Is het goed om additieven in je benzine motor te gooien?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
tan_n86

Is het goed om additieven in je benzine motor te gooien?

Bericht door tan_n86 » 13 sep 2010, 15:42

Beste Forum leden,

Ik start deze topic, omdat ik zojuist nieuwsgierig ben geworden van de andere topic over additieven voor diesel motoren.
Zijn er wellicht mensen die additieven bij benzine motoren gebruiken?Zo ja wat zijn je ervaringen?

Gr Tan

Reloader

Re: Is het goed om additieven in je benzine motor te gooien?

Bericht door Reloader » 14 sep 2010, 11:36

ik heb bij mijn E36 wel eens een flesje injectorreiniger gegooit, volgens mij maakte het geen verschil, maar het zal ook geen kwaad kunnen. als je de foto's in het diesel topic kijkt werken die dingen echt wel

theo318i

Bericht door theo318i » 14 sep 2010, 15:10

heb toevallig vandaag een flesje wijnns Injector +Plus+ Cleaner in de tank gegoten,volgens de verkoper van brezan alles in een halve tank benzine gooien,je zou het moeten merken na 250 kilometer,baat het niet dan schaad het niet.

Beemerke2000

Bericht door Beemerke2000 » 14 sep 2010, 17:39

@theo318i: Met die baat het niet dan schaad het niet zou ik wel opletten.
Sommige producten tasten de rubberdichtingen en plastic leidingen aan.

328Ci

Bericht door 328Ci » 14 sep 2010, 18:31

Ben geen voorstander van dat soort dingen. Vaak genoeg op TV stukjes gezien waarbij de werking niet kon worden aangetoond.... kortom.... laten staan.

tan_n86

Bericht door tan_n86 » 15 sep 2010, 08:39

Heel erg bedankt voor de reacties. Niemand heeft er echt hele goeie ervaringen mee dus. Ik laat het dan ook voor wat het is en ga het ook niet doen.

Als het niet baat waarom dan geld eraan uitgeven:P Denk dat een keer een lange rit maken beter is voor je motor dan die additieven :)

Mocht er iemand hele goeie ervaringen mee hebben graag toch nog even melden!

Tommy

Bericht door Tommy » 15 sep 2010, 18:50

Ik heb ongeveer een half jaar geleden Redline SI-1 Complete Fuel System Cleaner (http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=80&pcid=12) gebruikt om de injectoren goed schoon te krijgen. Sindsdien is de motor wel beter gaan lopen als hij koud is. Tevens is het verbruik iets gedaald, niet veel (20 km per tank meer) maar dat geeft wel aan dat er iets is veranderd/schoon geworden.
Ik heb geen ervaring met andere additieven maar ik heb wel het idee dat die van Redline wel werkt.

tan_n86

Bericht door tan_n86 » 16 sep 2010, 14:02

Dag Tomy,

heb even gekeken naar et product, en het ziet er goed uit. Duidelijke beschrijving wellicht dat ik het ook een x ga proberen.

Tommy

Bericht door Tommy » 16 sep 2010, 19:41

tan_n86,

Je moet het niet voor het verbruik doen hoor. Als het dat is waar je het voor wilt doen dan haal je betere resultaten met het reviseren van je vanos (als je een 6 cilinder hebt). Deze heb ik ook onlangs gedaan en dat heeft een beter resultaat opgeleverd qua verbruik. Voor redline cleaner haalde ik zo gemiddeld 650 km met 60l benzine (euro 95). Na de redline cleaner was dat ongeveer de 660 km. Na de vanos revisie haal geregeld de 680km tot 700km. Zelfs van de zomer de 800km overschreven maar dat was continue op die autobahn richting italië, maar wel met volle bepakking cruise control op 150km/h :P .

tan_n86

Bericht door tan_n86 » 17 sep 2010, 07:20

@Tommy,

Whaha 800km jezus lijkt wel een diesel:P Maar nee doe het niet voor et gebruik, ik zie het meer als vitamientjes voor mijn bimmer. Zal nog even afwachten wellicht dat er meer mensen hun ervaringen delen!

Thnx!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”