E36 Sedan Trackcar - Verkocht! :D
Re: een e36 race auto
Je kan je auto gewoon laten omkeuren bij een RDW station, regels zijn versoepelt, wss ben je maar 75,- kwijt ofzo.
Want het aantal cilinders is gelijk gebleven, ze hoeven alleen je motorinhoud en vermogen te wijzigen.
Hier hoef je tegenwoordig geen gehele keuring bij het RDW in lelystad voor te doorstaan.
Want het aantal cilinders is gelijk gebleven, ze hoeven alleen je motorinhoud en vermogen te wijzigen.
Hier hoef je tegenwoordig geen gehele keuring bij het RDW in lelystad voor te doorstaan.
Re: een e36 race auto
Volgens mij hoef je alleen een motor vermogen aangepast te worden bij een 40% toename of meer. Weet niet of dit in dit geval zo is?
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
Re: een e36 race auto
hoef niks te wijzigen heb net ff gekeken en idd pas als er 40% meer vermogen in komt dan er op het bewijs staat moet je pas wijzigen dus ff een rekensommetje:
320 = 150 pk
325 = 193 pk
150/100 = 1.5 x 40 = 60
150 + 60 = 210 pk dus hoef nog niks te wijzigen
320 = 150 pk
325 = 193 pk
150/100 = 1.5 x 40 = 60
150 + 60 = 210 pk dus hoef nog niks te wijzigen
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Re: een e36 race auto
Ik weet niet waar jij die 40% vandaan haalt maakt ook niet uit , maar dit zegt de rdw :
Meer zal ik er maar niet over zeggen lolz, leven en laten leven heh
Hoe moeilijk ze doen zou ik niet weten.Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij één van de keuringsstations van de RDW aanbieden.
Het gaat om de volgende wijzigingen:
- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
- het wijzigen van het aantal cilinders;
- het wijzigen van de cilinderinhoud;
- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;
- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).
In gebruik genomen voor 1 januari 1998:
Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.
In gebruik genomen na 31 december 1997:
Als het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1997 moet het voertuig voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat het voertuig in omgebouwde toestand overeen moet komen met een bestaande typegoedkeuring. De RDW adviseert dan ook om eerst bij de fabrikant van het voertuig of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland na te vragen of er een dergelijke typegoedkeuring bestaat en of het voertuig in gewijzigde uitvoering overeenkomt met de typegoedkeuring. Als dit het geval is zal aan u een Certificaat Van Overeenstemming (CVO) worden verstrekt. Deze moet u bij de keuring tonen.
Bestaat er geen typegoedkeuring, dan is het in principe mogelijk om het voertuig individueel te laten toetsen op de toelatingseisen. Het kan zijn dat het hiervoor noodzakelijk is, dat er testen moeten worden uitgevoerd.
In alle gevallen wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt.
Kosten:
De kosten kunnen variëren van € 26,00 tot € 80,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.
Als de personenauto in gebruik is genomen na 31 december 1997 worden de eventuele aanvullende testen ook in rekening gebracht.
U bent niet verplicht om een motorblok van dezelfde fabrikant te monteren in een voertuig.
Het mag ook een motorblok van een andere fabrikant zijn die u in het voertuig monteert.
U mag de assen en de versnellingsbak van een voertuig wijzigen er is geen keuring nodig voor aanpassing van het kentekenbewijs.
Deze wijziging wordt doormiddel van de APK gecontroleerd op deugdelijkheid.
Als er een vermogen winst is van 20% dan is een keuring verplicht.
Er is spraken van vermogen winst als het motorblok meer dan 20% vermogen krijgt dan het originele vermogen van het motorblok dat de fabrikant aangeeft.
Als een voertuig meer dan 1/3 vervangen wordt door componenten die nieuwer zijn dan het originele voertuig dan zal de datum toelating aangepast gaan worden en kan het zijn dat een voertuig niet meer als oldtimer wordt aangemerkt.
Meer zal ik er maar niet over zeggen lolz, leven en laten leven heh
Re: een e36 race auto
Hey man, met jou krabbelde ik ook al op Hyves..
Jammer van al dat kritiek.. Ik vind je auto echt Uber.
Zat er ook aan te denken om mijn 318 te strippen en rolkooi er in, maar ik vind dat je daar een 2e auto voor er bij moet hebben, een Luxe, en een Racer (als de jouwe)..
En over dat omkeuren gedoe.. 6 cilinder is 6 cilinder, qua uiterlijk zit er helemaal geen verschil tussen de 320i, 325i of 328i.. (op de spruitstuk na).. Kans is klein dat ze daar over zeiken (en controleren), keuren kost maar 5 tientjes, maar vergeet niet dat je verzekering fors omhoog gaat (stel je hebt je rijbewijs & eerste auto gelijk 192PK)..
Keuze is aan jou, laat je niks wijs maken door anderen.. merendeels van de users hier hebben geen respect voor het werk wat in een auto gestoken is terwijl ze zitten te pronken met hun verse heldere knipperlichten of Angel Eyes..
Ik vind je auto mooi zoals ie is, maar er mag natuurlijk wel hier en daar ff wat gefixt worden
Kaantje.
Jammer van al dat kritiek.. Ik vind je auto echt Uber.
Zat er ook aan te denken om mijn 318 te strippen en rolkooi er in, maar ik vind dat je daar een 2e auto voor er bij moet hebben, een Luxe, en een Racer (als de jouwe)..
En over dat omkeuren gedoe.. 6 cilinder is 6 cilinder, qua uiterlijk zit er helemaal geen verschil tussen de 320i, 325i of 328i.. (op de spruitstuk na).. Kans is klein dat ze daar over zeiken (en controleren), keuren kost maar 5 tientjes, maar vergeet niet dat je verzekering fors omhoog gaat (stel je hebt je rijbewijs & eerste auto gelijk 192PK)..
Keuze is aan jou, laat je niks wijs maken door anderen.. merendeels van de users hier hebben geen respect voor het werk wat in een auto gestoken is terwijl ze zitten te pronken met hun verse heldere knipperlichten of Angel Eyes..
Ik vind je auto mooi zoals ie is, maar er mag natuurlijk wel hier en daar ff wat gefixt worden
Kaantje.
BMW E36 318i M43 1.8 8v 4-Bak Automaat --> 318i 24v 5-bak Automaat swap Project --> Done.
Next step: E36 318i 2.5 24v --> E36 318i 5.4 24v v12
Next step: E36 318i 2.5 24v --> E36 318i 5.4 24v v12
Re: een e36 race auto
haha ja dat zowiezo maar dan wil ik eerst wat meer oefening hebben in bepaalde dingen ga binnenkort natuurlijk cursus doen (21,28 november en 19,26december) maar ben al bezig met 1 setje velgen op te schuren en dan te spuiten. daarna wil ik vanzelf gaan plamuren op da wielkast waar het niet super is gedaan en dan als alles weer mooi glad is geplamuurd wil ik gaan spuiten in zwart / gifgroen en dan op den duur langzaamaan tunen etcKaantjee schreef:Ik vind je auto mooi zoals ie is, maar er mag natuurlijk wel hier en daar ff wat gefixt worden
Kaantje.
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Re: een e36 race auto
ben opzoek naar van die schuif raampjes voor in de plastic ramen weet iemand toevallig waar ik ze kan krijgen? tevens wil ik ook zo'n quickrelease systeem bij dezelfde winkel kopen, spaart weer in verzend kosten...
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
- SanderZuyderduyn
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 23 aug 2009, 16:35
- Locatie: Loosdrecht
Re: een e36 race auto
Beens1 schreef:Dat is wel een hele hoge rekening per maand! Niet te zuinig.Jan.Jasper v Muyden schreef:waar verzeker jij hem trouwes? Ik heb een 316I automaat en ik betaal 104,00 euro voor WA + ( Per maand )
Ik kon kiezen, WA of WA+. Heb destijds voor WA gekozen, omdat ik het niet echt nodig vond om als een brugman te moeten praten om de auto WA+ te verzekeren. WA kost mij 58 euro in de maand, voor WA+ zou ik rond de 68 euro uitkomen. Bij Allsecur, daar willen ze soms nogal moeilijk doen, wanneer je een auto hebt van ouder dan tien jaar.
Ontopic:
Ik vind het overigens wel link wat je aan het doen bent met de motorvermogens. Je kunt niet zomaar een 320 naar een 325 wijzigen en dan doodleuk ermee rond gaan rijden. Hopelijk word je nooit langs de weg gezet straks, wat ook niet positief is naar je roze kaartje.
Huh? Ik betaal voor me 323I coupe uit 1998, 35 euro in de maand. WA+ Ik was 18 toen ik de polis nam.
Ik zit bij onna onna (Vrouwen verzekering) Maar als man mag je er ook komen.
Wie het laatst remt, remt het hardst.
Re: een e36 race auto
Wat een wonder dat de kosten daar zo laag liggen kan haast niet uit! alleen vrouwen... pfoe
Re: een e36 race auto
Wat doet verzekering ertoe??? Het wordt een circuit auto. Volgens mijn informatie ben je zo ie zo onverzekerd op het circuit en daarnaast rij je er niet dagelijks in (ga ik van uit?) Dus de goedkoopste verzekering is al voldoende. Maar goed.....dit topic gaat toch niet over verzekringen
Kerel je bent goed bezig met je auto. Eerste auto een LADA of een BMW 325, als je achterlijk op de (snel)weg bezig bent blijf je toch kapot....tja je heb het zelf in de hand.
Daarnaast een swap van 320i naar 325i is echt niet zo spannend (wel rekening houdend met je remsysteem, dat je die ook upgrade), met andere woorden het kan nog heftiger (en duurder).
Verder kijk ik uit naar onze race op het circuit volgend jaar
Kerel je bent goed bezig met je auto. Eerste auto een LADA of een BMW 325, als je achterlijk op de (snel)weg bezig bent blijf je toch kapot....tja je heb het zelf in de hand.
Daarnaast een swap van 320i naar 325i is echt niet zo spannend (wel rekening houdend met je remsysteem, dat je die ook upgrade), met andere woorden het kan nog heftiger (en duurder).
Verder kijk ik uit naar onze race op het circuit volgend jaar
Re: een e36 race auto
klopt op circuit ben je onverzekerd tenzij je bij http://www.autosportverzekering.nl voor die dag een verzekering afsluit... kost voor mijn auto 250 euro voor een heledag met de waarde van ongeveer 5000 euro... tja ik ga hem niet dagelijks gebruiken nee, enige reden is voor kenteken is dat ik dan geen ambulance nodig heb dus kan iedereen hem voor me dr heen rijden aangezien ik zelf nog niet mag rijden
remmen zijn wel geupgrade hoor zit een M3 systeem op rondom de hele auto dus dat zit wel goed (met yellow stuff pads) haha idd ik zit te denken dat als deze motor op is om er een M3 motor of M5 motor in te hangen maar dat is pas voor over een paar jaar
haha is goed zal wel gebeuren die race (met mede forum gebruikers dan wel he! altijd dikke lol zoiets
remmen zijn wel geupgrade hoor zit een M3 systeem op rondom de hele auto dus dat zit wel goed (met yellow stuff pads) haha idd ik zit te denken dat als deze motor op is om er een M3 motor of M5 motor in te hangen maar dat is pas voor over een paar jaar
haha is goed zal wel gebeuren die race (met mede forum gebruikers dan wel he! altijd dikke lol zoiets
Laatst gewijzigd door Gast op 24 sep 2010, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Re: een e36 race auto
zo. tijdje geleden dat ik iets heb geschreven dus bij deze.
vandaag begonnen met de licentie cursus van bleekemolen de "flying start" hartstikke leuk. zeker aan te bevelen zelfs na een dag al. alhoewel om 3 uur stond ik met de bmw langs de kant alle olie die ik 4 uur daarvoor erin had gegooid was op :O
tijdens slalommen ging het lichtje branden/knipperen. en die ging op een gegeven moment ook niet meer uit na 3x slalom parcours. ik de pitstraat in waar CC racing (als ik me niet vergis) autos aan het klaarmaken waren. ik aankloppen met de vraag of ze wat olie hadden die ik kon hebben van hun. dus hun eerst kijken was die kurk en kurk droog. 3 liter in gegaan. en jaa hoor 4 uur later na de rem test en klein beetje vrij rijden over het interim circuit ging het lampje weer aan. en bijna weer compleet leeg. ik dus maar aan de kant gezet want moest nog 8km naar huis rijden met dat ding.... tevens loopt ie nu onder de 3500 rpm op 4 pitjes dus dan komt ie amper weg. wss zijn de zuigerschraapveren kapot dat ie olie verbruikt. en van die cilinders. god zal het weten. van de week dus maar ff bij me werk ff vragen hoe of wat. anders doe ik volgende week nog met deze motor en veel goedkope olie van de aldi bijvoorbeeld meenemen. dan is er een week pauze vanwege sinterklaas en dan maar in die 2 weken even snel ergens een ander 325i blok erin laten bouwen die WEL op 6 pitjes loopt en ook GEEN olie verbruikt....
helaas geen filmpjes of fotos van vandaag op deze 2 na dan:
instructies krijgen:
instappen:
volgende week volgen dr hopelijk meer fotos
vandaag begonnen met de licentie cursus van bleekemolen de "flying start" hartstikke leuk. zeker aan te bevelen zelfs na een dag al. alhoewel om 3 uur stond ik met de bmw langs de kant alle olie die ik 4 uur daarvoor erin had gegooid was op :O
tijdens slalommen ging het lichtje branden/knipperen. en die ging op een gegeven moment ook niet meer uit na 3x slalom parcours. ik de pitstraat in waar CC racing (als ik me niet vergis) autos aan het klaarmaken waren. ik aankloppen met de vraag of ze wat olie hadden die ik kon hebben van hun. dus hun eerst kijken was die kurk en kurk droog. 3 liter in gegaan. en jaa hoor 4 uur later na de rem test en klein beetje vrij rijden over het interim circuit ging het lampje weer aan. en bijna weer compleet leeg. ik dus maar aan de kant gezet want moest nog 8km naar huis rijden met dat ding.... tevens loopt ie nu onder de 3500 rpm op 4 pitjes dus dan komt ie amper weg. wss zijn de zuigerschraapveren kapot dat ie olie verbruikt. en van die cilinders. god zal het weten. van de week dus maar ff bij me werk ff vragen hoe of wat. anders doe ik volgende week nog met deze motor en veel goedkope olie van de aldi bijvoorbeeld meenemen. dan is er een week pauze vanwege sinterklaas en dan maar in die 2 weken even snel ergens een ander 325i blok erin laten bouwen die WEL op 6 pitjes loopt en ook GEEN olie verbruikt....
helaas geen filmpjes of fotos van vandaag op deze 2 na dan:
instructies krijgen:
instappen:
volgende week volgen dr hopelijk meer fotos
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Re: een e36 race auto
Vind die canards toch echt wel dik staan! Twijfel, twijfel... :?
Re: een e36 race auto
Dure maar gave hobby man!
Re: een e36 race auto
haha ja dat ckr weten!!
3L olie was ff 37.50 dat 4 uur later weer zo goed als weg was.... MINDER
en de reparaties die er nu nog aankomen is ook niet helemaal dat je denkt van woopiee!! schraapveren.... nou dat is een k*t klus. dus wss is eht goedkoper om ergens een ander 325i blok optepikken en erin te bouwen dan die schraapveren.... we zullen het gaan zien!
3L olie was ff 37.50 dat 4 uur later weer zo goed als weg was.... MINDER
en de reparaties die er nu nog aankomen is ook niet helemaal dat je denkt van woopiee!! schraapveren.... nou dat is een k*t klus. dus wss is eht goedkoper om ergens een ander 325i blok optepikken en erin te bouwen dan die schraapveren.... we zullen het gaan zien!
Laatst gewijzigd door Gast op 22 nov 2010, 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3