeld, maar volgende keer toch maar wat meer marge inbouwen! Zeker ook omdat dat laatste beetje 'dieselprut' nou niet echt super voor de motor zal zijn.
Oh ja, er ging trouwens 62,42 liter in.
Re: Rij hem zover mogelijk leeg....
Welkom bij de "4 streepjes" club :>
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
- markkamphorst
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 19:41
- Locatie: Schijndel
Re: Rij hem zover mogelijk leeg....
Die heb ik ook een keer gehad! damn, dan wordt je zenuwachtig. Ik moest nog ongeveer een kilometer of 5 voor ik bij de eerstvolgende pomp was. Ik tank voortaan wat eerder!
Re: Rij hem zover mogelijk leeg....
Voortaan echt eerder gaan tanken mannen en vrouwen want dit is funest voor je brandstoffilter en brandstofpomp. Wanneer je tank helemaal leeg is heb je lucht in je brandstofsysteem en staat de pomp lucht te verpompen en wordt daarom niet meer gekoeld wat schade tot gevolg heeft. Al het vuil wat onderin je tank zweeft wordt zo via het brandstoffilter en pomp naar je injectiesysteem gevoerd en daar wordt je niet echt blij van.
Niet meer doen dus jongens en meiden van het forum
Niet meer doen dus jongens en meiden van het forum
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:40
Re: Rij hem zover mogelijk leeg....
Er zit toch niet voor niets een filter voor je brandstofsysteem
Never underestimate the power of a BMW!
Re: Rij hem zover mogelijk leeg....
Yup alleen houd die de hele, hele kleine deeltjes niet tegen maar erger is als de brandstofpomp in het luchtledige staat te draaien. Wordt ie een beetje heet van en dat is niet altijd een voordeel bij een brandsstofpomp, bij het andere geslacht wel natuurlijk
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
Re: Rij hem zover mogelijk leeg....
Uit ervaring weet ik dat zelfs al heb je de streepjes je nog makkelijk 15 km kan rijden. |p
Re: Rij hem zover mogelijk leeg....
Net met mijn nieuwe 330Ci tot 0km gereden.
Niet dat het opzet was, mijn oude BMW specialist nabij Eindhoven vertelde mij namelijk dat het heel slecht is voor de koeling van je brandstofpomp om te ver door te rijden. De pomp in mijn e36 was namelijk een pomp die de brandstof gebruikte om zichzelf te koelen. Heb die pomp dan ook wel eens moeten vervangen omdat ik regelmatig tot aan het rood ging. Weet niet of dat op een e46 ook zo is.
Heb mijn oude e36 ook wel eens leeg gereden. Op dampen nog net een straat in kunnen rijden waar een maat woonde waarvan ik wist dat hij nog een jerrycan benzine had staan in de garage Hem zijn jerrycan afhandig gemaakt en direct doorgereden naar een tankstation. Is trouwels wel een raar gevoel, je auto leegrijden. *Sputter* *sputter*, *puf* *puf*.
Anyway, geen opzet dit keer, maar ik schoot een tankstation te ver door op de snelweg.
De dag ervoor had ik het boekje toevallig doorgelezen en daar stond volgens mij 6 liter reserve in, dus dat die teller op 0km stond was voor mij geen zorg. Eigenlijk zou ik dan nog makkelijk 50km kunnen rijden op het moment dat de teller 0km aangeeft. Klopt wel ongeveer, want er ging 62 liter in en die tank kan dacht ik 68liter hebben. Was geinig om een Toyota Prius rijder naast mij zijn ogen uit te zien kijken naar hoeveel ik tankte. Toen ik klaar was een getal met drie cijfers op de pomp. Heb nog nooit iemand zo verontwaardigd zien kijken haha |p Prius geeks.
Niet dat het opzet was, mijn oude BMW specialist nabij Eindhoven vertelde mij namelijk dat het heel slecht is voor de koeling van je brandstofpomp om te ver door te rijden. De pomp in mijn e36 was namelijk een pomp die de brandstof gebruikte om zichzelf te koelen. Heb die pomp dan ook wel eens moeten vervangen omdat ik regelmatig tot aan het rood ging. Weet niet of dat op een e46 ook zo is.
Heb mijn oude e36 ook wel eens leeg gereden. Op dampen nog net een straat in kunnen rijden waar een maat woonde waarvan ik wist dat hij nog een jerrycan benzine had staan in de garage Hem zijn jerrycan afhandig gemaakt en direct doorgereden naar een tankstation. Is trouwels wel een raar gevoel, je auto leegrijden. *Sputter* *sputter*, *puf* *puf*.
Anyway, geen opzet dit keer, maar ik schoot een tankstation te ver door op de snelweg.
De dag ervoor had ik het boekje toevallig doorgelezen en daar stond volgens mij 6 liter reserve in, dus dat die teller op 0km stond was voor mij geen zorg. Eigenlijk zou ik dan nog makkelijk 50km kunnen rijden op het moment dat de teller 0km aangeeft. Klopt wel ongeveer, want er ging 62 liter in en die tank kan dacht ik 68liter hebben. Was geinig om een Toyota Prius rijder naast mij zijn ogen uit te zien kijken naar hoeveel ik tankte. Toen ik klaar was een getal met drie cijfers op de pomp. Heb nog nooit iemand zo verontwaardigd zien kijken haha |p Prius geeks.
Re: Rij hem zover mogelijk leeg....
Eeuhhh ...teller op nul wil zeggen dat de reservetank dus ook verbruikt is hoor.Lex schreef:Net met mijn nieuwe 330Ci tot 0km gereden.
De dag ervoor had ik het boekje toevallig doorgelezen en daar stond volgens mij 6 liter reserve in, dus dat die teller op 0km stond was voor mij geen zorg. Eigenlijk zou ik dan nog makkelijk 50km kunnen rijden op het moment dat de teller 0km aangeeft. Klopt wel ongeveer, want er ging 62 liter in en die tank kan dacht ik 68liter hebben.
Wat jij omschrifjt is volgens mij doorrijden todat het lampje gaat branden (en dan begin je dus aan de reservetank).
Re: Rij hem zover mogelijk leeg....
Heb ook een keer na een lange rit vanuit Belgie de 4 streepjes zien staan.
Ik reed op de snelweg en volgens de boordcomputer kon ik nog 15 km rijden.
Nog geen halve minuut later stond er opeens 5 km.
Gelijk bij de eerste afslag eraf gegeaan.
Bij de pomp aangekomen stonden er - - - - km. x|
Is geen prettig gevoel om zo te rijden.
Moet wel zeggen dat ik altijd nog een kilometer of 50 á 75 doorrij, nadat het reservelampje is gaan branden.
Ik reed op de snelweg en volgens de boordcomputer kon ik nog 15 km rijden.
Nog geen halve minuut later stond er opeens 5 km.
Gelijk bij de eerste afslag eraf gegeaan.
Bij de pomp aangekomen stonden er - - - - km. x|
Is geen prettig gevoel om zo te rijden.
Moet wel zeggen dat ik altijd nog een kilometer of 50 á 75 doorrij, nadat het reservelampje is gaan branden.
Re: Rij hem zover mogelijk leeg....
Nope, lampje brandde al een tijdje.Mooggie schreef:Eeuhhh ...teller op nul wil zeggen dat de reservetank dus ook verbruikt is hoor.Lex schreef:Net met mijn nieuwe 330Ci tot 0km gereden.
De dag ervoor had ik het boekje toevallig doorgelezen en daar stond volgens mij 6 liter reserve in, dus dat die teller op 0km stond was voor mij geen zorg. Eigenlijk zou ik dan nog makkelijk 50km kunnen rijden op het moment dat de teller 0km aangeeft. Klopt wel ongeveer, want er ging 62 liter in en die tank kan dacht ik 68liter hebben.
Wat jij omschrifjt is volgens mij doorrijden todat het lampje gaat branden (en dan begin je dus aan de reservetank).