M-Tech I
Re: M-Tech I
Zeker past die wel. Griffendahl heeft er ook een en is ook een 320d.
fotos aangepast met wat duidelijkere voorbeelden.
fotos aangepast met wat duidelijkere voorbeelden.
Koelen van de brandstof, leg uit... ??
(En inderdaad ik heb ook volledig Mtech 1 onder mijn 320d, origineel af fabriek)
(En inderdaad ik heb ook volledig Mtech 1 onder mijn 320d, origineel af fabriek)
passen die bumpers ook op het model voor de face lift of moet dan eerst de voorkant aangepast worden
Er was wel iemand die ze op een facelift model had, dus ga er vanuit dat het zo past.
M-techI is de bumper die speciaal gemaakt is voor de pre-facelift. M-TechII hoort eigenlijk op het facelift model. Maar deze passen beide op de modellen facelift of niet zonder enige aanpassing.klankie schreef:passen die bumpers ook op het model voor de face lift of moet dan eerst de voorkant aangepast worden
- largeproject
- Contacteer:
Griffendahl schreef:Koelen van de brandstof, leg uit... ??
Bij mijn 320d zit een extra koelertje gemonteerd om de brandstof te koelen,deze heeft daar voor een luchthapper zitten naast de luchthapper van de remmen.
Daarom moest ik ook de standkachel aan de rechterkant monteren ipv links.
Zal proberen vanmiddag een foto der van te maken.
ja is van 2001
[thumbnail]http://i233.photobucket.com/albums/ee26 ... G_1135.jpg[/thumbnail]
[thumbnail]http://i233.photobucket.com/albums/ee26 ... G_1135.jpg[/thumbnail]
Nou ken ik de motorruimte nog niet perfect uit mijn hoofd, maar weet je zeker dat dat geen andere cooler is ??largeproject schreef:Bij mijn 320d zit een extra koelertje gemonteerd om de brandstof te koelen,deze heeft daar voor een luchthapper zitten naast de luchthapper van de remmen.
- largeproject
- Contacteer:
Griffendahl schreef:Nou ken ik de motorruimte nog niet perfect uit mijn hoofd, maar weet je zeker dat dat geen andere cooler is ??largeproject schreef:Bij mijn 320d zit een extra koelertje gemonteerd om de brandstof te koelen,deze heeft daar voor een luchthapper zitten naast de luchthapper van de remmen.
Zo,hierbij de piccie's.
[thumbnail]http://i263.photobucket.com/albums/ii14 ... _0059c.jpg[/thumbnail]
In de gele "cirkel" zit de radiateurtje van de brandstofkoeler.
[thumbnail]http://i263.photobucket.com/albums/ii14 ... _0069c.jpg[/thumbnail]
Extra opening naast de opening voor de koeling van de remmen.
Oh ja ,door de extra koeling van de brandstof heb ik een vermogen winst van een kleine 100pk. :p
Mjah die opening heb ik ook in de M-tech 1 bumper... Nummer 10
Echter wat je daar laat zien is volgens mij de oliekoeler en niet een 'brandstofkoeler'. Waarom zou je je brandstof in hemelsnaam willen koelen ??
Echter wat je daar laat zien is volgens mij de oliekoeler en niet een 'brandstofkoeler'. Waarom zou je je brandstof in hemelsnaam willen koelen ??
- largeproject
- Contacteer:
Griffendahl schreef:Mjah die opening heb ik ook in de M-tech 1 bumper... Nummer 10
Wat jij daar laat zien is een zg. warmtewisselaar,das weer iets anders,daar warmte de koelvloeistof de oilie op en ook weer koelt hij deze,maar de werking is ook andersom de olie kan ook de koelvloeistof opwarmen of koelen.
Heb hem los gehaalt laatst ivm met de montage van de standkachel en der kwam toch echt diesel uit,als dat motorolie zou moeten zijn dan is er dus echt iets mis.
En de brandstof word behoorlijk warm,word samen geperst door de pomp en naar de verstuivers gepompt,maar wat teveel is gaat terug naar de tank,dus word deze geleidelijk aan steeds warmer,hoe minder brandstof in de tank zit hoe sneller dat gaat,
En hoe kouder de brandstof hoe beter de verbaranding is,zo ook hoe koeler de lucht des te beter verbranding.
Ah, op de retourleiding, interessant, wist ik niet... Nummer 4
Maar nogmaals, dat gaat wel goed met deze bumper
- largeproject
- Contacteer:
Griffendahl schreef:Ah kijk op de retourleiding, dan is het een stuk logischer idd... Nummer 4
Je was me al voor met de afbeelding.