Non-BMW cd/mp3 inbouwen??

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
DonB

Non-BMW cd/mp3 inbouwen??

Bericht door DonB » 30 jan 2008, 13:37

Hallo, ik heb sinds kort een e46 320 sedan, wil graag een cd speler hebben en het liefst ook mp3 erin.. nu heb ik wat zitten surfen op het web en heb ik wat opties gevonden.

1)cd-wisselaar (naar verluid heeft elke 320 een aansluiting voor een cdwisselaar achterin, maar dan heb ik nog steeds die bmw business casette/radio en zou niet weten of de wisselaar hiermee te bedienen is)..
2)bmw business cd/radio (evt mp3 bij nieuwe modellen begrijp ik), deze past natuurlijk perfect ipv de casette/radio die er nu in zit.
3)externe Sony of Kenwood (of ander merk) cd/mp3.

Nu vroeg ik me bij optie 3 af of dit goed in te bouwen is, ik heb het idee dat standaard cd/mp3 spelertjes niet passen bij het gat wat de originele bmw business casette/radio achterlaat, die ziet er namelijk veel breder uit. Ook weet ik niet of het volume dan nog per stuur regelbaar is.

Ik zit echt met een dilemma, mij lijkt de goedkoopste optie optie3, een non-bmw cd/mp3 inbouwen, maar weet dus niet of volume via stuur regelbaar is en of het uberhaupt past.

Iemand ideeen hierover?
Vind namelijk zon officiele bmw business cd/radio wel aan de dure kant (300 euro op wheelsonline met inlevering van je oude bmw business casette/radio deck).

Grtn,

DonB

Hennep
Contacteer:

Re: Non-BMW cd/mp3 inbouwen??

Bericht door Hennep » 30 jan 2008, 15:14

Bij optie drie is eventueel wel stuurbedining mogelijk maar dan kom je in een duurdere prijsklasse radios terecht mede moet je dan ook nog een extra kabel aanschaffen om dit te laten werken. kosten hiervan waren geloof ik 100,-. voor een radio van een ander merk buiten BMW dus sony of kenwood of iets in die richting in de prijsklasse van 250 tot 400,-.
[thumbnail]http://i20.tinypic.com/2rqm6vm.jpg[/thumbnail]
Als je voor een ander merk radio kiest zijn hiervoor plaatjes te verkrijgen zoals bij mij in bovenstaande foto. Deze sluiten goed aan op de rest van het interieur. Ik heb dus niet voor de duurdere opties gekozen en de stuurbediening werkt dus ook niet meer. Ikzelf heb hier geen bezwaar tegen.

Succes met je keuze

Oelie

Bericht door Oelie » 30 jan 2008, 16:34

Mij is verteld bij mijn audioleverancier dat van de huidige modellen van Pioneer, alle modellen werken met een adaptorkabeltje mbt de stuurwielbediening bij bmw. Kosten van dit pioneerkabeltje zijn 19,95 euro. :p
Geniet van het leven, voor je het weet is het voorbij

Hennep
Contacteer:

Bericht door Hennep » 30 jan 2008, 16:40

Oelie schreef:Mij is verteld bij mijn audioleverancier dat van de huidige modellen van Pioneer, alle modellen werken met een adaptorkabeltje mbt de stuurwielbediening bij bmw. Kosten van dit pioneerkabeltje zijn 19,95 euro. :p
Dat scheelt nogal. De mijne is al bijna twee jaar geleden vervangen dus prijzen en uitvoeringen en functies zullen ondertussen wel veranderd zijn. Het is maar net wat je zelf wilt en wat je in de toekomst eventueel aan audio in wil bouwen of veranderen en daar zou ik je keuze op baseren. Verder qua functionaliteit en mogelijkheden van de BMW cd speler kan ik e niet helpen want daar heb ik geen ervaring mee. De radio is bij mij op de dag dat ik hem kreeg gelijk vervangen.

DonB

Bericht door DonB » 01 feb 2008, 10:58

Ah thanks voor de reacties, enig idee waar je zon kabeltje kunt halen en ik zie op die foto van jouw interieur een soort tussenstukje dat de ruimte opvult.. hoe kom je daaraan?

edit: en 1)cd-wisselaar (naar verluid heeft elke 320 een aansluiting voor een cdwisselaar achterin, maar dan heb ik nog steeds die bmw business casette/radio en zou niet weten of de wisselaar hiermee te bedienen is)..

is dat een optie zonder cd front?

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 01 feb 2008, 12:43

Een fatsoenlijke Pioneer radio/cd met MP3 beginnen vanaf zo'n 129 euro :!
www. M3 register .nl

DonB

Bericht door DonB » 01 feb 2008, 23:53

thanks, maar.. ik vroeg waar je zon kabeltje kon kopen :)

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 02 feb 2008, 00:04

Waar je ook die Pioneers haalt ?? Pioneer dealers kunnen die gewoon bestellen, meeste zullen dat niet op voorraad hebben

DonB

Bericht door DonB » 02 feb 2008, 12:30

Mjah ok.. ik koop mn autoradio usually bij de mediamarkt ofzo, maar miss hebben ze het daar ook wel ga eens kijken.

Thanks.

Niemand weet dus of je zon cd wisselaar kan aansluiten zonder cd frontje dus gewoon met casette/radio bmw business deck??

Edit: ben vandaag bij de mediamarkt geweest en een verkoper vertelde dat idd alleen Pioneer mp3spelers de stuurvolumecontrole kabeltjes ondersteunen. Maar wel alleen die vanaf 250 euro, dus misschien toch beter die orginele BMW Business mp3/cd kopen.

ED ED

Bericht door ED ED » 10 feb 2008, 14:02

waarschijnlijk is een keuze snel gemaakt
als je weet wat je er mee wil doen
als je bv meerdere versterkers er op aan zou willen sluiten
om de audio beter te kunnen verdelen over front mid en rear
en evt een sub
kom je op een ander merk buiten orgineel uit
maar dat verknoeid wel je interrieur
vind ik persoonlijk maar k heb t zelf wel
andere optie is een ietwat duurdere radio met evt klapscherm
dan verplaats je gewoon de ac bediening
zoals dat bij een 16:9 ook is
Afbeelding

Erik R.

Bericht door Erik R. » 10 feb 2008, 19:10

Dat van de duurdere radio van pioneer en dat het kabeltje dan wel zou passen is onzin.

Heb zelf een pioneer radio met klapscherm van rond de 800 euro maar schijnt geen aansluiting te hebben voor het kabeltje je moet dus goed opletten welke er wel 1 heeft, en er niet vanuit gaan dat de duurder dat wel hebben.
Mij maakt het niet zoveel uit heb gewoon eelosse AB gekocht.

DonB

Bericht door DonB » 11 feb 2008, 18:33

Ja ok, bij bepaalde Pionier modellen dan, maar even iets anders, ik begreep dat je ook gewoon een cd-wisselaar (van bmw) kunt kopen voor n eurootje of 150 (2ehands) en dan aan kunt sluiten op die standaard aansluiting in de kofferbak van de e46 sedan, dan zou je die wisselaar met je radio/casette deck kunnen aansturen, én met je stuur, zoals ik het begreep. Dus dat zou ook super zijn, dan heb ik helemaal geen ander radiodeck nodig (alleen kan ie dan geen mp3 afspelen), maarrrrrr doen gekopieerde cd's t ook op die wisselaar, ik begreep van wel maar kan iemand het hier bevestigen?

DonB

Bericht door DonB » 11 feb 2008, 21:36

en je kan em ook gewoon met je radio/casette deck regelen? Geen cd front nodig?

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 11 feb 2008, 21:45

Heb zelf ook ff zitten te zoeken,want ik zou graag mijn Pioneer avic X1 ook graag weer via het stuur willen bedienen.
Kwam dit tegen op de site van Pioneer.

[thumbnail]http://i263.photobucket.com/albums/ii14 ... ilpage.jpg[/thumbnail]

Draadstuurwiel afstandsbedienings adapters

Als uw Pioneer autoradio voorzien is voor afstandsbediening, kan hij dankzij een adapterkit werken met de bestaande ingebouwde afstandsbediening: infrarood voor de Pioneer autoradio's die klaar zijn voor afstandsbediening, en met een draad voor Pioneer autoradio's die voorzien zijn van een ingang voor een draadafstandsbediening (een miniaansluiting achteraan). Er bestaan verschillende soorten adapters, afgestemd op de originele afstandsbediening van de meeste autos .(info van de site Pioneer.nl)

DonB

Bericht door DonB » 12 feb 2008, 00:08

zekers handig.. maar zit nu persoonlijk meer te dubben over die wisselaar, ofie dus gewoon past..
maar wel super van pionier.. moet dus een afstandsbediening bij zitten..

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”