Bmw E36 316I / ombouwen tot / 318IS
Bmw E36 316I / ombouwen tot / 318IS
Beste BMW Fans!!
Al een tijdje loop ik met het idee rond om mijn 316i te voorzien van een krachtigere motor. Nou ben ik na vanavond eigenlijk helemaal om.
Het moet naar mijn mening een 318IS worden ( m42/m44 ) Wat is de betere optie neem aan de m44. Ik ben zelf best handig met mijn 316I, en heb waarschijnlijk de beschikking over een brug en al het benodigde gereedschap. Geduld heb ik echter noch nooit gehad
Nu is mijn vraag wie heeft hier ervaring mee? Is het echt plug&play?
Ik las eerder deze avond dat ik toch het een en ander moet veranderen zoals:
Achteras/diff is dit ook zelf te doen? En hoezeer is dit nodig?
Moet de gehele transmissie ook vervangen worden? En zoniet, heb ik dan een kortere versnelling?
Uitlaat hoefde meende ik niet, las iets over het 1-2-4 disign
Kabelboom moet ook zo aan te sluiten zijn?
DME?
Zijn er dan nog dingen die ik vergeet, wil wel weten waar ik aan begin. ( voorzover mogelijk )
Wat betreft het blok, waar moet ik opletten? Neem aan dat ik het blok zo compleet mogelijk moet kopen ( LM-Meter/Bobine?dynamo ) Ik wil niet thuiskomen met het probleem van een ander.
Volgens de RDW moet het in iedergeval geen probleem zijn..
Hoop dat iemand mij wat kan aanvullen,, tot nu toe is het gewoon een spannend idee en ik zoek dus gewoon zoveel mogelijk info, maar mocht ik de stap toch nemen hou ik iedereen natuurlijk op de hoogte.
Nou gooi de reacties hieronder maar neer
Al een tijdje loop ik met het idee rond om mijn 316i te voorzien van een krachtigere motor. Nou ben ik na vanavond eigenlijk helemaal om.
Het moet naar mijn mening een 318IS worden ( m42/m44 ) Wat is de betere optie neem aan de m44. Ik ben zelf best handig met mijn 316I, en heb waarschijnlijk de beschikking over een brug en al het benodigde gereedschap. Geduld heb ik echter noch nooit gehad
Nu is mijn vraag wie heeft hier ervaring mee? Is het echt plug&play?
Ik las eerder deze avond dat ik toch het een en ander moet veranderen zoals:
Achteras/diff is dit ook zelf te doen? En hoezeer is dit nodig?
Moet de gehele transmissie ook vervangen worden? En zoniet, heb ik dan een kortere versnelling?
Uitlaat hoefde meende ik niet, las iets over het 1-2-4 disign
Kabelboom moet ook zo aan te sluiten zijn?
DME?
Zijn er dan nog dingen die ik vergeet, wil wel weten waar ik aan begin. ( voorzover mogelijk )
Wat betreft het blok, waar moet ik opletten? Neem aan dat ik het blok zo compleet mogelijk moet kopen ( LM-Meter/Bobine?dynamo ) Ik wil niet thuiskomen met het probleem van een ander.
Volgens de RDW moet het in iedergeval geen probleem zijn..
Hoop dat iemand mij wat kan aanvullen,, tot nu toe is het gewoon een spannend idee en ik zoek dus gewoon zoveel mogelijk info, maar mocht ik de stap toch nemen hou ik iedereen natuurlijk op de hoogte.
Nou gooi de reacties hieronder maar neer
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 06 okt 2010, 22:45
Re: Bmw E36 316I / ombouwen tot / 318IS
tja als ik jou was zou ik dan gewoon je 316 verkopen en een 318is kopen..
gaat je veel tijd en geld kosten denk dat je met verkopen en een nieuwe kopen goedkoper uit bent of eventueel draai je helemaal geen kosten
gaat je veel tijd en geld kosten denk dat je met verkopen en een nieuwe kopen goedkoper uit bent of eventueel draai je helemaal geen kosten
Re: Bmw E36 316I / ombouwen tot / 318IS
Vergeet ook niet dat de remmen aangepast moeten worden.
Ik zou ook voor een nette 318is gaan.
Om dat zelf om te bouwen kost ontzettend veel tijd, en zo veel kost een tweedehands 318is nou ook weer niet.
Het ombouwen is duurder.
Ik zou ook voor een nette 318is gaan.
Om dat zelf om te bouwen kost ontzettend veel tijd, en zo veel kost een tweedehands 318is nou ook weer niet.
Het ombouwen is duurder.
Re: Bmw E36 316I / ombouwen tot / 318IS
Dank voor de reacties iedereen;)
Het lijkt me nog steeds leuk om te doen, alleen zit ik met het gevoel wat een volgende eigenaar van de auto moet denken ( schadebak )
Misschien toch beter om een origineel exemplaar te kopen
Het lijkt me nog steeds leuk om te doen, alleen zit ik met het gevoel wat een volgende eigenaar van de auto moet denken ( schadebak )
Misschien toch beter om een origineel exemplaar te kopen
Re: Bmw E36 316I / ombouwen tot / 318IS
om de verkoop zou ik me niet zo snel druk maken. Veel geld beur je er toch nooit meer voor, voor een 316
-- Houdoe wanne --
Re: Bmw E36 316I / ombouwen tot / 318IS
let ff op het bouwjaar van de motor anders zit je met ews weet niet welk bj de jouwe is na 1996 heeft ews .
gr ///Maarten
gr ///Maarten