E36, 316 slaat af, loopt niet stationair

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Jellebmw

E36, 316 slaat af, loopt niet stationair

Bericht door Jellebmw » 07 nov 2010, 22:56

Hallo,, :roll:

Nou ben ik noch maar net lid van dit forum en stel nu al mijn 2e vraag, maar hoop dat ik weer op jullie steun mag rekenen. hieronder het HELE verhaal (|

Mijn 316I, met m43 Motor, valt uit na het starten

Hij doet dit eigenlijk al een tijdje, maar soms is er niks aan de hand, maar nu valt hij dus al vrij snel na het starten uit, en ik heb het gevoel dat hij soms op 3 poten loopt.

Hij gebruikt geen KVS
Weinig olie

Zitten nieuwe bougies in
De Bougie kabels slaan volgens mij niet door ( heb er met draaiende motor water op gespoten )
Heb een andere bobine geprobeerd met kabels
Heb een Andere LM-meter gebrpobeerd
Er zit een origineel luchtfilter op

Ik heb het gevoel dat de auto verzuipt of stikt

Ik heb de stappenmotor al eens schoongemaakt ( met remmenreiniger )
De katalysator zit niet dicht

ALs ik de auto aansla en in de toeren jaag ( warme motor ) dan wil die dat ( soms ) wel, en even op de weg doortrekken ook wel, zodra je in het stationaire gedeelde komt valt hij uit

Gister draaide ik bij draaiende motor de kabel eraf van de LM-Meter, hij bleef hierbij gewoon doorlopen, terwijl hij anders gelijk uitviel

BEN ZOJUIST NOCH EVEN WEZEN SLEUTELEN

Ik heb het inlaathuis verwijderd om bij de stappenmotor te komen
De DME is droog ( er zaten wel bladeren en er lag wat zand ) DME ligt nu binnen
De bougies zijn droog
Accu eruit gehaald
Stappenmotor heb ik er uit gehaald
LM-meter eruit gehaald

Hoe kan ik deze onderdelen testen?

Bij het starten van de motor en het verwijderen van de kabel die op de LM-Meter zit, blijft de motor enigzins lopen terwijl hij normaal uitviel. ( hij gaat dan wat hoger in toeren lopen )

De sensor op de LM meter shoon gemaakt mer remmenreiniger

Waar kan ik noch kijken? iemand nog tips?

Raak ene beetje ten einde raad, maar wil zolang mogelijk garage bezoek uitstellen -_-

Gr Jelle ;)

BMWE39FREAK

Re: E36, 316 slaat af, loopt niet stationair

Bericht door BMWE39FREAK » 08 nov 2010, 08:24

Hey...

Je zegt hetzelf al..

Bij het starten van de motor en het verwijderen van de kabel die op de LM-Meter zit, blijft de motor enigzins lopen terwijl hij normaal uitviel. ( hij gaat dan wat hoger in toeren lopen )

Kijk even of er iemand bij je in de buurt is die ook een 316 of 318 heeft en wissel je LMM even...
Tevens had ik begrepen dat je er een open luchtfilter erop hebt zitten en als deze verstopt (of flink dicht) is dan krijgt de motor de juiste verhouding niet en zal hij " verzuipen" in de benzine

Check ook even de rubberen tussenslang..En met checken bedoel ik dus dat je deze er even helemaal af moet halen en dan rondom overal bekijken of er ook scheurtjes in zitten..
(de meesten checken alleen het aangezicht,maar de meeste scheuren onstaan achter buiten het gezichtsveld)
Als er scheurtjes in zitten trekt hij valse lucht en wil hij afslaan en/of broert lopen..

Dit zijn de punten waarvan ik denk dat het hier aan ligt..

Tevens even een TIP..

Remmenreiniger is een mooi middel voor reinigen , Maar houd er rekening mee dat dit na het opdrogen alles stroef maakt,
Omdat dit vet (smering) weghaald waardoor alles stroef gaart werken..

Succes ermee
BMW L.A.CarParts
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen

Jellebmw

Bericht door Jellebmw » 08 nov 2010, 17:12

Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

Moderatoropmerking Darudevampire
BMW Freak:

Het is opgelost hoor, het was idd de LM-Meter, heb een bij de sloop gehaald van een BMW Compact uit 1998. Der grap koste 50 euro maar hij loopt tot nu toe prima

Ik had het ook wel kunnen weten en had het vermoeden al eens, maar heb dit probleem al eens eerder gehad en toen maakte een andere LM-Meter niks uit, miss was die ook kapot, toch bedankt voor je aandacht :D

BMWE39FREAK

Bericht door BMWE39FREAK » 08 nov 2010, 22:51

En weer verlaat een tevreden klant het pand..
Graag gedaan.. ;)
BMW L.A.CarParts

SDMSIM

Bericht door SDMSIM » 08 nov 2010, 23:36

Ik heb eigenlijk het zelfde probleem met mijn 318 iS en heb ook de stappenmotor helemaal schoongemaakt en de lmm vervangen. Nu wil hij nog steeds afslaan, alleen houdt hij het wel iets langer vol dan normaal. Het gebeurt alleen bij een koude motor en vooral als ik even op het gaspedaal druk en vervolgens weer loslaat (tot 2000 toeren bvb). Ik heb wel een sportfilter erop zitten, dus misschien dat dit voor het probleem zorgt?

Voor zover ik weet is het ook geen valse lucht. De slang is al helemaal bekeken en kon geen scheurtjes oid vinden...iemand nog een optie?

316i
Contacteer:

Bericht door 316i » 10 nov 2010, 09:36

Hey,

Ik heb precies hetzelfde, zodra de motor nog redelijk warm en ik opnieuw wil starten moet ik eerst flink toeren maken anders slaat ze af.

Waarmee kan ik me LMM het beste schoonmaken? Gewoon met wat water? of moet er nog wat speciaals gemixt worden? :roll:

Yuri

gekkekreefte

Bericht door gekkekreefte » 10 nov 2010, 10:56

@316i

ik zou die lmm niet met water schoonmaken. ik denk dan dat het einde verhaal voor dat ding is...

@sdmsim.

heb je de lambda sonde ook al na gekeken. Ik heb het ook een heletijd gehad dat die van mij uitviel. Tevens was het benzine verbruik toen wel aardig hoog... nadat ik de lambda had vervangen nooit geen problemen weer gehad.

p.s ik heb een 316i
geniet altijd van alles

SDMSIM

Bericht door SDMSIM » 10 nov 2010, 14:41

Nog niet gekeken naar de lambdasonde. Ik zal deze is uitproberen dan....
Had jij het ook alleen bij een koude motor?

Jellebmw

Bericht door Jellebmw » 11 nov 2010, 02:02

@sdmsim.

heb je de lambda sonde ook al na gekeken. Ik heb het ook een heletijd gehad dat die van mij uitviel. Tevens was het benzine verbruik toen wel aardig hoog... nadat ik de lambda had vervangen nooit geen problemen weer gehad.

: wat is dan hoog benzine verbruik, ik denk dat mijn E36 316 coupe, op 60L ongeveer 450/500Km haalt? hoe doet die van jullie het dan?

@Yuri

Waarmee kan ik me LMM het beste schoonmaken? Gewoon met wat water? of moet er nog wat speciaals gemixt worden?

: Ik denk zelf met wat remreiniger, of even schoonblazen met een compressor.

Lambda sonde even schoonmaken zal ook zeker nooit kwaad kunnen, bij die van mij is me opgevallen dat enkele draden wat uit de behuizing liggen ( je ziet het koper niet ), maar bevordelijk kan het zeker vast ook niet zijn

Mijn eigen probleem lijkt verholpen, was iets te snel met mijn eerdere bericht want ze heeft tot nu tot 2X even moeilijk gedaan maar lang niet zo heftig als anders;) Denk dat ik er een flesje injector reiniger bij ga doen

PS: bij mij trad het probleem op bij warme en koude motor

316i
Contacteer:

Bericht door 316i » 11 nov 2010, 14:55

Jellebmw schreef:@sdmsim.

: wat is dan hoog benzine verbruik, ik denk dat mijn E36 316 coupe, op 60L ongeveer 450/500Km haalt? hoe doet die van jullie het dan?

@Yuri

Waarmee kan ik me LMM het beste schoonmaken? Gewoon met wat water? of moet er nog wat speciaals gemixt worden?

: Ik denk zelf met wat remreiniger, of even schoonblazen met een compressor.
Die van mij rijd op 60L ongeveer 650 / 700 kilomters. 316i Coupe E36

Ik zal proberen om me LMM even schoon te krijgen door te blazen :)

BMWE39FREAK

Bericht door BMWE39FREAK » 11 nov 2010, 15:17

Het reinigen van de Zwarte LMMs doe je met remmenreiniger..

Je haald even wat watte staafjes op en haald de lmm eraf , vervolgens doe je wat remmenreiniger op het wattestaafje en ga je de sensor (zit in het midden) met het wattestaafje reinigen..
Herhaal dit iedere keer met een nieuwe zie je aan het staafje wel dat hij schoon is..

Deze procedure zal vaker bij 1 die met een open luchtfilter is gemonteerd moeten gebeuren als 1 zonder..
Dit omdat de olie van de open filter beetje bij beetje op je sensor komt en en dan stof en vuil aanvast plakt en de sensor dus niets meer detecteerd)..

Uitblazen met luchtspuit kan maar doe het niet te dichtbij de sensor (dit aangezien er gauw zo'n 8 bar lucht op staat)..
BMW L.A.CarParts

Jellebmw

Bericht door Jellebmw » 11 nov 2010, 23:53

316i schreef:Die van mij rijd op 60L ongeveer 650 / 700 kilomters. 316i Coupe E36
:amen:

Dan gaat er bij mij dus duidelijk iets mis..

Ik heb het vermoeden dat mijn thermostaat echt ''ECHT'' overleden is,, maar dat is al zo vanaf de aanschaf dan,, inmiddels dik jaar geleden. Maar als ik ik 450/500 haal en jij soms 700,,, moet ik toch eens maar eens kijken of ik de thermostaat toch maar vervang. Want ja mij kachel wordt wel gewoon lekker warm dus er eigenlijk nooit meer aan gedacht.

Maar rij jij dan veel snelweg Kmhs, of gewoon gecombineerd?

Ik rij zelf veel in bebouwde kom, en zuinig rijden doe ik eigenlijk ook nooit
Ik tank Euro 95

groeten;)

Jellebmw

Bericht door Jellebmw » 11 nov 2010, 23:56

316i schreef:
Jellebmw schreef:@sdmsim.

Ik zal proberen om me LMM even schoon te krijgen door te blazen :)
Mocht dat niet werken ik heb voor een LMM van de sloop, 35 euro betaald;) Mischien ook de moeite om dan te proberen

NielsE36

Bericht door NielsE36 » 12 nov 2010, 11:00

Jellebmw schreef:Ik rij zelf veel in bebouwde kom, en zuinig rijden doe ik eigenlijk ook nooit
Dan is het wel logisch dat je rond de 450/500 km op een tank haalt. Met een rustige rechtervoet en veel snelweg-kilometers met 110 daalt het verbruik aanzienlijk. Ik haal ongeveer 500/550 km op ongeveer 48 liter.

316i
Contacteer:

Bericht door 316i » 12 nov 2010, 12:52

Jellebmw schreef:
316i schreef:Die van mij rijd op 60L ongeveer 650 / 700 kilomters. 316i Coupe E36
:amen:
Maar rij jij dan veel snelweg Kmhs, of gewoon gecombineerd?

Ik rij zelf veel in bebouwde kom, en zuinig rijden doe ik eigenlijk ook nooit
Ik tank Euro 95

groeten;)
Ik rij over het algemeen ook alleen maar binnen de bebouwde kom.
Enkele keer in de week dat ik de snelweg pak.
Zuinig rijden is er bij mij ook niet echt in.. en tank Euro 95..

Dus denk dat er idd iets misgaat bij jou.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”