BMW liefhebber niet zonder, maar nu met BMW! :-)
BMW liefhebber niet zonder, maar nu met BMW! :-)
Beste allemaal!
Bij deze wilde ik me even voorstellen! Al jaren ben ik een liefhebber van BMW. M'n ouders rijden al tientallen jaren BMW:
2x E21, 1x E28, 1x E34 touring en E46 touring.
Met de paplepel is de BMW liefde ingegoten kun je dus wel zeggen.
Op dit moment rij ik helaas geen BMW... En ook heb ik nog geen BMW gehad tot nu toe ;( Toch wilde ik lid worden van het portal omdat ik zoals gezegd liefhebber ben. En ook geinteresseerd ben in de aanschaf van een BMW in de (nabije) toekomst. En dan het liefst een E61 wat ik de mooiste en tegelijk ook meest praktische BMW vind. Vandaar mijn voorstel topic-je in het E60 gedeelte.
Edit: topictitel aangepast.
Bij deze wilde ik me even voorstellen! Al jaren ben ik een liefhebber van BMW. M'n ouders rijden al tientallen jaren BMW:
2x E21, 1x E28, 1x E34 touring en E46 touring.
Met de paplepel is de BMW liefde ingegoten kun je dus wel zeggen.
Op dit moment rij ik helaas geen BMW... En ook heb ik nog geen BMW gehad tot nu toe ;( Toch wilde ik lid worden van het portal omdat ik zoals gezegd liefhebber ben. En ook geinteresseerd ben in de aanschaf van een BMW in de (nabije) toekomst. En dan het liefst een E61 wat ik de mooiste en tegelijk ook meest praktische BMW vind. Vandaar mijn voorstel topic-je in het E60 gedeelte.
Edit: topictitel aangepast.
Laatst gewijzigd door Fransosowitz op 03 okt 2010, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: BMW liefhebber zonder BMW
Aangezien ik geinteresseerd ben in een actuele E61 touring vraag ik me af of er nog speciale aanbiedingen komen van de huidige touring. Dit omdat het model dit jaar vervangen wordt door de F10. Verwachten jullie zoiets?
Of zijn er misschien mogelijkheden om nieuwe of demo modellen met hoge korting te verkrijgen?
Het model waar op dit moment mijn grootste intersse ligt is een 525i of 530i touring automaat van na de facelift met een uitrusting zoals die van de Business Line Edition II/High Executive. En dat het liefst ook nog met de laatste iDRIVE versie zoals die, als ik me niet vergis, vanaf modeljaar 2009 is. Dit is de versie met de sneltoetsten geplaatst direct rondom de iDRIVE knop.
Als ik op de BMW web-site kijk zie ik bijzonder weinig modellen die aan deze wensen voldoen.
Of zijn er misschien mogelijkheden om nieuwe of demo modellen met hoge korting te verkrijgen?
Het model waar op dit moment mijn grootste intersse ligt is een 525i of 530i touring automaat van na de facelift met een uitrusting zoals die van de Business Line Edition II/High Executive. En dat het liefst ook nog met de laatste iDRIVE versie zoals die, als ik me niet vergis, vanaf modeljaar 2009 is. Dit is de versie met de sneltoetsten geplaatst direct rondom de iDRIVE knop.
Als ik op de BMW web-site kijk zie ik bijzonder weinig modellen die aan deze wensen voldoen.
De wensen voor onze aanstaande BMW zijn inmiddels duidelijk geworden. Al sinds een tijdje trouwens. Dus hoogste tijd voor een update! De volgende eigenschappen zijn de belangrijkste voor ons:
BMW 525i automaat LCI
panoramadak
navigatie professional met hard disk
uitgebreide airconditioning
bi-Xenon verlichting
zwart lederen bekleding
stoelverwarming
park distance control
kleur: platin grau of space grau
standaard stoelen --> ik en mijn vrouw hebben uitgebreid proef gezeten en gereden in de diverse stoeltypes (sportstoelen, comfort stoelen en standaard stoelen). Daarbij zitten voor ons postuur de standaard stoelen het beste. De comfort stoelen kwamen op de tweede plek maar zijn eigenlijk wat te groot voor ons. Zowel mijn vrouw als ik zijn slank en niet erg breed of lang (ik 1,81m en mijn vrouw 1,63m). Waarschijnlijk hebben die eigenschappen te maken met dat voor ons de standaard stoelen het beste zitten. Het grote voordeel is dat die stoelen ook het beste te verkrijgen zijn, dus dat scheelt weer.
We hebben dus behoorlijk specifieke wensen.
Samen met een NL-se BMW dealer zijn we nu op zoek naar een geschikt model. We kijken daarbij zowel in Duitsland (bij Duitse BMW dealers) als in NL zelf. De NL-se dealer heeft nog eigen kanalen waar hij over kan beschikken: modellen die bij BMW AG staan, modellen die op de BMW veiling komen enz.
BMW 525i automaat LCI
panoramadak
navigatie professional met hard disk
uitgebreide airconditioning
bi-Xenon verlichting
zwart lederen bekleding
stoelverwarming
park distance control
kleur: platin grau of space grau
standaard stoelen --> ik en mijn vrouw hebben uitgebreid proef gezeten en gereden in de diverse stoeltypes (sportstoelen, comfort stoelen en standaard stoelen). Daarbij zitten voor ons postuur de standaard stoelen het beste. De comfort stoelen kwamen op de tweede plek maar zijn eigenlijk wat te groot voor ons. Zowel mijn vrouw als ik zijn slank en niet erg breed of lang (ik 1,81m en mijn vrouw 1,63m). Waarschijnlijk hebben die eigenschappen te maken met dat voor ons de standaard stoelen het beste zitten. Het grote voordeel is dat die stoelen ook het beste te verkrijgen zijn, dus dat scheelt weer.
We hebben dus behoorlijk specifieke wensen.
Samen met een NL-se BMW dealer zijn we nu op zoek naar een geschikt model. We kijken daarbij zowel in Duitsland (bij Duitse BMW dealers) als in NL zelf. De NL-se dealer heeft nog eigen kanalen waar hij over kan beschikken: modellen die bij BMW AG staan, modellen die op de BMW veiling komen enz.
Dat is inderdaad een aardige lijst geworden.
Sommige van de eisen kunnen ook naderhand nog ingepast worden, dat maakt het zoeken misschien iets makkelijker.
Succes!
Sommige van de eisen kunnen ook naderhand nog ingepast worden, dat maakt het zoeken misschien iets makkelijker.
Succes!
We hebben samen met de dealer een exemplaar gevonden die precies voldoet aan onze wensen en eisen! Jippie!!!
Het is inderdaad een 525i touring automaat uit Duitsland geworden. Over een paar weken zal de aflevering plaats vinden.
Dat worden nog een paar lange weken...maar dan...!
Het is inderdaad een 525i touring automaat uit Duitsland geworden. Over een paar weken zal de aflevering plaats vinden.
Gefeliciteerd!Fransosowitz schreef:We hebben samen met de dealer een exemplaar gevonden die precies voldoet aan onze wensen en eisen! Jippie!!!
Ik weet dat je lang (en kritisch ) hebt gezocht, maar nu uiteindelijk dus toch een mooi exemplaar gevonden.
Ben benieuwd naar de foto's, heb je al dealer pics? Of moeten we nog even geduld hebben, net als jij.
- Kingfisher
- Contacteer:
Goed nieuws, van harte gefeliciteerd man!
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Bedankt voor de felicitaties!
Heb nog weinig foto's. Alleen enkele foto's die ik gemaakt heb met de GSM (dus van niet al te beste kwaliteit). Ook is de auto niet erg schoon, maar goed. Hier is ie dan:
Mooi he? Betere foto's volgen tzt.
De kleur is Platingrau en de banden die er nu nog onder zitten zijn winterbanden (Dunlop runflat). De 17 inch velgen/banden combinatie van de bovenstaande foto's wordt onze winterset.
Er komen andere 17 inch velgen (Styling 244) onder voor de zomer.
Heb nog weinig foto's. Alleen enkele foto's die ik gemaakt heb met de GSM (dus van niet al te beste kwaliteit). Ook is de auto niet erg schoon, maar goed. Hier is ie dan:
Mooi he? Betere foto's volgen tzt.
De kleur is Platingrau en de banden die er nu nog onder zitten zijn winterbanden (Dunlop runflat). De 17 inch velgen/banden combinatie van de bovenstaande foto's wordt onze winterset.
Er komen andere 17 inch velgen (Styling 244) onder voor de zomer.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Knappe Touring!
-
Proficiat met je aankoop, ziet er een mooie wagen uit.
Ik rij nu sinds een week of 2 met een 530d e61 en ik ben er helemaal weg van.
Was ook lang zoeken naar een exemplaar met "de juiste optielijst"
En hier in belgie is een 530d al moeilijker te vinden. Heeft te maken met de inschrijvingstaks. Hoe zit dat juist in nederland met taksen enzo?
Misschien eens inpikken op je zetelkeuze,
Ikzelf ben ook niet echt groot (1,75m) en ook niet echt breed. Maar die comfortstoelen zitten gewoon geweldig als je de juiste positie kan vinden tenminste, je kan zoveel regelen dan het niet meer normaal is. Ik heb bij de meeste sportautostoelen het probleem dan ze telkens te breed zijn, maar deze comfortstoel zitten me als gegoten. Je kan er ook de zijdelings steun mee verhogen door die zijdelingse flappen wat meer naar binnen te brengen. Het grappige is dat die flappen terug opengaan en het stuur vanzelf vaan boven gaat wanneer ik het contact uitzet, om zo beter uit te kunnen stappen. Maar het verschil tussen open en dicht is serieus voelbaar. Wanneer deze openstaan zijn de stoelen ook te groot voor mij.
Nu zullen die weken echt zoooooooo traag voorbij kruipen.
Ik moest maar een week wachten en die week duurden haast een eeuw.
Ik rij nu sinds een week of 2 met een 530d e61 en ik ben er helemaal weg van.
Was ook lang zoeken naar een exemplaar met "de juiste optielijst"
En hier in belgie is een 530d al moeilijker te vinden. Heeft te maken met de inschrijvingstaks. Hoe zit dat juist in nederland met taksen enzo?
Misschien eens inpikken op je zetelkeuze,
Ikzelf ben ook niet echt groot (1,75m) en ook niet echt breed. Maar die comfortstoelen zitten gewoon geweldig als je de juiste positie kan vinden tenminste, je kan zoveel regelen dan het niet meer normaal is. Ik heb bij de meeste sportautostoelen het probleem dan ze telkens te breed zijn, maar deze comfortstoel zitten me als gegoten. Je kan er ook de zijdelings steun mee verhogen door die zijdelingse flappen wat meer naar binnen te brengen. Het grappige is dat die flappen terug opengaan en het stuur vanzelf vaan boven gaat wanneer ik het contact uitzet, om zo beter uit te kunnen stappen. Maar het verschil tussen open en dicht is serieus voelbaar. Wanneer deze openstaan zijn de stoelen ook te groot voor mij.
Nu zullen die weken echt zoooooooo traag voorbij kruipen.
Ik moest maar een week wachten en die week duurden haast een eeuw.
Alvast gefeliciteerd met je aanschaf. Het wachten probeer ik altijd maar te ervaren als voorpret en da's ook wat waard. Bedenk je dat je nu een auto krijgt die helemaal naar je zin is.
Helemaal mee eens! Het is allemaal deel van de voorpret. Net zo als het uitzoeken van de opties die je graag wilt en het struinen op internet neer een geschikt model.
Als het goed is kunnen we morgen de auto op gaan halen. We zijn benieuwd!
Als het goed is kunnen we morgen de auto op gaan halen. We zijn benieuwd!
Feli mag je ook gelijk even de titel van deze topic veranderen