BMW 330CI
Re: BMW 330CI
7200 euro voor een E46 M3 is uiteraard onzin, goedkoopsten zitten rond de 18k en dan heb je een met 2ton+ km.
Met schade kosten ze soms nog meer dan 7200 euro.
Maar zie dat je veel bezig bent met de goedkoopste te vinden, lijkt me een verkeerd uitgangspunt bij een dikke E46 als een 330ci, kan veel aan mankeren. Zou echt voor kwalliteit gaan, en daar een goede prijs zien te bedingen.
Een erg goedkope kan duurkoop worden
En als het budget maar net een 330ci toe laat hoe verstandig is het dan om er een te kopen, dan is mischien een 320ci een betere keus, stukken goedkoper in aanschaf en vaak stukken minder km, maar ik kan uiteraard niet bij je in de beurs kijken
Met schade kosten ze soms nog meer dan 7200 euro.
Maar zie dat je veel bezig bent met de goedkoopste te vinden, lijkt me een verkeerd uitgangspunt bij een dikke E46 als een 330ci, kan veel aan mankeren. Zou echt voor kwalliteit gaan, en daar een goede prijs zien te bedingen.
Een erg goedkope kan duurkoop worden
En als het budget maar net een 330ci toe laat hoe verstandig is het dan om er een te kopen, dan is mischien een 320ci een betere keus, stukken goedkoper in aanschaf en vaak stukken minder km, maar ik kan uiteraard niet bij je in de beurs kijken
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
- Gérald320icabrio
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 19 aug 2009, 02:25
- Locatie: Breda
Re: BMW 330CI
Het is ook niet zeker dat ik voor een 330 ga hoor, een 320 zal het niet snel worden, eerder zal het dan nog een 325 of 328 worden, maar ben gewoon een beetje in de regio aan het zoeken. Plus dat ik nog een aantal opties op de auto wil hebben en die moeten er gewoon opzitten en toevallig had die 330 ze.
de volgende opties wil ik op mijn auto hebben
- automaat met steptronic
- navigatie liefst 16:9
- PDC
- climate control
- cruise control
- LMV
- xenon
- boardcomputer
- leder
- multi functioneel stuur
En of dat nou op een mooie 325, 328 of 330 coupe zit maakt me niet zoveel uit.
Maar als jullie een mooi exemplaar tegen komen dan sta ik er ook zeker voor open.
de volgende opties wil ik op mijn auto hebben
- automaat met steptronic
- navigatie liefst 16:9
- PDC
- climate control
- cruise control
- LMV
- xenon
- boardcomputer
- leder
- multi functioneel stuur
En of dat nou op een mooie 325, 328 of 330 coupe zit maakt me niet zoveel uit.
Maar als jullie een mooi exemplaar tegen komen dan sta ik er ook zeker voor open.
- Spoiler: Laat zien
PAIN is TEMPORARY. QUITTING LASTS FOREVER.
Re: BMW 330CI
Voordat je ook maar een e46 koopt, controleer altijd driedubbel of er geen scheuren in het subframe zitten. Zeker bij de modellen van voor 2003. Je hebt echt geen zin in geknoei daarmee. Bovendien is het simpel even te controleren door hem op de brug te zetten en met een zaklantaarn even heel nauwkeurig te kijken...
Zoek maar eens op het forum naar subframe. Er zijn genoeg topics over met duidelijk foto's van hoe dat eruit kan zien.
Zoek maar eens op het forum naar subframe. Er zijn genoeg topics over met duidelijk foto's van hoe dat eruit kan zien.
Re: BMW 330CI
Opzich is goedkoop niet altijd duurkoop. Maar dan moet (bij mij) de auto wel een sluitende onderhoudshistorie hebben en er zeer goed uitzien.
Bij mij gaan de alarmbellen rinkelen bij deze auto omdat :
1. Het is een import auto (pas 1 maand geleden geimporteerd)
2. De auto is t.o.v. soortgelijke auto's (zeer) goedkoop, de volgende coupe op autoscout kost 11.000 de daarnaopvolgende 14.000.
3. De auto heeft geen aantoonbaar onderhoud gehad de afgelopen 2 jaar én heeft een lage kilometerstand.
Eens temeer omdat deze auto in Duitsland (autoscout.de) ook zomaar 7.000 euro kost (zonder schade) tel daar je bpm bijop en de winstmarge van de verkopende partij, dan zit je ruim boven de 9.000 euro. De auto lijkt mij gewoon te goedkoop.
Kortom: Ik zou hem laten staan.
Bij mij gaan de alarmbellen rinkelen bij deze auto omdat :
1. Het is een import auto (pas 1 maand geleden geimporteerd)
2. De auto is t.o.v. soortgelijke auto's (zeer) goedkoop, de volgende coupe op autoscout kost 11.000 de daarnaopvolgende 14.000.
3. De auto heeft geen aantoonbaar onderhoud gehad de afgelopen 2 jaar én heeft een lage kilometerstand.
Eens temeer omdat deze auto in Duitsland (autoscout.de) ook zomaar 7.000 euro kost (zonder schade) tel daar je bpm bijop en de winstmarge van de verkopende partij, dan zit je ruim boven de 9.000 euro. De auto lijkt mij gewoon te goedkoop.
Kortom: Ik zou hem laten staan.
Re: BMW 330CI
http://www.prinsautos.nl/prinsautos/ hier staat ook een 330i leuke wagen opzich alles wat ie maar kan hebben.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
- Gérald320icabrio
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 19 aug 2009, 02:25
- Locatie: Breda
Re: BMW 330CI
Dat is zeker een mooie wagen, maar ben toch echt opzoek naar een coupe.
Wel 2 op het oog een 328ci en een 330ci, maar ik heb nog geen beslissing genomen, de 330 nog niet bekeken. Ik ga er toch zeker nog een paar bekijken. 't Valt alleen niet mee om een mooi exemplaar te vinden, ben zelf namelijk helemaal gek van topaz blau maar die is bijna niet te vinden met de opties die ik wil, en die ook binnen mijn budget valt. Heb er net 1 gevonden, maar ook pas ingevoerd. Zag er wel "dik" uit met mooie sportvelgen en grijs leder, en verder alle opties die je kan bedenken zo ongeveer.
Mooie auto maar wil eigenlijk een origineel nederlandse auto, dus de zoektocht gaat nog steeds door. Moet er wel bij zeggen dat de 328ci die ik vandaag heb bekeken wel een beetje door mijn gedachten blijft gaan. Wil nog wel een beetje vergelijkings materiaal hebben voor ik een goede beslissing kan nemen.
Mijn eerste indruk (tegenover de 530d) was dat de auto nog al stug aanvoelde, waarschijnlijk door de verlaging en de velgen. Stuurde natuurlijk ook heel anders. Het blok zag er netjes uit, en zonder de oliedop erop bleef de motor ook heel mooi lopen. Verder zat er op de bestuurdersstoel 1 plekje op de zitting ongeveer de groote van een muntje van 20 cent misschien wel gewoon vuil, vind dit persoonlijk niet zo heel storend dat ik hem ervoor zou laten staan. Elektrische stoel verstelling werkte ook nog goed de climate werd ook gewoon koud. Het stuur was alleen een beetje versleten, maar dat is ook te vervangen. Boekjes waren ingevuld tot 156k en had nu 178k gelopen. Als ik de auto zou kopen dan zou hij nog een aflever beurt krijgen. Had er best een goed gevoel bij eigenlijk wel. De prijs van de auto was 7950 en kreeg 3500 voor mijn eigen auto terug. Als ik geen auto zou inruilen dan konden we nog iets met de prijs doen. Ik denk dat ik toch maar eens ga bellen wat er dan met de prijs gedaan kan worden. Ik hoop dat dat ook nog een beetje in mijn voordeel uit zal pakken, dat zou dan weer een pluspunt zijn voor de auto.
Wel 2 op het oog een 328ci en een 330ci, maar ik heb nog geen beslissing genomen, de 330 nog niet bekeken. Ik ga er toch zeker nog een paar bekijken. 't Valt alleen niet mee om een mooi exemplaar te vinden, ben zelf namelijk helemaal gek van topaz blau maar die is bijna niet te vinden met de opties die ik wil, en die ook binnen mijn budget valt. Heb er net 1 gevonden, maar ook pas ingevoerd. Zag er wel "dik" uit met mooie sportvelgen en grijs leder, en verder alle opties die je kan bedenken zo ongeveer.
Mooie auto maar wil eigenlijk een origineel nederlandse auto, dus de zoektocht gaat nog steeds door. Moet er wel bij zeggen dat de 328ci die ik vandaag heb bekeken wel een beetje door mijn gedachten blijft gaan. Wil nog wel een beetje vergelijkings materiaal hebben voor ik een goede beslissing kan nemen.
Mijn eerste indruk (tegenover de 530d) was dat de auto nog al stug aanvoelde, waarschijnlijk door de verlaging en de velgen. Stuurde natuurlijk ook heel anders. Het blok zag er netjes uit, en zonder de oliedop erop bleef de motor ook heel mooi lopen. Verder zat er op de bestuurdersstoel 1 plekje op de zitting ongeveer de groote van een muntje van 20 cent misschien wel gewoon vuil, vind dit persoonlijk niet zo heel storend dat ik hem ervoor zou laten staan. Elektrische stoel verstelling werkte ook nog goed de climate werd ook gewoon koud. Het stuur was alleen een beetje versleten, maar dat is ook te vervangen. Boekjes waren ingevuld tot 156k en had nu 178k gelopen. Als ik de auto zou kopen dan zou hij nog een aflever beurt krijgen. Had er best een goed gevoel bij eigenlijk wel. De prijs van de auto was 7950 en kreeg 3500 voor mijn eigen auto terug. Als ik geen auto zou inruilen dan konden we nog iets met de prijs doen. Ik denk dat ik toch maar eens ga bellen wat er dan met de prijs gedaan kan worden. Ik hoop dat dat ook nog een beetje in mijn voordeel uit zal pakken, dat zou dan weer een pluspunt zijn voor de auto.
- Spoiler: Laat zien
PAIN is TEMPORARY. QUITTING LASTS FOREVER.
Re: BMW 330CI
Ik heb het al vaker hier gezegd maar waarom ga je niet eens kijken in Duitsland?
Veel meer keuze en uiteindelijk ben je net zo duur (of zelfs goedkoper) uit dan hier in nederland.
De auto`s daar hebben veel en veel meer opties dus je vindt veel sneller iets wat je zoekt!
Overigens denk ik dat het moeilijk wordt om een 330Ci voor die prijs te vinden met al die opties en dan ook nog eens in goeie staat. Ik denk persoonlijk dat je je budget wel iets bij mag stellen.
Dan denk ik dat zoiets wel erg leuk is voor je. Mits je even die telefoonhouder weghaalt
Veel meer keuze en uiteindelijk ben je net zo duur (of zelfs goedkoper) uit dan hier in nederland.
De auto`s daar hebben veel en veel meer opties dus je vindt veel sneller iets wat je zoekt!
Overigens denk ik dat het moeilijk wordt om een 330Ci voor die prijs te vinden met al die opties en dan ook nog eens in goeie staat. Ik denk persoonlijk dat je je budget wel iets bij mag stellen.
Dan denk ik dat zoiets wel erg leuk is voor je. Mits je even die telefoonhouder weghaalt
Re: BMW 330CI
Het is zeker zo dat in duitsland de uitvoeringen van deze auto's bijna altijd full options zijn en exclusieve modellen voor de helft van de prijs. Daarnaast is het ook zo dat in het algemeen vaak snelweg KM zijn en vaak zorgen duitsers wel goed voor hun auto qua services. Als ik 14.000 kon uitgeven zou ik zeker in duitsland gaan kijken. Het kost een beetje misschien meer maar dan wel een auto die alles heeft en in Nederland veel meer waard is (gewoon doen!).
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
Re: BMW 330CI
Ik denk dat je daar ook makkelijk voor minder dan 14.000 een mooie auto kunt scoren hoor.
En uiteindelijk betaald zich dat wel uit: 1. mogelijk minder onderhoud, 2. mocht je de auto weer willen verkopen krijg je er meer voor trug door de betere staat en de vele opties.
En uiteindelijk betaald zich dat wel uit: 1. mogelijk minder onderhoud, 2. mocht je de auto weer willen verkopen krijg je er meer voor trug door de betere staat en de vele opties.
- Gérald320icabrio
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 19 aug 2009, 02:25
- Locatie: Breda
Re: BMW 330CI
Helaas voor mij is mijn budget niet van die grootte jongens... Plus dat ik dan de reis naar DL zou moeten maken en dat ik ook niet echt iets waar ik veel zin in heb. De motorisering maakt me niet zo heel veel uit, als het maar minimaal een 325ci is die auto's hebben namelijk de meeste opties die ik wil hebben er standaard wel opzitten. Ik vermaak me eigenlijk ook wel met zo'n zoektocht op internet, en soms kom ik weleens wat tegen, alleen aan de andere kant van Nederland (| dus ben nu een beetje in de regio aan het zoeken, als daar niets te vinden is dan ga ik eens in een andere regio kijken.
En Duitsland is eigenlijk geen optie omdat ik mijn auto gewoon dagelijks nodig heb. Maar ik heb er zeker wel gekeken.
En Duitsland is eigenlijk geen optie omdat ik mijn auto gewoon dagelijks nodig heb. Maar ik heb er zeker wel gekeken.
- Spoiler: Laat zien
PAIN is TEMPORARY. QUITTING LASTS FOREVER.
Re: BMW 330CI
Met een beetje logisch nadenken pik je de nep-advertenties er zo uit.
Maar 'aan de andere kant van NL', waar praten we nou over? Voor een nieuwe auto mag toch best een ritje gemaakt worden?
Trouwens zou ik eerder voor een 325ci of 330ci gaan, dan voor een 328ci. Die laatste is namelijk een M52 en hebben ook de subframe kwaaltjes.
Als je budget 8k is, dan denk ik dat een 330ci niet gaat lukken. Ja, misschien de állergoedkoopste maar die zijn meestal niet voor niets zo goedkoop....
Fatsoenlijke beginnen eigenlijk pas bij 10, en daarboven.
Maar 'aan de andere kant van NL', waar praten we nou over? Voor een nieuwe auto mag toch best een ritje gemaakt worden?
Trouwens zou ik eerder voor een 325ci of 330ci gaan, dan voor een 328ci. Die laatste is namelijk een M52 en hebben ook de subframe kwaaltjes.
Als je budget 8k is, dan denk ik dat een 330ci niet gaat lukken. Ja, misschien de állergoedkoopste maar die zijn meestal niet voor niets zo goedkoop....
Fatsoenlijke beginnen eigenlijk pas bij 10, en daarboven.
Dit is een érg mooie ja, maarja, rijklaar op NL kenteken moet je dan wel rond de 12k gaan denkenmantisnl schreef:Dan denk ik dat zoiets wel erg leuk is voor je.
www. M3 register .nl
- Gérald320icabrio
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 19 aug 2009, 02:25
- Locatie: Breda
Re: BMW 330CI
Heb net nog even op autotrader gekeken en had een paar vraagjes over 2 autobedrijven
1. Jet cars in Rotterdam
2. Autohuis Amersfoort in... Amersfoort
Kent iemand deze bedrijven?
Betrouwbaar of niet?
Heeft iemand weleens zaken met ze gedaan?
Moet ik er weg blijven?
Lees op internet dat het niet de beste bedrijven zijn...
Is het misschien niet verstandig om bij een particulier een auto te kopen, zodat je weet wie erin gereden heeft? Aan de manier van praten over de auto kun je toch meestal wel een beetje opmerken hoe iemand met zijn auto omgaat?
1. Jet cars in Rotterdam
2. Autohuis Amersfoort in... Amersfoort
Kent iemand deze bedrijven?
Betrouwbaar of niet?
Heeft iemand weleens zaken met ze gedaan?
Moet ik er weg blijven?
Lees op internet dat het niet de beste bedrijven zijn...
Is het misschien niet verstandig om bij een particulier een auto te kopen, zodat je weet wie erin gereden heeft? Aan de manier van praten over de auto kun je toch meestal wel een beetje opmerken hoe iemand met zijn auto omgaat?
Laatst gewijzigd door Gérald320icabrio op 23 jul 2010, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
PAIN is TEMPORARY. QUITTING LASTS FOREVER.
Re: BMW 330CI
Vreemd, maar je hebt dus wel budget om een 330 rijdend te houden? Denk aan benzine(!) onderhoud etc. dat is ook niet goedkoop met zo`n auto hoor!Helaas voor mij is mijn budget niet van die grootte jongens...
Helemaal mee eens! Je hoeft er tenslotte maar 1x naartoe te rijden, dan maakt het weinig uit of je nou een ritje van 30 min of een ritje van 3 a 4 uur voor de boeg hebt. Als je uiteindelijk daardoor je droomauto koopt zou ik dat er graag voor over hebben!Maar 'aan de andere kant van NL', waar praten we nou over? Voor een nieuwe auto mag toch best een ritje gemaakt worden?
Ik heb voor mijn auto ook 4 uur heen en 4 uur terug moeten rijden, half Duitsland door. Maar `s avonds kwam ik wel thuis met m`n auto en een heel voldaan gevoel!
Al met al denk ik dat je gewoon beter even door kunt sparen om vervolgens een fatsoenlijke en nette auto te kopen, dan nu een goedkoop ding kopen en vervolgens voor nare verassingen komen te staan.
Re: BMW 330CI
Ik denk dat ons punt duidelijk is
- Gérald320icabrio
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 19 aug 2009, 02:25
- Locatie: Breda
Re: BMW 330CI
Ik had nog niet op google gekeken... lees m'n bovenstaande post maar. Dus bij deze blijf ik daar zeker weg. Ben gewoon een beetje aan het kijken en kwam ze tegen, ook een beetje als vergelijking voor de 328ci die ik hier in de buurt ben tegengekomen. Wil namelijk toch een beetje vergelijken met een andere 328ci.
@mantisnl Het onderhoud is geen probleem nee, mijn buurman is monteur en die heeft ook een brug e.d. dus dat zit wel goed.
@mantisnl Het onderhoud is geen probleem nee, mijn buurman is monteur en die heeft ook een brug e.d. dus dat zit wel goed.
PAIN is TEMPORARY. QUITTING LASTS FOREVER.