M MF sportstuur op pre facelift

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
dieselpower

M MF sportstuur op pre facelift

Bericht door dieselpower » 18 aug 2010, 10:20

Hallo mensen,

ik heb lang niets meer gepost. Maar binnenkort behoor ik waarschijnlijk weer tot het groepje 330d rijders 8) .
Echter de auto die ik op het oog heb is een PFL en het stuur wat daarin zit vind ik nou niet echt mooi. Is het mogelijk om in dit model een facelift M stuur te plaatsen?

Bedankt en groet.

p.s. mocht dit al ergens zijn besproken dan mag ie gelockt worden. Ik zag echter in de search zo 1-2-3 niet dit onderwerp.

Richel88

Re: M MF sportstuur op pre facelift

Bericht door Richel88 » 18 aug 2010, 10:24

Jah, dat is mogelijk.

Zitten er op dat oude stuur de besturing voor radio enzo? Dan is het plug and play (anders moet je nog extra bekabeling aanlegge, wat overigens wel te doen is)
Laatst gewijzigd door Richel88 op 18 aug 2010, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 18 aug 2010, 10:32

Bedoel je het stuur na sportstuur na 9/2000 ?? Volgens mij heeft de facelift namelijk dezelfde sturen als PreFacelifts vanaf 9/2000...

Zo ja dan is er iets met de airbags wat niet 100% overeen komt, maar wat daar de exacte gevolgen van zijn voor de werking van je airbag durft volgens mij niemand echt uitspraken over te doen.

dieselpower

Bericht door dieselpower » 18 aug 2010, 13:06

Aaah okee.

Het gaat om een wagen van maart 2000. Die met dat omgekeerd trapezoidvormige airbag zeg maar......

Ik vind het absoluut geen mooi stuur, dus zou er graag een ander in zien. Maar airbag is tricky dus?

Koody

Bericht door Koody » 22 aug 2010, 19:56

Zou ik wel gek vinden dat de airbag gek gaat doen ofzo. Het enige dat ie moet doen is wanneer ie een puls krijgt (of verliest) dat ie af moet gaan.
Het lijkt mij sterk dat de ene airbag anders werkt dan de andere....
- - Ein mann, Ein machine. - - BMW E53 4.4i exe - -

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 22 aug 2010, 20:04

De nieuwere airbags hebben 2 aansluitingen.

Ik dacht dat deze op twee verschillende snelheden kunnen ontploffen.
De oudere airbags hebben maar 1 aansluiting en gaan dus altijd volle bak af.

Of de nieuwere airbags dat slikken als ze maar 1 stekker aangesloten hebben dat weet ik niet. :?
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 22 aug 2010, 20:08

De nieuwere airbags zijn 2 fase airbags, die van voor 9/2000 zijn 1 fase airbags.

De vraag is dus of je airbag af gaat, en zo ja welke fase er dan getriggerd wordt. Ik ken de pinbezetting en interne werking van de airbag niet exact, dus ik durf er geen uitspraken over te doen iig. Ik weet wel dat ze niet exact gelijk aangestuurd worden en ik zou er zelf geen risico's mee willen nemen.

Dus of tot de grond toe uitzoeken of het kwaad kan, of gewoon lekker niet doen :roll:

Wat ik verder nog op het forum vond is het volgende:
Safar schreef: Even de feiten in ieder geval:
- 2-traps airbag heeft een andere aansluiting/kabelboom dan 1-traps (2 aansluitingen vs 1). De kabels worden gewoon met het stuur meegeleverd en zijn dus plug-and-play aan de airbag kant. Aangezien de slipring in beide gevallen identiek is, is het hier ook plug-and-play (met je oude stuur zijn er gewoon een aantal pinnen niet bezet).
- Een 2-traps airbag kan gewoon werken met een 1-traps airbag auto. Dit betekent echter dat als de airbag afgaat, hij altijd in de 'sterke' trap zal springen (ook bij een 'zachte' botsing) omdat hij enkel dat signaal door kan krijgen. Dit is geen probleem omdat hij dan gewoon als een 1-traps airbag functioneert, en die had je al.
- Als het airbag lampje uitgaat na contact maken betekent het dat het systeem werkt. Als het lampje nooit aankomt is het lampje zelf waarschijnlijk defect (wees dus voorzichtig hierbij). Als het lampje aanblijft, betekent dat gewoon dat je airbag niet zal functioneren bij een botsing. Eigen risico dus maar ik zou niet mijn eigen veiligheid in willen ruilen voor een ander stuurwiel.
- Koppel je accu los voordat je de airbag omwisselt, dan hoef je het lampje niet te resetten.

dieselpower

Bericht door dieselpower » 05 sep 2010, 19:09

Helder!!

Ik denk dat ik het er dan maar bij laat. Ik vind het M-sportstuur wel :~ , maar een werkende airbag heeft toch net een streepje hierop voor.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”