Koppeling vervangen en koppeling weer kapot binnen 2 dagen!!

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
kurry1987

Koppeling vervangen en koppeling weer kapot binnen 2 dagen!!

Bericht door kurry1987 » 03 sep 2010, 16:08

Hallo

Ik rij sindskort een bmw 330i van bouwjaar 2002.
Ik heb vorige week me koppeling vervangen omdat die kapot was gegaan.
Ik heb een complete nieuwe koppelingsplaat gekocht en het laten monteren aan een autogarage.
2 dagen later maakte me auto krakende geluiden en wanneer ik de koppeling ging indrukken stopte het geluid.
het geluid werd steeds erger en erger en me koppeling ging trillen wanneer ik me koppeling ging indrukken.
Ik heb eergisteren weer een nieuwe koppeling moeten kopen omdat er bleek dat me koppeling verbrand is en me druklagers kapot waren. heb nu weer een nieuwe koppeling erin. dus dat zijn er 2 binnen een week tijd. Hoe kan dat in godsnaam??
En me nieuwe koppeling kraakt, het maakt niks uit of de auto is gestart of uitstaat, wanneer ik de koppeling indruk of weer me voet eraf haal hoor ik een krakende geluid. wat kan dat zijn?
Moet ik er mee akkoord gaan met de kosten die de garage me geeft???
Hoe is het mogelijk dat de koppeling binnen 2 dagen kapot gaat?
Wat raden jullie me nu aan?

Help aub

Alvast bedankt

largeproject
Contacteer:

Re: Koppeling vervangen en koppeling weer kapot binnen 2 dagen!!

Bericht door largeproject » 03 sep 2010, 17:20

Toplager ook vernieuwd?Dus niet alleen druklager,drukgroep en koppelingsplaat. :?

En de kosten niet betalen,zit zo wie zo enekelen maanden garantie op de reperatie en ook op de onderdelen.

michel328

Bericht door michel328 » 03 sep 2010, 17:53

even oor de duidelikheid, heb je een nieuwe koppelingsplat laten verv. of een koppelings set?
als je alleen de plaat hebt laten doen zit het probleem waarschijnlijk in je drukgroep/druklager.

gr en suc6 michel
6 in lijn maakt rijden fijn!

Mario TT

Bericht door Mario TT » 03 sep 2010, 17:59

Dan nog, als je koppeling versleten is en je vervangt alleen je plaat dan kan het nooit zijn dat binnen twee weken het hele zooitje in de soep loopt. Je kan hooguit een snel versleten plaat hebben of een slippende koppeling maar je koppeling kan niet helemaal gaar zijn. Als je toplager kapot is dan kan dat toeval zijn of er is iets misgegaan in de garage.
Is de garage bij de Bovag aangesloten?
Ik denk dat er meer informatie moet zijn hierover om daadwerkelijk te kunnen zeggen wie hier voor de kosten moet opdraaien.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

kurry1987

Bericht door kurry1987 » 03 sep 2010, 18:29

er is een hele koppelingsset vervangen. ik weet niet wat een toplager is en weet ook niet of die vervangen is. ik heb totaal geen verstand van autos. wat ik heb begrepen van de monteur hij zegt je vliegwiel ziet er nog redelijk uit maar hij heeft het vermoeden dat me vliegwiel me druklagers kapot maakt en me koppeling. is dat wel mogelijk? en binnen 2 dagen al? naar mijn gevoel is monteur meer een slager, want hij weet ook niet precies wat er is.
het ziet er naar uit dat deze nieuwe koppeling ook naar de klote gaat nu. hij begint ook wel een beetje ratelende geluiden te maken. ik weet het echt niet meer.
hebben de koppelingsset wel garantie dat het minimaal een bepaalde tijd er mee moet ??

ik ben nu al 1200 euro lichter en probleem is niet eens opgelost

kurry1987

Bericht door kurry1987 » 03 sep 2010, 18:32

en trouwens de garage is niet aangesloten aan bovag.
het is een klein garage waar 2 mensen werken.

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 03 sep 2010, 19:12

Als het 2 massa vliegwiel stuk is,dan zul je dat merken doordat de aandrijflijn gaat schudden/trillen tijdens het gas geven,maar daar gaat geen druklager van kapot.

Een toplager is een kleinlagertje wat in het vliegwiel zit,hiermee word de priessas gelagert.

€1200 :X kwam laatste een advertentie tegen op MP die er €400 en dat was incl.oem koppelingsset.
Ik heb zelf voor mijn diesel € 230 betaald voor een koppelingsset,wel zelf gemonteerd.
Laatst gewijzigd door largeproject op 03 sep 2010, 19:17, 3 keer totaal gewijzigd.

Reint

Bericht door Reint » 03 sep 2010, 19:13

Meestal wordt een massavliegwiel gelijk met een koppelingsplaat vervangen omdat deze vaak vlak na elkaar het begeven. Dan hoef je niet 2x de hele bak achter de auto weg te halen. 1200 euro is redelijk veel geld voor alleen een koppelingsset ? hier zat geen vliegwiel bij?

Maar als het hetzelfde geluid is als eerst is het gewoon niet goed gerepareerd. Als de garage in kwestie niet weet wat het is moet hij iemand zien te regelen die het wel weet. Dat de garage niet aangesloten is bij de Bovag wil niet zeggen dat geen garantie gegeven moet worden. Garantie is in feite wettelijk verankerd. Een reparatie van een koppeling moet meer dan 2 dagen meegaan, dat lijkt mij helder.

Trilt de auto/aandrijving ook bij belasting? Zou kunnen wijzen op een ongebalanceerde of kapot massavliegwiel.

Edit: Largeproject was me voor zie ik :)
Afbeelding - 330dAT

Mario TT

Bericht door Mario TT » 03 sep 2010, 19:29

Ik heb m`n koppelingsplaat bij de dealer laten vervangen met een beurt voor 1200 euro. Je bent zwaar getild en je wordt opgelicht!
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

kurry1987

Bericht door kurry1987 » 03 sep 2010, 19:40

1200 euro maar ik heb wel 2 keer een nieuwe koppeling gekocht he.

voor alle duidelijkheid ik heb de auto een maand ongeveer. de auto is een week terug kapot gegaan.
toen heb ik een nieuwe koppelingsset erin laten zetten en die is na 2 dagen kapot gegaan en nu heb ik er nog 1 laten zetten.
dus in totaal heb ik 2 keer een nieuwe koppeling er in laten zetten in 4 dagen tijd ofzo.
maar nu lijkt deze ook kapot te gaan ik heb deze koppeling er sinds gisteren er in, en begint al lichtjes geluid te maken, wanneer ik de koppeling inhou komt er een ratelend geluid, heel vreemd.

dus in totaal heb ik ongeveer 600 euro betaald voor een complete koppelingsset inclusief montage.

prijs valt wel mee toch?

auto trilt niet ofzo, alles werkt naar behoren.

Reloader

Bericht door Reloader » 03 sep 2010, 20:26

hoe heet dat ding, koppelingsbekrachtiger ? daarmee zou t kunnen dat hij niet goed ontkoppeld/koppelt verhoogt slijtage, maar dat zou je ook wel moeten ruiken eigenlijk..

is de koppeling nu versleten, verbrand of echt gebroken ofzo?

en heb je een OEM koppeling of en imitatie? (die ebay race sport super power koppelingen trekken krom als je er te lang naar kijkt dus, bij mij komt er aan koppelinsdelen alleen nog maar oem in)

kurry1987

Bericht door kurry1987 » 03 sep 2010, 21:03

de merk is sachs ofzo. een duits merk. en nee ik ruik niks ofzo, het enige is dat er een ratelend geluid uit komt. de vorige koppelingsplaat was verbrand en de druklagers waren kapot maar kon er gwn mee rijden alleen was een irritant geluid heb er een paar dagen mee gereden vervolgens opnieuw een koppelingsset er in maarja deze gaat ook die richting op naar mijn gevoel.

kurry1987

Bericht door kurry1987 » 04 sep 2010, 20:07

en mensen niemand die me kan helpen?

ik krijg weer het zelfde probleem me koppeling doet steeds gekker.

waarschijnlijk moet ik binnenkort weer een koppeling gaan vervangen.

hoe is dit mogelijk??

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 04 sep 2010, 20:20

koop je zelf de koppeling en laat je deze dan vervangen door de garage, of breng je je auto weg en laat je hun ook de onderdelen kopen???

Eerste optie vind ik persoonlijk geen optie. Dan kan je namelijk nooit om garantie zeuren op de onderdelen. ZIjn de onderdelen wel goed of wel voor het goede model e.d. zijn dan uiteraard antwoorden die je gaat krijgen.

Ik zou de auto nu maar ff lekker terugbrengen en hun het probleem laten oplossen.
(maar een 2 persoonsgarage die niet bij de bovag aangesloten is zou ik i.i.g. niet binnenlopen (| )

Als je problemen hebt kan je nergens terecht. ;)
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

bofkont

Bericht door bofkont » 04 sep 2010, 22:09

Zou eerst maar eens goed diagnose laten stellen bij een goed bedrijf met verstand van zaken wat er nu precies aan de hand is en wat ze wel en niet vervangen hebben.
600 euro is idd niet gek veel geld als ze het gelijk goed hadden gedaan.
Maar de 2e keer gelijk weer betalen, gaat nergens over. Zij hebben duidelijk iets niet goed gedaan dus de kosten zijn voor hun.
Je hebt idd wettelijke garantie, consumentrecht is hier van toespassing.

Een koppeling gaat met normaal gebruik 100.000km mee en met zeer voorzichtig gebruik soms wel 200.000.
Dit riekt echt naar oplichting naar mijn idee -_-
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”