Bericht
door Mario TT » 05 sep 2010, 15:54
Dat klopt helemaal Jeroen, ik bedoel alleen dat mensen DAT anti BMW vinden en de piepjes en de kraakjes ook. Ik hoor zo vaak hier van, dat mag niet gebeuren. Maar waarom mag het bij een BMW niet gebeuren? Mensen "vinden dat", maar men snapt niet waarom dat kan gebeuren en dat het ook bij een BMW kan gebeuren. Dat is het probleem.
Als je auto olie verbruikt of piept of kraakt of bonkt, natuurlijk dan moet je er altijd naar laten kijken. Dat doe ik ook, als er iets is dan maak ik meteen een afspraak bij de garage, of ik duik zelf onder mijn auto.
In dit topic is nu al zoveel gezegd over bonken, de oorzaak is achterhaald en de oplossing is er ook. Men vindt het dan ook ineens een minderwaarde van de auto. Dat kan allemaal zo zijn maar dat vind ik niet.
Als een auto ontwikkeld wordt, dan kijken ze naar heel veel dingen. Gewicht, vermogen, wegligging, comfort etc. In grote lijnen vergelijkbaar met mijn branche, ik werk in het witgoed als monteur (zie onderschrift). Je kan een wasmachine zo sterk maken dat hij nooit kapot gaat, net zoals een versnellingsbak en wielophanging. Dat is gewoon technisch mogelijk. Echter alleen dat al kost zoveel geld dat je niet meer kan concurreren met Audi en Mercedes. Dat heet marktwerking. Ook is het zo sterk te maken dat je auto ineens van de 1350kg naar de 1850kg gaat. Dat wilt niemand, dus gaan ze zoeken naar concessies en je dan kan het zo zijn dat er minder sterke delen of gevoeligere delen in een auto worden gebouwd. Dat is erg jammer maar soms kan het ook niet anders. Dat is het zelfde met het subframe en allerlei andere onderdelen van de auto. Tegenwoordig rekenen fabrieken uit wat de besparing oplevert ten opzichte van de reclamaties en als daar een positief resultaat uitkomt dan doen ze het gewoon. En soms gaat dat fout en dan komt er een terugroepactie of iets dergelijks.
Er zijn zat auto`s die ergere dingen hebben zoals roest (mercedes) of electronische problemen (mercedes) noem maar op. Ga maar eens kijken op andere fora en dan vindt je ze ook. Maar geef het die mensen eens te doen, die hebben een auto zonder "onze" comfort, zonder ons "vermogen" en dan ook nog eens net zoveel of meer problemen. Dan ben ik altijd nog blij dat ik BMW rij. Er zijn zelfs lease maatschappijen die verbieden om bepaalde auto`s te leasen (alfa), omdat ze zo slecht zijn.
Zijn er nog mensen die vinden dat ik geen toegevoegde waarde heb? Zeg het maar hoor. Zoals ik zei, ik probeer iedereen te helpen en ik geef mijn mening. En heb ik het niet goed dan zeg ik het ook.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.