4-pitter automaat / rare toerental schommeling
4-pitter automaat / rare toerental schommeling
.
Jongens en meisjes ; bij de BudgetBimmer is er een klein dingetje welke mij toch wel stoort.
Eigenlijk.
Met grote regelmaat komt het volgende voor :
- ik start de auto, en het stationair toerental is dan normaal.
- wil ik achteruit, bijvoorbeeld een parkeervak verlaten, druk ik de automaat in R, en heel even schommelt dan het toerental naar beneden, om zich uiteraard gelijk weer te herstellen.
- druk ik daarna de bak in D, dan dondert het toerental helemaal in elkaar, en het lijkt er dan bijna op alsof de auto wil afslaan, maar dat gebeurt niet, het toerental schommelt weer een fractie, om dan weer netjes stationair te gaan lopen.
- het komt hoofdzakelijk voor als de bak warm is ; en dat het toerental iets schommelt als je de bak in D of R zet, zie ik wel meer automaten, van diverse merken gebeuren, maar dat het ding even schommelt tegen afslaan aan, dan zie ik eigenlijk nooit.
Iemand een idee ?
1 of andere sensor naar z'n gallemiezen wellicht ?
Toe aan nieuwe bakolie ?
.
Jongens en meisjes ; bij de BudgetBimmer is er een klein dingetje welke mij toch wel stoort.
Eigenlijk.
Met grote regelmaat komt het volgende voor :
- ik start de auto, en het stationair toerental is dan normaal.
- wil ik achteruit, bijvoorbeeld een parkeervak verlaten, druk ik de automaat in R, en heel even schommelt dan het toerental naar beneden, om zich uiteraard gelijk weer te herstellen.
- druk ik daarna de bak in D, dan dondert het toerental helemaal in elkaar, en het lijkt er dan bijna op alsof de auto wil afslaan, maar dat gebeurt niet, het toerental schommelt weer een fractie, om dan weer netjes stationair te gaan lopen.
- het komt hoofdzakelijk voor als de bak warm is ; en dat het toerental iets schommelt als je de bak in D of R zet, zie ik wel meer automaten, van diverse merken gebeuren, maar dat het ding even schommelt tegen afslaan aan, dan zie ik eigenlijk nooit.
Iemand een idee ?
1 of andere sensor naar z'n gallemiezen wellicht ?
Toe aan nieuwe bakolie ?
.
't Beste Maar Weer !
Ron.
Ron.
Re: 4-pitter automaat / rare toerental schommeling
Misschien je koppelomvormer?
- - Ein mann, Ein machine. - - BMW E53 4.4i exe - -
ik heb totaal geen verstand van automaten, maar het is toch zo dat je bij een automaat moet remmen omdat hij anders constant naar voren rolt ? (als je in D staat)
dat betekent dat de koppeling (oid) toch een beetje aangrijpt/doorslipt? is het dan niet zo dat als je de wagen in D zet dat het toerental iets zakt omdat er dan ineens lichte belasting op de motor komt?
dat betekent dat de koppeling (oid) toch een beetje aangrijpt/doorslipt? is het dan niet zo dat als je de wagen in D zet dat het toerental iets zakt omdat er dan ineens lichte belasting op de motor komt?
-
Jan67
Ik had bijna de zelfde storing, met mijn 4 pitter aut.
Alleen bij mij net na het starten van de auto voor een aantal sec.
Na het vervangen van de nokkenassensoren uiteindelijk laten uitlezen van computer.
Oorzaak luchtlekage.
Is ook een veel voorkomende storing bij E46
Alleen bij mij net na het starten van de auto voor een aantal sec.
Na het vervangen van de nokkenassensoren uiteindelijk laten uitlezen van computer.
Oorzaak luchtlekage.
Is ook een veel voorkomende storing bij E46
-
Jan67
Kan in het hele systeem voorkomen.
Vanaf de luchtfilter tot in aan het blok.
Carterontluchter.
Laten uitlezen is mijn voorstel.
Vanaf de luchtfilter tot in aan het blok.
Carterontluchter.
Laten uitlezen is mijn voorstel.