Vochtnevel door de interieurroosters naar binnen geblazen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
MDNGHT

Vochtnevel door de interieurroosters naar binnen geblazen

Bericht door MDNGHT » 30 aug 2010, 15:17

Wanneer ik bij warm weer de airco op mijn climatronic systeem aan heb staan merk ik dat deze het in het begin prima doet. Wanneer ik echter zo'n 50 kilometer heb gereden (over de snelweg) blaast de airco geen koude lucht meer (clima op AUTO, zowel kleppen als snelheid van de blower), sterker nog: bij maximale volumestroom ingeschakeld komt er amper een luchtstroom uit de roosters.

Wanneer ik dan vervolgens manueel de luchtstroom instel, variërend tussen boven/midden/onder, lijkt ineens het kleppensysteem 'open' te springen en komt er weer (koude) lucht het interieur in en is ook de blowersnelheid weer in orde. Het lijkt dus een regelklep die blijft hangen, in mijn ogen dezelfde klep als die je hoort wanneer je de airco aan en uit zet.

Voorafgaand, wellicht tegelijkertijd, aan het 'open gaan' van deze klep komt er even een vochtnevel naar binnen zetten door de luchtroosters boven de console.

Ik had het eerder niet door maar werd erop geattendeerd door mijn vriendin die de volle lading in haar gezicht kreeg *grijns*

Het lijkt er op dat de koude lucht de hele tijd tegen een klep aan heeft staan blazen. Wanneer de klep dan uiteindelijk open gaat lijkt de volle mep ineens vrij te komen, de vochtophoping meenemend in de vlucht.

Wie o wie herkent dit probleem, kan zich vinden in mijn verhaal en kan mij vertellen wat het waarschijnlijk kan zijn.

Groet, Robin
Afbeelding
Een BMW zonder CDV maakt rijden geweldig!!!

MDNGHT

Re: Vochtnevel door de interieurroosters naar binnen geblazen

Bericht door MDNGHT » 01 sep 2010, 07:49

Up... Iemand een :!
Afbeelding
Een BMW zonder CDV maakt rijden geweldig!!!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”