breedte wielspacers
breedte wielspacers
goedenavondd
Na mijn 19'' velgen total loss gereden te hebben rijdt ik weer op mijn standaard 16'' rond. Nu vind ik deze wel erg ver naar binnen staan en heb ik gemeten hoe breed de spacers moeten zijn om weer een beetje leuk aanzicht te krijgen.
dit kwam neer op: voor 10 - 15mm en achter 25 - 30 mm
Nu zal voor niet erg zijn aangezien het met 235 (nu 215) banden ook geen probleem was, maar achter weet ik het toch niet zeker..
nu zal het misschien iets sneller slijten maar heb nog nergens kapotte wiellagers voorbij zien komen, vraag me toch af hoever de bmw kwaliteit op dit gebied kan hebben..
wie o wie weet wat meer hierover?
Na mijn 19'' velgen total loss gereden te hebben rijdt ik weer op mijn standaard 16'' rond. Nu vind ik deze wel erg ver naar binnen staan en heb ik gemeten hoe breed de spacers moeten zijn om weer een beetje leuk aanzicht te krijgen.
dit kwam neer op: voor 10 - 15mm en achter 25 - 30 mm
Nu zal voor niet erg zijn aangezien het met 235 (nu 215) banden ook geen probleem was, maar achter weet ik het toch niet zeker..
nu zal het misschien iets sneller slijten maar heb nog nergens kapotte wiellagers voorbij zien komen, vraag me toch af hoever de bmw kwaliteit op dit gebied kan hebben..
wie o wie weet wat meer hierover?
Re: breedte wielspacers
waarom zou je het doen? blijf je nu met 16 inch rijden dan :?
gewoon gauw weer op zoek naar een mooie set joh
maaruhm, een spacer van 25-30 mm lijkt me wel erg heftig... wat voor ET hebben die velgen dan?
gewoon gauw weer op zoek naar een mooie set joh
maaruhm, een spacer van 25-30 mm lijkt me wel erg heftig... wat voor ET hebben die velgen dan?
- Edit:
- je hebt natuurlijk wel een coupe, dat scheelt.. maar vraag me af of het niet raar gaat staan als ie zo breed op van die ielige velgjes staat
daarnaast zijn spacers van 3 cm volgens mij sowieso een beetje veel van het goede, lagers krijgen dan wel flink op hun flikker toch denkik, met ET 15-20.. maar durf daar ook geen concrete uitspraken over te doen
_______________________________Showroom________________________________
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Re: breedte wielspacers
ja leuk zag het er zeker uit! alleen ben ik er in 1 dag 2x achtergekomen dat zo'n grote velg toch niet tegen stoepranden kan.. gevolg zijn een heeele hoop diepe krassen en in 1 velg gewoon een deuk, net geen vouw in de gepolijste rand een goeie die dat nog kan repareren denk ik
die 16'' hebben hier tenminste geen last van, plus mijn vriendin woont 100 km verder dus scheelt ook wat in de centjes vanwege de smallere banden haal nu de 1 op 13 en das een wonder voor me alleen staan ze nou weer zo ver naar binnen dat t er gewoon niet uit ziet naar mijn mening..
schiet me meteen te binnen, zou het te fotoshoppen zijn voor een beter idee?
die 16'' hebben hier tenminste geen last van, plus mijn vriendin woont 100 km verder dus scheelt ook wat in de centjes vanwege de smallere banden haal nu de 1 op 13 en das een wonder voor me alleen staan ze nou weer zo ver naar binnen dat t er gewoon niet uit ziet naar mijn mening..
schiet me meteen te binnen, zou het te fotoshoppen zijn voor een beter idee?
Re: breedte wielspacers
Ik zou dan eerder voor een mooie OEM 18"of 17" gaan, die zijn niet zo breed houd je nog wat stoeprandbescherming over, en dan die gewoon lekker spacen
Re: breedte wielspacers
zou dat dan niet een soortgelijk effect geven omdat t nog steeds van die dunne bandjes bandjes zijn?
Is dan wel mooi te combineren met 330 remmerij aangezien dat ook een beetje op aan het raken is :>
Is dan wel mooi te combineren met 330 remmerij aangezien dat ook een beetje op aan het raken is :>
Re: breedte wielspacers
Nou ik weet niet hoe breed jouw vorige velgen waren, maar mijn OEM 18" 8,5J hebben met een 255 band echt veel meer stoeprandbescherming als mijn 19" 9,5J met een 255 band.
Als je namelijk een band gaar stretchen vervalt je stoeprandbescherming, dus als jouw vorige banden ook met wat stretch om je velg lagen dan zou je gewoon een wat smallere velg met een evenbrede band in een inchmaat kleiner kunnen overwegen en dan zit je een heel stuk veiliger...
Als je namelijk een band gaar stretchen vervalt je stoeprandbescherming, dus als jouw vorige banden ook met wat stretch om je velg lagen dan zou je gewoon een wat smallere velg met een evenbrede band in een inchmaat kleiner kunnen overwegen en dan zit je een heel stuk veiliger...
- Spoiler: Laat zien
Re: breedte wielspacers
fair enough die deuk kwam door een nogal haakse bocht maar dat is idd geen excuus..
met een 255 band heb je idd gelijk, ziet er ook echt superdik uit!
heb al heel kort even rondgekeken naar een leuk breedset maar nog niks gevonden wat origineel en toch mooi was, behalve de BBS waar half bmw nederland mee rijdt
heb mezelf net al wakker geschud dat looks toch boven verbruik komen, misschien heb ik na het vinden van een leuk set velgen wel een goeie bui en komt er nog een verlaging bij, maar dat zie ik dan wel
met een 255 band heb je idd gelijk, ziet er ook echt superdik uit!
heb al heel kort even rondgekeken naar een leuk breedset maar nog niks gevonden wat origineel en toch mooi was, behalve de BBS waar half bmw nederland mee rijdt
heb mezelf net al wakker geschud dat looks toch boven verbruik komen, misschien heb ik na het vinden van een leuk set velgen wel een goeie bui en komt er nog een verlaging bij, maar dat zie ik dan wel
Re: breedte wielspacers
Spacers wilden nog wel eens spontaan afbreken in combo met verlaging in het verleden.
Niet bang dat ze bij jou ook gaan knappen of neem je de gok?
Ik ben erg n00b met dit hoor ...
Niet bang dat ze bij jou ook gaan knappen of neem je de gok?
Ik ben erg n00b met dit hoor ...
- - Ein mann, Ein machine. - - BMW E53 4.4i exe - -
Re: breedte wielspacers
Een spacer knapt niet spontaan hoor... En al zou die knappen, ze zitten zo klem tussen wiel en naaf dat er nog niks gebeurt.
Een bedrijf als Porsche gebruikt ze zelfs in de racerij gewoon zonder problemen, en daar zijn de piekbelastingen en verlagingen flink extremer als bij straat gebruik.
Een bedrijf als Porsche gebruikt ze zelfs in de racerij gewoon zonder problemen, en daar zijn de piekbelastingen en verlagingen flink extremer als bij straat gebruik.