Gert-jan's 328 Coupé, End of Project, Verkocht!

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Cliff

Re: Gert-jan's 328 Coupé, Turbo Turbo!

Bericht door Cliff » 03 sep 2010, 22:04

:+

Gebruikersavatar
G-Style
Berichten: 421
Lid geworden op: 19 aug 2009, 09:07

Re: Gert-jan's 328 Coupé, Turbo Turbo!

Bericht door G-Style » 04 sep 2010, 11:32

Zojuist mijn klokjes houder binnengekregen dus binnenkort weer aan het verder klussen :mrgreen:

Afbeelding
✕ 318IS E36 coupé BJ'93 Mauritius Blauw
✕ 328I E36 coupé BJ'97 Avus Blauw
✓ M3 E36 cabriolet BJ'98 Nacht Blauw

Kijk ook naar BMWFAN op FaceBook!

Gebruikersavatar
johnsdale
Berichten: 1641
Lid geworden op: 18 aug 2009, 19:54

Re: Gert-jan's 328 Coupé, Turbo Turbo!

Bericht door johnsdale » 04 sep 2010, 13:49

Oke dan!
Krijg je hem nog klaar voor de 19e?

Gebruikersavatar
G-Style
Berichten: 421
Lid geworden op: 19 aug 2009, 09:07

Re: Gert-jan's 328 Coupé, Turbo Turbo!

Bericht door G-Style » 04 sep 2010, 13:53

Helaas niet x|

Word pas eind van deze maand dat hij hem kan hebben en dan rustig opbouwen wat waarschijnlijk één weekje duurt. Wel balen....
✕ 318IS E36 coupé BJ'93 Mauritius Blauw
✕ 328I E36 coupé BJ'97 Avus Blauw
✓ M3 E36 cabriolet BJ'98 Nacht Blauw

Kijk ook naar BMWFAN op FaceBook!

Kissie
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2010, 21:02

Re: Gert-jan's 328 Coupé, Turbo Turbo!

Bericht door Kissie » 06 sep 2010, 21:24

@ G-Style

Hi ik heb mij net geregistreerd op dit forum, omdat ik zag dat je bezig bent met het opbouwen van je BMW met een mosselman turbo systeem. Nu ben ik een maat van mij aan het helpen met zo'n zelfde setup en zag bij jou wel iets interessants in jouw setup.

Wij zijn bezig met een E36 325i met mosselman turbo en draai(d)en (normaal gesproken) op de standaard 0.4 bar, jij vermeld volgens mij echter 0.2 bar?
Tevens zie ik dat je een blowoff valve hebt gemonteerd (werd door Mosselman niet gedaan), mag ik vragen waarom? en heb je dat op advies gedaan?
Mij is verteld dat wanneer je een turbo onder de 1 bar draait je eigenlijk geen blowoff nodig hebt, maar belangrijker nog dat de LMM (luchtmassameter) in de war zou raken, wanneer er plots bij gas loslaten de druk voor de LMM wegvalt en de motor zou gaan lopen als een krant...

Op dit moment hebben we de koppakking eruit liggen, op het circuit de turbo druk verhoogd net als de brandstof druk, maar nooit de compressie verlaagd, na een paar heftige boosts (0.8 bar) is de kop gaan floaten (de kop wordt door de druk omhoog getilt, omdat de standaard kopbouten uitrekken) en de koppakking ertussenuit geblazen.

Plan is nu om de koppakking te vervangen door een dikker exemplaar en de kopbouten te vervangen voor ARP bouten, op deze manier moet het mogelijk zijn om op 0.8 bar druk te gaan draaien, maar moeten nog uitzoeken of dat met deze "kleine" turbo wel voor langere tijd kan, of dat deze turbo dan te heet gaat worden en zijn effect verliest.

Oh ja, volgens de specs van Mosselman zou de 325i met mosselman turbo +/- 240Pk moeten leveren, ik kan je verklappen dat met de druk op 0.8 bar dit misschien wel over de 300Pk was...heel even dan.

Ik zou het leuk vinden als we hierover onze ervaring kunnen delen en hoor dan ook graag van je.
Je kunt meer info over de auto vinden op een ander forum, waar ik wel eens aktief ben, maar weet niet of dat in strijd is met de regels van dit forum om deze hier te noemen.

Groet, Kissie

Gebruikersavatar
G-Style
Berichten: 421
Lid geworden op: 19 aug 2009, 09:07

Re: Gert-jan's 328 Coupé, Turbo Turbo!

Bericht door G-Style » 07 sep 2010, 15:35

Gister weer verder bezig gegaan met de klokjes gezien het plaatje was binnen gekomen.

Zo is ie geworden,
Afbeelding

Er in, maar de klokjes nog niet vast (of terwijl let niet op de afwerking :D )
Afbeelding

En ff een totaaltje,
Afbeelding

Er komt ook nog een 18 knops boordcomputer in, gezien deze al een jaar geleden gekocht is....

De chromen ringen laat ik nog even zo, mocht ik me er te erg aan storen kan ik ze altijd nog spuiten oid.

@kissi, ik kom binnenkort even terug op jouw verhaal.
✕ 318IS E36 coupé BJ'93 Mauritius Blauw
✕ 328I E36 coupé BJ'97 Avus Blauw
✓ M3 E36 cabriolet BJ'98 Nacht Blauw

Kijk ook naar BMWFAN op FaceBook!

DaytonaM3
Berichten: 124
Lid geworden op: 20 aug 2009, 20:42

Re: Gert-jan's 328 Coupé, Turbo Turbo!

Bericht door DaytonaM3 » 07 sep 2010, 16:11

Ziet er goed uit,waar heb je dat plaatje gehaald Ebay?

Gebruikersavatar
G-Style
Berichten: 421
Lid geworden op: 19 aug 2009, 09:07

Re: Gert-jan's 328 Coupé, Turbo Turbo!

Bericht door G-Style » 07 sep 2010, 16:32

Klik!

Is gewoon een metalen plaatje, dus vastzetten is wel wat lastig (kitten vanaf binnenkant) maar metaal op kunstof is niet ideaal. Maar als ie eenmaal zit ziet het er prima uit al zeg ik het zelf :W
✕ 318IS E36 coupé BJ'93 Mauritius Blauw
✕ 328I E36 coupé BJ'97 Avus Blauw
✓ M3 E36 cabriolet BJ'98 Nacht Blauw

Kijk ook naar BMWFAN op FaceBook!

Anoniem

Re: Gert-jan's 328 Coupé, Turbo Turbo!

Bericht door Anoniem » 07 sep 2010, 17:51

Ziet er mooi uit!

Mooi dat het gelukt is met die link!

Gebruikersavatar
G-Style
Berichten: 421
Lid geworden op: 19 aug 2009, 09:07

Re: Gert-jan's 328 Coupé, Turbo Turbo!

Bericht door G-Style » 08 sep 2010, 10:39

grappig, ik wist niet dat je ook op dit forum zat :P

Nog bedankt voor de link!
✕ 318IS E36 coupé BJ'93 Mauritius Blauw
✕ 328I E36 coupé BJ'97 Avus Blauw
✓ M3 E36 cabriolet BJ'98 Nacht Blauw

Kijk ook naar BMWFAN op FaceBook!

Gebruikersavatar
G-Style
Berichten: 421
Lid geworden op: 19 aug 2009, 09:07

Re: Gert-jan's 328 Coupé, Turbo Turbo!

Bericht door G-Style » 08 sep 2010, 19:25

Gelijk maar werk van gemaakt van het mat zwart maken van de ringen, wat een geklooi om alles mooi af te plakken. Helaas dan ook mis gegaan bij 1 klokje van de turbodruk. Er was wat verf onder het afgeplakte gedeelte gekomen en zat over het 'glas' heen, helaas op een rot manier achter gekomen dat het gewoon plastic is en dus niet tegen een goede verf verwijderaar aan kan... Of terwijl glaasje verne*kt :(

Bij de andere zit ook heel iets op het 'glas' dus moet even kijken hoe ik dat netjes krijg, gelukkig zit daar bijna niks op.

Maar goed, los van het verne*kte klokje wel een mooi resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Binnenkort gelijk maar even het plaatje waar ze in zitten mat zwart maken, staat beter bij het geheel.
✕ 318IS E36 coupé BJ'93 Mauritius Blauw
✕ 328I E36 coupé BJ'97 Avus Blauw
✓ M3 E36 cabriolet BJ'98 Nacht Blauw

Kijk ook naar BMWFAN op FaceBook!

Beens1
Berichten: 4614
Lid geworden op: 29 jan 2010, 12:44

Re: Gert-jan's 328 Coupé, Turbo Turbo!

Bericht door Beens1 » 08 sep 2010, 19:40

Da's balen zeg, van dat glaasje.
Maar het ziet er in het matzwart wel stukken beter uit dan dat glimmende. Dat bling-bling leidt ook alleen maar af denk ik. :P

Gebruikersavatar
Fabian79
Berichten: 4922
Lid geworden op: 17 dec 2008, 18:12

Re: Gert-jan's 328 Coupé, Turbo Turbo!

Bericht door Fabian79 » 08 sep 2010, 19:42

voorzichtig afkrabben moet lukken, omdat het plastic niet geschuurd is geweest.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Gebruikersavatar
bjornc
Bouwer van BimmerPortal
Berichten: 13918
Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
Locatie: die Heimat

Re: Gert-jan's 328 Coupé, Turbo Turbo!

Bericht door bjornc » 08 sep 2010, 21:15

Dat glaasje zou je wel kunnen maken denk ik, gewoon velletje polycarbonaat kopen bij de bouwmarkt.
Dan met figuurzaagje uitzagen, en uitwisselen.
Velletje polycarbonaat kost volgens mij niet eens een tientje.

Gebruikersavatar
G-Style
Berichten: 421
Lid geworden op: 19 aug 2009, 09:07

Re: Gert-jan's 328 Coupé, Turbo Turbo!

Bericht door G-Style » 09 sep 2010, 07:53

Thanks all, het glaasje is echter donker glas dus ben bang dat ie echt is afgeschreven. Iemand een suggestie hoe ik van de andere 2 het kleine beetje verf af kan halen zonder ze te verklooien?

Nog even terug komend op het verhaal van Kissie:

De mosselman turbo's draaien inderdaad op 0.4 bar, echter is dit instelbaar en ik ga daarom rustig beginnen op 0.2 bar bij de start. Als dit goed draait kan ie zo opgeschroefd worden naar de 0.4 bar.

De blow off is inderdaad niet nodig en nooit door mosselman gedaan, dit is meer voor de show alhoewel een bmw op 0.4 bar natuurlijk nooit zo gaat 'fluiten' als bv. een subaru. De vorige eigenaar had dit er op zitten en kon ik dus meenemen, hij had echter geen problemen met zijn lmm. Ik kan mijn ervaring pas delen als ik hem er op heb zitten...

Met een bmw moet je inderdaad uitkijken dat je niet over de 0.6/0.7 bar heen gaat, anders blaas je inderdaad de pakkingen er uit.

Opzich kan de turbo best wat hebben, tuurlijk is een grotere turbo nog mooier maar dit is een mooi begin om te kijken wat er allemaal bij een turbo komt kijken. Mocht je een keer problemen met de turbo krijgen of als ie aan revisie toe is heb ik eventueel wel een adres voor je. Gezien mosselman de turbo's uit 3 verschillende soorten garrets opbouwt snappen de meeste turbo revisie bedrijven er geen hol van.

Ik ben wel benieuwd naar jouw project, volgens mij mag je hier gewoon je linkje neer zetten of stuur het anders even via pm ;)
✕ 318IS E36 coupé BJ'93 Mauritius Blauw
✕ 328I E36 coupé BJ'97 Avus Blauw
✓ M3 E36 cabriolet BJ'98 Nacht Blauw

Kijk ook naar BMWFAN op FaceBook!

Gesloten

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”