stotter tussen +- 1700-3000 toeren

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
robert63372
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 okt 2010, 22:45

stotter tussen +- 1700-3000 toeren

Bericht door robert63372 » 18 okt 2010, 17:15

Hoi,

auto: 318is
sinds vorige week een stotter(s) tussen de +- 1700-3000 toeren (gaat de auto heel schockerig doen, héél irritant) daaronder of boven niet

nu dacht ik zelf om de auto uit te lezen zou dit kunnen komen door een storing bij de injector?

Edit: heb beetje zitten rondneuzen op internet, zou het ook aan de luchtmassameter kunnen liggen?
heb zojuist getest met stekker eruit maar dezelfde symptonen werden alleen maar veel erger en de motor ging onrustig lopen, dus deze is goed? is 1 van bosch

iemand suggestie?

robert63372
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 okt 2010, 22:45

Re: stotter tussen +- 1700-3000 toeren

Bericht door robert63372 » 20 okt 2010, 07:47

niemand...?

of is dit ook een teken van valse lucht?

mn auto rookt opeens ook een stuk meer (blauwe rook)

Puther
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 okt 2010, 12:25

Re: stotter tussen +- 1700-3000 toeren

Bericht door Puther » 20 okt 2010, 11:35

blauwe rook betekent dat niet dat er olie bij de benzine komt?
hoor je toevallig een tikkend geluid dan?
Ik weet dat wanneer er bij starten er dan blauwe rook ontstaat je dan te maken hebt met olie dat via de kleppen(dacht ik) de motor in sluipt en mee verbrand word.
maar laat dit eerst maar eens bevestigen door andere mensen aangezien ik dit niet meer 100% zeker weet.

robert63372
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 okt 2010, 22:45

Re: stotter tussen +- 1700-3000 toeren

Bericht door robert63372 » 20 okt 2010, 16:26

sochtends 1e start rookte die aardig veel tot dat die goed op temperatuur was, auto loopt dan ook onregelmatig stationair, stotters beginnen al bij +- 1700 toeren

als de auto dan een tijdje stil heeft gestaan en ik start de auto smiddags weer, dan loopt die gelijk keurig stationair en rookt die ook niet overdreven meer, dan beginnen de stotters ongeveer bij 2500 toeren

het is ook zo dat die smiddags minder last had van die stotters, omdat ze dan maar tussen de 2500-3000 liggen (maar niet verdwenen)

dit is even een samenvatting over hoe de auto vandaag reed. (sochtends vocht ergens bij de electra? zou dat kunnen?)



maargoed ik kom tot de conclusie dat er dan toch olie in het blok lekt? maar waarom is het sochtends bij een koude start zo erg en smiddags niet meer (omdat de motor dan sochtends even heeft gedraaid)

keering lek? kop/voet pakking? iets met de klepstoters?

robert63372
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 okt 2010, 22:45

Re: stotter tussen +- 1700-3000 toeren

Bericht door robert63372 » 23 okt 2010, 00:41

kan close,

auto is uitgelezen, zowat storing bij alle sensors en iets met de bedrading was verrot ofzo maarja het is weer klaar en de auto rijd weer als een zonnetje

Gebruikersavatar
marcelgt
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 mar 2010, 22:47
Locatie: Übach-Palenberg

Re: stotter tussen +- 1700-3000 toeren

Bericht door marcelgt » 01 nov 2010, 20:45

Ik had ook zoiets. Het was valse lucht.
In de slang na de luchtmassameter komt aan de onderkant een slang (carterontluchting), daar zat bij mij een scheurtje in.
Ik kan me voorstellen dat de 4-cylinders ook een dergelijke slang hebben.
6 cylinders horen in lijn te staan!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”